Langsomt wireless med AR9285 i Ubuntu 12.10 Emnet er løst

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
Hvidemose
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14. dec 2010, 18:34

Langsomt wireless med AR9285 i Ubuntu 12.10

Indlægaf Hvidemose » 5. mar 2013, 13:29

Jeg synes jeg lider under langsomt wireless i ubuntu 12.10. Jeg har derfor læst lidt op på, om der er andre, der har samme problem - dem er der desværre en hel del af når det kommer til AR9285...

Der er mange der beretter om f.eks. langsom og ustabil forbindelse, med udfald en til flere gange i minuttet – og det er jo så det jeg kan nikke genkendende til. Problemet er nok det, som er beskrevet i Bug: 773154. Jeg kan dog ikke finde ud af, om denne bug er fixet, eller om det i det hele taget er det, der er tilfælde her...

Der udover synes jeg også, problem er tilstede når jeg kører med kabel i computeren (via min DI-524 router), dog i mindre grad – altså udfald i mindre grad men stadig langsommere end normalt.

Jeg fik målt min hastighed til:
Med kabel fra væg er hastigheden: Ned 182 Mbit – Op 66 Mbit
Med kabel gennem router er hastigheden: Ned 95 Mbit – Op 58 Mbit
Med wireless er hastigheden: Ned 8 Mbit – Op 13 Mbit

Efter min mening er den ikke bare langsom, men mærkbart langsommere end man burde kunne forvente.
Det mærkelige ved det hele er, at der tilbage i 11.xx'udgaverne og før var et tilsyneladende tilsvarende problem, som dengang blev løst, men som derefter er genopstået...

Er der nogen, der kender noget til det her problem, og som har et svar eller et bud på, hvad man kunne gøre?

P.S. Dette har ingen forbindelse til min sidste tråd om DNS, da det også var et problem før jeg rodet med den.

Hvidemose
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14. dec 2010, 18:34

Re: Langsomt wireless med AR9285 i Ubuntu 12.10

Indlægaf Hvidemose » 14. mar 2013, 18:43

Hmmm, mit net ikke bare langsommere, men markant langsommere end i windows 7. Er der ikke noget man kan gøre?

Hvidemose
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14. dec 2010, 18:34

Re: Langsomt wireless med AR9285 i Ubuntu 12.10  Emnet er løst

Indlægaf Hvidemose » 18. mar 2013, 13:04

Så er alt herligt igen! Jeg fik hjælp her:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2125807

Tilsyneladende skulle man deaktivere hardwarekrypteringen, hvad så end det betyder. Det gjorde jeg ved disse kode:

Kode: Vælg alt

echo "options ath9k nohwcrypt=1" | sudo tee /etc/modprobe.d/ath9k.conf
sudo modprobe -rfv ath9k
sudo modprobe -v ath9k


Jeg har hermed ingen problemer med langsom og ustabil internet forbindelse...

Fedt, fedt fedt!!! 8-)

Tilbage til "Netværk"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster