Blank side www.ni.dk Emnet er løst

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
ksor
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:15
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Re: Blank side www.ni.dk

Indlægaf ksor » 17. aug 2015, 13:08

AJenbo skrev:Hvis det påvirker noget uden for det område hvor hjemmeside normalt vises så er det nok ikke noget med siden at gør. Hvis du ikke kan skifte side så har det nok ikke noget med siden at gøre.
Er der ellers noget der tyder på at det har noget med siden at gøre?
Er der noget der tyder på siden overhovedet indlæses, ellers sker problemet nok før du når til siden, og har der med ikke noget med siden at gøre.

Det ville have været langt bedre om du hade skrev at det sker ved indlæsning af start siden, og så måske nævnte hvilken side det var. Som du har skrevet det nu lyder det som om du fint kan komme på alle andre sider end den og at din browser generelt ser fin ud og fungere som den skal.

Tag et skærm billede og vedhæft det så slipper vi for at skulle gætte og du skal ikke forklare hvordan det ser ud.

Du kan starte på en anden side ved at skrive firefox, efterfulgt af adressen i en terminal:

Kode: Vælg alt

firefox https://ubuntudanmark.dk/



AJenbo, som sædvanligt har vi meget vanskeligt ved at kommunikere - skal vi ikke bare lade den ligge der.

Tak - jeg prøver at skifte startside med din metode.
Mvh
KSor, Århus V
Skype: keldsor

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5522
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Blank side www.ni.dk

Indlægaf Klaus Rasmussen » 17. aug 2015, 13:23

AJenbo, som sædvanligt har vi meget vanskeligt ved at kommunikere - skal vi ikke bare lade den ligge der.

Hvis du virkelig mener dét, så har du et problem ud over din generelt mangelfulde måde at beskrive dine besværligheder når du poster. Foreslår du arbejder lidt på begge.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

ksor
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:15
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Re: Blank side www.ni.dk

Indlægaf ksor » 17. aug 2015, 13:46

Klaus Rasmussen skrev:
AJenbo, som sædvanligt har vi meget vanskeligt ved at kommunikere - skal vi ikke bare lade den ligge der.

Hvis du virkelig mener dét, så har du et problem ud over din generelt mangelfulde måde at beskrive dine besværligheder når du poster. Foreslår du arbejder lidt på begge.


Nu ved du formodentlig ikke, hvad der ligger bag mit udsagn - det ved AJenbo - så skal vi ikke bare igen lade det ligge.
Mvh
KSor, Århus V
Skype: keldsor

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5522
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Blank side www.ni.dk

Indlægaf Klaus Rasmussen » 17. aug 2015, 13:55

Nu ved du formodentlig ikke, hvad der ligger bag mit udsagn - det ved AJenbo - så skal vi ikke bare igen lade det ligge.

Som redaktør læser jeg alle indlæg (som i alting). Så jo jeg ved godt hvad der ligger bag!
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

ksor
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:15
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Re: Blank side www.ni.dk

Indlægaf ksor » 17. aug 2015, 14:00

Klaus Rasmussen skrev:
Nu ved du formodentlig ikke, hvad der ligger bag mit udsagn - det ved AJenbo - så skal vi ikke bare igen lade det ligge.

Som redaktør læser jeg alle indlæg (som i alting). Så jo jeg ved godt hvad der ligger bag!


Men lad det nu ligge alligevel.
Mvh
KSor, Århus V
Skype: keldsor

ksor
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:15
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Re: Blank side www.ni.dk

Indlægaf ksor » 17. aug 2015, 14:19

AJenbo skrev:Hvis det påvirker noget uden for det område hvor hjemmeside normalt vises så er det nok ikke noget med siden at gør. Hvis du ikke kan skifte side så har det nok ikke noget med siden at gøre.
Er der ellers noget der tyder på at det har noget med siden at gøre?
Er der noget der tyder på siden overhovedet indlæses, ellers sker problemet nok før du når til siden, og har der med ikke noget med siden at gøre.

Det ville have været langt bedre om du hade skrev at det sker ved indlæsning af start siden, og så måske nævnte hvilken side det var. Som du har skrevet det nu lyder det som om du fint kan komme på alle andre sider end den og at din browser generelt ser fin ud og fungere som den skal.

Tag et skærm billede og vedhæft det så slipper vi for at skulle gætte og du skal ikke forklare hvordan det ser ud.

Du kan starte på en anden side ved at skrive firefox, efterfulgt af adressen i en terminal:

Kode: Vælg alt

firefox https://ubuntudanmark.dk/



Nu har jeg prøvet at starte på en anden side med

Firefox http:// http://www.dr.dk

og det giver OGSÅ et blank skærm, men i navnebjælken kan jeg se, at den ER kommet til DR.DK.

En navnte tidligere, at forsøge at slette "historien" - kan man gøre det fra terminale også ?
Mvh
KSor, Århus V
Skype: keldsor

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Blank side www.ni.dk  Emnet er løst

Indlægaf Ivan » 17. aug 2015, 15:33

Opret en ny profil som tidligere foreslået.
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Blank side www.ni.dk

Indlægaf AJenbo » 17. aug 2015, 15:52

Det var ikke meningen du skulle tage det jeg skrev ille op, det var blot skrevet så du kan se hvordan du bedre kan beskrive et problem en anden gang.

Hvis det er for svært for dig at gennemskue så prøv fremover at vedlægge et billede af problemet, så bliver det som sagt meget tydeligere for alle havde der er galt.

Det du har skrevet svar til at ringe til en mekaniker og melde at bilen ikke vil køre når den står i bakgear, hvor problemet i virkeligheden er at motoren er druknet og bilen slet ikke vil starte.

Jeg kan jo se på de forslag de andre har skrevet at andre har fået den samme fejl forståelse af problemet og det betyder du kommer til at slås med problemet langt længere end nødvendigt, og at det bliver mere indviklet, prøv at se om ikke Ivans forslag kan bruges.

ksor
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:15
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Re: Blank side www.ni.dk

Indlægaf ksor » 17. aug 2015, 16:27

Ivan skrev:Opret en ny profil som tidligere foreslået.


Ja, det var løsningen - default-profilen var af en eller anden grund blevet smadret !

Det kan der vel ikke gives en forklaring på ?

Efter oprettelse af en ny profil fungerer det igen som tidligere !

Tak for indsatsen til alle !
Mvh
KSor, Århus V
Skype: keldsor

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Blank side www.ni.dk

Indlægaf AJenbo » 17. aug 2015, 16:54

Det kunne være der er gået noget galt ved nedlukningen, men set er svært at sige noget om uden kendskab til opsætning eller brugs mønster.
Det kunne også være du har installeret en udvidelse, virus eller blot lavet en problematisk indstilling

ksor
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:15
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Re: Blank side www.ni.dk

Indlægaf ksor » 17. aug 2015, 17:10

AJenbo skrev:Det kunne være der er gået noget galt ved nedlukningen, men set er svært at sige noget om uden kendskab til opsætning eller brugs mønster.
Det kunne også være du har installeret en udvidelse, virus eller blot lavet en problematisk indstilling


VIRUS .... (&)(/&)(/)(/&/( ...... ?

Det findes vel ikke i Lubuntu 14.04 ... er det ikke det, som skal forstås ved, at det ikke er nødvendigt med virusbeskyttelse i denne "verden" ?
Mvh
KSor, Århus V
Skype: keldsor

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Blank side www.ni.dk

Indlægaf AJenbo » 17. aug 2015, 18:45

Måske ville malware være et bedre ord, dem findes der en del af til Firefox og det vigtigste forsvar er eftertanke for hvad man vælger at afvikle på ens maskine, det er der ikke noget software der kan gøre for en

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster