Tablet købs anbefaling. Emnet er løst

Alt om Ubuntu på tablets.
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Tablet købs anbefaling.

Indlægaf buddig » 23. apr 2013, 09:57

Jeg skal have ny tablet, da min HTC Flyer er stjålet .
Jeg tænker på en Nexus 7, men jeg vil lige vende det med Jer her i forumet inden jeg køber.
Er der andre forslag til en god 7" tablet ?
// Henning

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Tablet købs anbefaling.

Indlægaf Stra » 23. apr 2013, 11:48

Nexus 7 fungerer rigtig godt og der er gode anvisninger til at få andre ROM på, til at køre med multiRom og til at genetablere stock Android.

Og så prisen under 2.000 kr. (uden 3G) og med et omslag incl. bluetooth tastatur til ca 250kr, er man rigtig godt klædt på, også til at køre med ubuntu core på tableten og, når det engang bliver anvendelig, Ubuntu Touch.
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Tablet købs anbefaling.  Emnet er løst

Indlægaf AJenbo » 23. apr 2013, 13:38

Ville også forslå en Nexus, den køre godt, får opdateringer, let at om flashe. På mit arbejde har vi en demo modeller liggende til en billig pris:
https://www.fcomputer.dk/computer/tablets-ebooks/tablets/demo/asus/google-nexus-7-32gb-7%E2%80%B3.html

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Tablet købs anbefaling.

Indlægaf thomasjohansen » 23. apr 2013, 13:47

har også en nexus 7 wifi 32gb. er super glad for den.


omslag incl. bluetooth tastatur til ca 250kr,


kan du give et hint om hvor man får sådan et....
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Tablet købs anbefaling.

Indlægaf Stra » 23. apr 2013, 14:35

thomasjohansen skrev:har også en nexus 7 wifi 32gb. er super glad for den.


omslag incl. bluetooth tastatur til ca 250kr,


kan du give et hint om hvor man får sådan et....
psst mytrendyphone.dk
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Tablet købs anbefaling.

Indlægaf buddig » 23. apr 2013, 15:40

AJenbo skrev:Ville også forslå en Nexus, den køre godt, får opdateringer, let at om flashe. På mit arbejde har vi en demo modeller liggende til en billig pris:
https://www.fcomputer.dk/computer/tablets-ebooks/tablets/demo/asus/google-nexus-7-32gb-7%E2%80%B3.html
Det ser godt ud, og jeg kan se, at de har den i Aarhus, så måske skal jeg køre ind efter den.
Så kan jeg se, hvad forskellen er mellem demo model og helt ny, og jeg kan ikke købe på nettet,
før jeg får de nye kreditkort.

Sjovt nok snakkede jeg tablet med en kollega i fredags.
Han har en Nexus 7 og har dualboot med Android og Ubuntu.
Jeg sagde, at min næste tablet også skulle være Nexus 7, men jeg troede ikke at det skulle være nu. :)
// Henning

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Tablet købs anbefaling.

Indlægaf Toddvarg » 23. apr 2013, 17:26

Jeg kom til at købe en Nexus 7 3g og har brugt 3g lidt, men måske ikke nok endnu. Det eneste problemet så langt, er at Ubuntu touch ikke understøtter 3g endnu. Da jeg prøvede at installere Ubuntu Touch, sagde den at det var forkert version af Nexus 7, men det kommer nok. Ellers en super maskine, som fungere godt sammen med android. Jeg har læst noget om at undgå at bruge gratis programmer med reklame, da de kan indholde virus mm., så det gør jeg for en sikkerheds skyld. Dessuden ved jeg at Bodhi Linux også har begyndt at lege med nexus 7, så måske kommer det en mulighed der, hvem ved.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Tablet købs anbefaling.

Indlægaf Stra » 23. apr 2013, 19:03

Toddvarg skrev:Jeg har læst noget om at undgå at bruge gratis programmer med reklame, da de kan indholde virus mm., så det gør jeg for en sikkerheds skyld.
Der findes antivirus programmer til Android, om man vil have det.

Søg blot i play.google.com
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Tablet købs anbefaling.

Indlægaf Toddvarg » 23. apr 2013, 20:56

Stra skrev:
Toddvarg skrev:Jeg har læst noget om at undgå at bruge gratis programmer med reklame, da de kan indholde virus mm., så det gør jeg for en sikkerheds skyld.
Der findes antivirus programmer til Android, om man vil have det.

Søg blot i play.google.com
Jeg har installeret anti-virus, men det er nok noget med at gå med sæler og livrem på en gang. Desuden, de program jeg virkelig vil bruge, er det som regel en betalings version til, som ikke har reklame. Den sidste ting er at mange af de apps med reklame, bruger ekstra strøm http://beep.tv2.dk/nyheder/disse-apps-sluger-din-str%C3%B8m, i følge denne link, så påstår de at nogle af de app du bruger, kan helt op til 75% af batteriforbruget være pga. reklamen. I følge disse link, så er det heller ikke nok med gratis antivirus, om det er for at skræmme eller ikke, kan være uvisst http://politiken.dk/tjek/ECE1524754/pas-paa-historiens-stoerste-reklameangreb-mod-android-telefoner-er-i-gang/ http://www.symantec.com/connect/blogs/androidcounterclank-found-official-android-market Så selvom android er et godt system, vil jeg nok heller have Ubuntu på min nexus 7 når det bliver muligt.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

pollute
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. okt 2009, 14:40
IRC nickname: pollute
Geografisk sted: Århus

Re: Tablet købs anbefaling.

Indlægaf pollute » 24. apr 2013, 10:34

Ja der er jo historier om virus på næstent alt. Jeg har selv haft Android i over to år, og har aldrig oplevet virus. Jeg har prøvet at kære Avast en overgang, og den brugte simpelthen så meget strøm at jeg slettede den. Jeg har aldrig oplevet større strøm forbrug på grund af reklamer i apps. Oftest syntes jeg det er antivirus firmaer der skriver om virus til Android. Jeg plejer heller ikke at lægge så meget i artikler om Android og lign fra tv2, dr, mobilsiden og lign. Mine personlige oplevelser er i direkte modsætning til artiklerne, så jeg er simpelthen holdt op med at læse dem. :(
Historien er også fra Januar 2012. Jeg har mange venner med Android, og endnu har jeg ikke oplevet nogen virus. Men en gang skal jo være den første. :D

Med hensyn til tablet købet, ville jeg også sige en Nexus 7. Men så er spørgsmålet om man skal vente på version 2, som skulle komme indenfor nærmere fremtid. :)
Min computer er en Acer Predator G3610

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Tablet købs anbefaling.

Indlægaf AJenbo » 24. apr 2013, 12:18

Prisen på nexus 7 kommer nok ikke meget længere ned ind den er i dag.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Tablet købs anbefaling.

Indlægaf zob » 24. apr 2013, 22:06

+1 for Nexus 7 (har selv en).

PS: De der omslag med bluetooth tastatur; har de dansk tastatur?

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Tablet købs anbefaling.

Indlægaf Stra » 24. apr 2013, 22:58

zob skrev:+1 for Nexus 7 (har selv en).

PS: De der omslag med bluetooth tastatur; har de dansk tastatur?


nej, æ,ø og å mangler
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Tablet købs anbefaling.

Indlægaf zob » 25. apr 2013, 00:01


Jørgen L Sørensen
Indlæg: 54
Tilmeldt: 24. aug 2009, 19:02
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Tablet købs anbefaling.

Indlægaf Jørgen L Sørensen » 26. apr 2013, 13:23

AJenbo skrev:Ville også forslå en Nexus, den køre godt, får opdateringer, let at om flashe. På mit arbejde har vi en demo modeller liggende til en billig pris:
https://www.fcomputer.dk/computer/tablets-ebooks/tablets/demo/asus/google-nexus-7-32gb-7%E2%80%B3.html


Google bliver ofte forbundet med søgemaskine, "overvågning" mv.

Er Nexus fri for den slags ubehagelige google-ting?

For en god ordens skyld: Jeg bruger selv Google som supplement til "Anden" :-)

Kan en Nexus bruges som en gps --- selv om det afskærer mig for muligheden for at skælde konen ud når hun ikke kan finde ud af det gode gamle papirkort :-?

Min kone er begyndt at fable om iPad selv om hun ikke rigtig kan sige, hvorfor hun kunne tænke sig sådan en - måske fordi familie og veninder snakker meget om iPad :-/

Personligt skal jeg ikke have et æble der er bidt af - så derfor følger jeg med i denne tråd :-)
mvh
Jørgen Linde Sørensen

Tilbage til "Tablets"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster