Wine - iTunes - afinstallering Emnet er løst

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
siliam
Indlæg: 52
Tilmeldt: 5. apr 2009, 14:03
IRC nickname: siliam

Wine - iTunes - afinstallering  Emnet er løst

Indlægaf siliam » 9. jun 2010, 17:34

Jeg har fået et lille (stort) problem med at få afinstalleret iTunes.
Jeg installerede iTunes ved at følge vejledningen fra http://www.mediakey.dk ...

'Wine' programmet er på min Ubuntu 10.04
jeg henter iTunes 8.x med:

$ wget http://appldnld.apple.com.edgesuite.net ... sSetup.exe

derefter køre jeg:

$ wine iTunesSetup.exe


iTunes køre men ”halter” en del, så jeg vil gerne have det afinstalleret, men hvordan gør jeg det?
Jeg kan ikke finde det under 'Synaptic – pakkehåndtering' eller 'Ubuntu Softwarecenter'.
Men jeg kan finde den under 'user/wine/drive_c/program files/iTunes, her er dog ikke nogen afinstallering muligheder.

Er det en ide at afinstallere 'Wine' i den tro at så bliver iTune, med dertil hørende, også afinstalleret?
Eller er der en anden og bedre løsning.

På forhånd tak - Siliam
Senest rettet af siliam 10. jun 2010, 21:04, rettet i alt 1 gang.

swotie
Indlæg: 542
Tilmeldt: 10. jan 2009, 08:31
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Wine - iTunes - afinstallering

Indlægaf swotie » 9. jun 2010, 17:52

hvis du tager programmer > wine, får du et punkt der hedder "Fjern wine software" ... så kommer de programmer frem som du har installeret i wine ... så kan du markere det program du vil fjerne og klikker på "modify/remove".

Så fjerner du det pågældende program. Det er ikke wine du fjerner ved denne handling.
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner

siliam
Indlæg: 52
Tilmeldt: 5. apr 2009, 14:03
IRC nickname: siliam

Re: Wine - iTunes - afinstallering

Indlægaf siliam » 9. jun 2010, 21:13

Jeg gør som swotie forslår.
- 'Programer > Wine > Fjern wine software' - i - 'Add/Remove Programes' - vælger jeg f.eks. iTunes.
- 'Do you want to completely remove iTunes?' - hertil svare jeg yes.

Så går det hurtig, om den sletter eller installere filer er jeg ikke sikker på.
Men den afslutter med - 'iTunes Installer Completed' - og ønker mig tillykke med installeringen.
Der er ikke blevet fjernet noget.

Findes der ikke en mere effektiv måde at fjerne programmer i Wine på?

Mvh. Siliam

swotie
Indlæg: 542
Tilmeldt: 10. jan 2009, 08:31
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Wine - iTunes - afinstallering

Indlægaf swotie » 9. jun 2010, 23:59

Du kan prøve at afinstallere wine og installere wine igen og se om den så er væk ... men hvis det er af pladsmangel på din harddisk, skal du nok ind mappen .wine og selv fjerne program filerne ... wine er ikke særlig god til at afinstallere (det er min erfaring)

For at finde mappen .wine skal du åbne steder > hjemmemappe og trykke crtl+h for at den viser skjulte mapper
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Wine - iTunes - afinstallering

Indlægaf Warhawk » 10. jun 2010, 02:03

Hejsa,

At afinstallere Wine vil ikke afhjælpe problemet, og det er heller ikke nødvendigt med så drastiske skridt. Du skal manuelt fjerne iTunes, og swotie er lidt inde på det rigtige. Der er to steder, du skal fjerne mapper.
.wine/drive_c/Program Files - indeholder programmerne. Mappen vil formentlig hedde iTunes eller lignende - den sletter du.
.local/share/applications/wine/Programmer - indeholder konfigurationsfiler til programmerne. Også her sletter du iTunes eller lignende.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster