Til dem der ikke følger dagligt med på http://www.omgubuntu.co.uk/ så er der kommet en ny lille lækker og simpel musikafspiller som gør oplevelsen lidt lækre og simpel.
Den håndterer let ens musik samling hvor man simpelt kan læse mere som det musik man hører, uden man først skal aktivere plugins mv.
Den installeres således i Ubuntu 10.04 (command line)
Indsæt nedenstående i terminalen (programmer - tilbehør terminal)
den er nu ret fed og simpel, jeg har dog et par mangler...
1: man kan sætte en kunstner på, eller man kan sætte et album på. det ville være rart hvis man kunne holde musen over en kunstner eller et album og så få en trackliste frem, og vælge tracks derpå. (jeg ved jeg kan bladre i directory strukturen men det er sgu ikke den fede løsning)
2: når man sætter nyt musik på sæ sættes dette sidst på playlisten, men det startes også således at det spiller med det samme. det ville være fedt med en mulighed for at sætte det sidst i playlisten uden det spilles med det samme
3: sidst men ikke mindst så kan det ikke håndtere min musiksamling på ca 25.000 tracks
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd
Webmaster og stifter af: Hvor du finder scripts til en hver situation
soundpartner skrev:den er nu ret fed og simpel, jeg har dog et par mangler...
1: man kan sætte en kunstner på, eller man kan sætte et album på. det ville være rart hvis man kunne holde musen over en kunstner eller et album og så få en trackliste frem, og vælge tracks derpå. (jeg ved jeg kan bladre i directory strukturen men det er sgu ikke den fede løsning)
jeg har nu efter en genstart fundet ud af at bruger man kunstner wiev så kan man dobbeltklikke på kunstnerren og så komme ind i albums og dobbeltklikke på et album for at komme til trackliste. men det ville være bedre med at holde et enkeltklik nede eller ved enkeltklik
soundpartner skrev:2: når man sætter nyt musik på sæ sættes dette sidst på playlisten, men det startes også således at det spiller med det samme. det ville være fedt med en mulighed for at sætte det sidst i playlisten uden det spilles med det samme
tjaaa man kan drag and droppe, men en settingsmenu hvor man kunne vælge mellem den ene eller anden playmode ville være dejlig
soundpartner skrev:3: sidst men ikke mindst så kan det ikke håndtere min musiksamling på ca 25.000 tracks
hmm æv efter jeg har tastet sudo apt-get install minitunes ind i terminalen får jeg en besked om at minitunes allerede er den nyeste version og opgraderes ikke og 0 filer bliver instaleret... men minitunes ligger ikke på min computer under lyd og video ?
Nugginfuts skrev:hmm æv efter jeg har tastet sudo apt-get install minitunes ind i terminalen får jeg en besked om at minitunes allerede er den nyeste version og opgraderes ikke og 0 filer bliver instaleret... men minitunes ligger ikke på min computer under lyd og video ?
så prøv at starte det fra terminalen med komandoen minitunes
det hjalp nu ku jeg åbne programmet ihvertfald hehe. hvad gør jeg for fremtiden når jeg vil åbne programmet ? det ligger stadig ik i lyd og video vil gerne have et launcher jeg kan få ned på min dock
Nugginfuts skrev:det hjalp nu ku jeg åbne programmet ihvertfald hehe. hvad gør jeg for fremtiden når jeg vil åbne programmet ? det ligger stadig ik i lyd og video vil gerne have et launcher jeg kan få ned på min dock
jeg har oplevet at linket først kom efter genstart. hvorfor aner jeg ikke, men hey... prøv en genstart. Du kan jo altid lave en launcher i din dock selv. komandoen til at starte minitunes er "minitunes"
så fik jeg programmet til at virke.. sådan so so. har lagt min musik ind og det bliver vist med album covers og titler. men den vil dog ik afspille noget af min musik den kører de forskellige albums lynhurtigt igennem og kommer med en besked med playlist finished og en fejl meddelsele: cannot find demultiplexer plugin for mrl efterfulgt af fil stien. æv ser ellers godt ud, savner lidt at det er delt op i kunstnere, albums og folders. kunne godt tænke mig bare en overordnet med al musikken indelt i genre som i rythmbox