Mærkelig netforbindelse Emnet er løst

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Mærkelig netforbindelse

Indlægaf Toddvarg » 21. mar 2013, 10:34

jeg har fået et mærkelig problem med mit net. Jeg har en Hp touchsmart 610 med ubuntu 12.10, kalder den bare HP for enkeltheden skyld, der fungere utrolig godt. I går opdaterede jeg HP gennem synaptic, og fejlen begyndte efter det. Jeg registerede at den ville fjerne unity og nogle andre ting, men desværre tænkte jeg ikke noget nærmere over det, da jeg regnet med at den ville installere en nyere version i stedet. Ja, jeg ved, jeg burde have nær læst, men jeg regnet med at synaptic ville fortælle mig hvis det var nogen konflikter jeg skulle forholde mig til. Da jeg startet op i dag, var unity og alle paneler væk, så jeg startet op terminalen for at installere unity, men det kunne jeg ikke. Så startet jeg op firefox, for at søge lidt, ingen net forbindelse, samme problem med alle mine browsere. Ok, jeg logget ud og startet op gnome-shell, her var alle panel, men fremdeles ingen netforbindelse. Så for at summere:

Jeg kan gå fra en anden maskine gennem unison og sync med HP.
Jeg kan gå fra HP ind på routeren, så jeg har forbindelse til routeren.
Jeg har både trådløs og lan på denne HP, men ingen netforbindelse på nogen af de, selv om det ser ud til at den laver en forbindelse.
Jeg kan gå på nettet med andre maskiner, både lan og trådløst, så routeren fungere.
Jeg kan bruge Virutalbox inde på HP, og gå på nettet med XP, men ikke med Linux Mint.

Det tror jeg var alle problemene, måske er det kun en gen installation der kan løse det, men ville lige høre om nogen havde en ide først.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Mærkelig netforbindelse  Emnet er løst

Indlægaf Toddvarg » 23. apr 2013, 16:42

Lavet er ny-installation, brugte ikke så lang tid.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster