Problemer med porte i Morzilla Emnet er løst

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Seeker
Indlæg: 89
Tilmeldt: 9. apr 2012, 15:36
Geografisk sted: København

Problemer med porte i Morzilla

Indlægaf Seeker » 28. jun 2013, 10:50

Hej jeg bruger ubuntu 12.4 TLS og har fået lidt problemer med Morzilla Firefox som jeg ikke selv kan løse.
Når jeg åbner min browser får jeg følgende besked

"Brugernavn og adgangskode forespørges af http://start.ubuntu.com. Webstedet siger: "Authentication Required""

Hvor jeg så har indtastet mit brugernavn "Jan" og min adgangskode, hvilket ikke virker beskeden kommer igen. Hvis jeg anullerer og forsøger at komme ind på en hjemmeside, giver den følgende besked.

"This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required."

"Apache/2.2.15 (Red Hat) Server at start.ubuntu.com Port 80"

Jeg har ikke selv ændret på hvilke porte der skulle være åbne og har kørt de anbefalede opdateringer løbende.
Er der nogen som kan hjælpe mig med dette?

På forhånd tak
:shock:

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Problemer med porte i Morzilla

Indlægaf Christian.Arvai » 28. jun 2013, 11:25

Har du prøvet at slette Cookies i din browser?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Seeker
Indlæg: 89
Tilmeldt: 9. apr 2012, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Problemer med porte i Morzilla

Indlægaf Seeker » 28. jun 2013, 11:39

Hej, og tak for svaret men det var ikke nok til at få løst problemet :cry:
Jeg prøvede at slette alle data i historiken active lockins, cache osv....

Mvh Seeker

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problemer med porte i Morzilla

Indlægaf AJenbo » 28. jun 2013, 13:59

Jeg kan ikke lige se hvordan det her er et problem med din port? Er der noget vigtig du skal inde på http://start.ubuntu.com eller kan du ikke bare bruge den normale http://google.dk/ side?

Den adgangskode du taster er det en til start.ubuntu.com eller koden til din computer? Måske er det en flask side du er kommet ind på og de blot prøver at stjæle din adgangskode.

Seeker
Indlæg: 89
Tilmeldt: 9. apr 2012, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Problemer med porte i Morzilla

Indlægaf Seeker » 28. jun 2013, 16:41

Hej AJenbo, det er ikke specifikt start.ubuntu.com som er problemet men samtlige hjemmesider som jeg forsøger at komme ind på. Hvis jeg forsøger med http://www.punkt.ku.dk for eksempel så får jeg beskeden


"Authorization Required

This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required.
Apache/2.2.15 (Red Hat) Server at punkt.ku.dk Port 80"


Jeg kan ikke komme på nogen sider overhovedet med Morzilla som det er lige nu, om det er sandsynligt at der er nogen som forsøger at bruge min ip-adresse eller få adgang til min computer ved jeg ikke, jeg fik at vide at det ikke var muligt på unbuntu fordi der ikke blev lavet malware eller andet som kunne skade eller få adgang til min PC.

Håber at det kan hjælpe til at finde ud af hvad der er galt :)

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Problemer med porte i Morzilla

Indlægaf Ivan » 28. jun 2013, 17:10

Prøv at genstarte browseren med tilføjelser deaktiveret
(Hjælp > Genstart med tilføjelser deaktiveret)
Hvis det hjælper har du fået en skidt tilføjelse / udvidelse ind i Firefox
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problemer med porte i Morzilla

Indlægaf AJenbo » 28. jun 2013, 17:11

Det kan stadig lade sig gøre at synde Ubuntu bruger via spam mails og i dette tilfælde ville det være din internet forbindelse og ikke computer som var blevet "hacket". Så man skal stadig handle med omtanke selv om man ikke bruger Windows.

At det altid er en "Apache/2.2.15 (Red Hat)" server svare tyder på at der er noget i gære. Tjek at du ikke er komme til at sætte noget proxy server op, at din DNS er korrekt.

Rammer problemet dig også hvis du bruger en anden browser eller en anden computer på det samme netværk?

Hvor dan ser din /etc/hosts fil ud?

Seeker
Indlæg: 89
Tilmeldt: 9. apr 2012, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Problemer med porte i Morzilla

Indlægaf Seeker » 28. jun 2013, 17:31

Hej, jeg kan bruge Chrome som jeg skriver fra nu og jeg har set efter at præferencer er instillet til at bruge systemets proxy indstillinger.

Min /etc/hosts ser således ud:

127.0.0.1 localhost
127.0.1.1 jan-ThinkPad

# The following lines are desirable for IPv6 capable hosts
::1 ip6-localhost ip6-loopback
fe00::0 ip6-localnet
ff00::0 ip6-mcastprefix
ff02::1 ip6-allnodes
ff02::2 ip6-allrouters


Jeg er i tvivl om hvordan jeg tjekker min DNS.
Jeg syntes også at jeg bruger min computer med omtanke og passer på med mails især, men ellers besøger jeg og andrer i husstanden mange forskellige hjemmesider herhjemme og i udlandet, deriblandt en del fra Asien med shows og nyheder hvilket har givet lidt problemer før med pop-up vinduer og flere sider der blev åbnet samtidigt.

Tak Jan

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problemer med porte i Morzilla

Indlægaf AJenbo » 28. jun 2013, 17:53

Ok, så må det være noget i Firefox der er galt. Gør som Ivan forslår og start Firefox uden tilføjelser. Hvis det løser det skal du ind under menuen Værktøjer->Tilføjelser og se om der er nogle mistænkelige tilføjelser der.

Du bør nok ændre den adgangskode som du kom til at indtaste i formularen da vi ikke rigtig ved hvem du måtte have sendt den til.

Det er så ikke nødvendigt at tjekke din DNS når det virker i Chrome, men til en anden gang så gøres det under forbindelses informationer ved ikonet for netværks øverst til højre på skærmen.

Seeker
Indlæg: 89
Tilmeldt: 9. apr 2012, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Problemer med porte i Morzilla

Indlægaf Seeker » 28. jun 2013, 18:22

Okay det lyder fornuftigt, jeg har fundet mine tilføjelser og der er måske et par stykker jeg ikke lige ved hvad skal bruges til under plugins, der er blandt andet en cinnamon integration og et i-tunes plugin som jeg ikke mener at have installeret men ellers er det kun google, java, quick time, shockwave flash og vlc multimedie.

Hvordan starter jeg morzilla uden tilføjelser?

Jan

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problemer med porte i Morzilla

Indlægaf AJenbo » 28. jun 2013, 18:47

iTunes pluginet er standart i Ubuntu (det gør at du kan besøge iTunes store og bruger så Banchee i stedet).
Cinnamon pluginnet har jeg ikke hørt om før, men hvis du bruger Cinnamon skrivebordsmilijøet vil det nok være der for.
Hvad er det for et google plugin du her?

Ivan har beskrevet hvordan du kan starte uden tilføjelser.

Seeker
Indlæg: 89
Tilmeldt: 9. apr 2012, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Problemer med porte i Morzilla

Indlægaf Seeker » 28. jun 2013, 19:19

Det er google talk plugin video accelerator, google talk plugin og google talk plugin video renderer.
Jeg har lige prøvet at starte morzilla på en anden computer hvor jeg bruger samme router, og det virkede fint så det må være noget i min browser på think-pad'en som det er galt med som i også er inde på.

Seeker
Indlæg: 89
Tilmeldt: 9. apr 2012, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Problemer med porte i Morzilla

Indlægaf Seeker » 28. jun 2013, 19:26

Jeg har lige prøvet at genstarte uden tilføjelser og får to muligheder.
Den ene er at starte op uden tilføjelser, hvilket giver føljende melding

"The address isn't valid

The URL is not valid and cannot be loaded.

Web addresses are usually written like
http://www.example.com/
Make sure that you're using forward slashes (i.e.
/)."


Den anden mulighed er at resette firefox, hvilket åbenbart betyder at den fjerner alle mine indstillinger, gælder det mit java iced tea osv?
Jeg kan installerer det igen, så hvis det er prisen for at få den til at fungerer igen gør jeg det gerne :D

Jan

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problemer med porte i Morzilla

Indlægaf AJenbo » 28. jun 2013, 20:08

Prøv at loge ind med gæste session og se om det fungere der. Hvis det gør er det dine bruger indstillinger. At geninstallere Firefox ændre ikke på dine bruger indstillinger. Java m.m. er installeret på system nivao så det vil også stadig være det samme.

Seeker
Indlæg: 89
Tilmeldt: 9. apr 2012, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Problemer med porte i Morzilla  Emnet er løst

Indlægaf Seeker » 28. jun 2013, 22:22

Det er kommet til at virke igen, så mange tak for hjælpen til jer begge.
Jeg startede firefox igen uden tilføjelser som i foreslog, men tog den anden mulighed denne gang at genstarte uden safemode, hvilket løste problemet 8-)

Mvh Jan

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster