mappe til skærmprint Emnet er løst

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Torben Sonne
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. dec 2010, 20:23
IRC nickname: samarit
Geografisk sted: Præstø

mappe til skærmprint

Indlægaf Torben Sonne » 24. jan 2015, 14:37

Hej Jeg ville gerne ,da jeg bruget skærmprint meget, at denne funktion når den skulle lagre, blev lagt i en separat mappe i stedet for i billeder. Det ville gøre det nemmere at finde filer når der skal udprintes. Så jeg gjorde det at jeg lavede en ny mappe til skærmprint men makinen lagrer stadig i mappen billeder i stedet for i min ny mappe medmindre jeg vælger den manuelt. Mit spørgsmål er hvilken komando/metode for at skærmprint aut. lagres i den mappe jeg ønsker.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: mappe til skærmprint  Emnet er løst

Indlægaf zob » 24. jan 2015, 15:53

Kode: Vælg alt

gsettings set org.gnome.gnome-screenshot auto-save-directory "file:///home/torben/Billeder/Skærmprint/"

OBS: Du skal lige ændre stien så den passer.

Hvis du er storforbruger af screenshots, skulle du næsten prøve at installere shutter:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install shutter
Men det får du et meget avanceret screenshotværktøj.
Du kan se et par videoer om hvordan du kan bruge det her:
http://shutter-project.org/preview/screencasts/

Torben Sonne
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. dec 2010, 20:23
IRC nickname: samarit
Geografisk sted: Præstø

Re: mappe til skærmprint

Indlægaf Torben Sonne » 24. jan 2015, 19:05

tak skal du have - det virkede i 1. forsøg :D Det andet ser jeg lidt nærmere på men det ser intresant ud.

Torben Sonne
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. dec 2010, 20:23
IRC nickname: samarit
Geografisk sted: Præstø

Re: mappe til skærmprint

Indlægaf Torben Sonne » 10. aug 2015, 19:52

Nu har jeg som beskrevet andetsteds formateret maskinen og ville så have min skærmprintmappe til at virke igen så jeg kopierede bare det tilligere indlæg og regnede med at den var i vinkel, der er den så ikke. Har nogen en ide om hvad jeg gør galt. Maskinen siger hver gang at den ikke kan finde en sådan fil eller filkatalog. den streng jeg laver ser således ud gsettings set org.gnome.gnome-screenshot auto-save-directory "file:///home/torben/hjem/dokumenter/skærmprint/

Torben Sonne
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. dec 2010, 20:23
IRC nickname: samarit
Geografisk sted: Præstø

Re: mappe til skærmprint

Indlægaf Torben Sonne » 10. aug 2015, 19:52

Torben Sonne skrev:Nu har jeg som beskrevet andetsteds formateret maskinen og ville så have min skærmprintmappe til at virke igen så jeg kopierede bare det tilligere indlæg og regnede med at den var i vinkel, der er den så ikke. Har nogen en ide om hvad jeg gør galt. Maskinen siger hver gang at den ikke kan finde en sådan fil eller filkatalog. den streng jeg laver ser således ud gsettings set org.gnome.gnome-screenshot auto-save-directory "file:///home/torben/hjem/dokumenter/skærmprint/

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: mappe til skærmprint

Indlægaf lath » 10. aug 2015, 20:35

En smule off-topic, hvis du installerer den pakke der hedder cups-pdf, og i din hjemme mappe opretter en mappe der hedder PDF (ja mappe-navnet skrives i versaler, altså med "store bogstaver"), og så kan du printe til et PDF dokument fra alle programmer.

Jeg vil lige advare dig om en lille fælde med cups-pdf:
Det er en god ide om at omdøbe hver PDF fil, og proppe dem i en under-mappe til PDF mappen (eller et andet sted), hvis du printer mere end 1 PDF fra det samme website, fordi at du ellers får overskrevet en tidligere PDF fil - og der er desværre ingen advarsler om det.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: mappe til skærmprint

Indlægaf AJenbo » 11. aug 2015, 00:19

Har du husket at oprette mappen skærmprint? Prøv eventuelt et navn uden æ.

@lath man kan da allerede udskrive til PDF ved at vælge "Udskriv til fil", og så kan man også selv vælge mappen.

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: mappe til skærmprint

Indlægaf Ivan » 11. aug 2015, 00:39

Torben Sonne skrev:file:///home/torben/hjem/dokumenter/skærmprint/


Har du en mappe i din profil der hedder hjem
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: mappe til skærmprint

Indlægaf lath » 11. aug 2015, 21:01

AJenbo skrev:@lath man kan da allerede udskrive til PDF ved at vælge "Udskriv til fil", og så kan man også selv vælge mappen.

I alle programmer, hvor man kan udskrive til en printer?

Når man bruger cups-pdf, så mener jeg at man har nogle ekstra muligheder (som jeg bruger) via nogle indstillinger jeg har lavet for en del tid siden.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: mappe til skærmprint

Indlægaf AJenbo » 11. aug 2015, 23:00

Jeg kender ikke nogen hvor det ikke virker.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: mappe til skærmprint

Indlægaf zob » 11. aug 2015, 23:09

Ud over at man altid kan printe til en fil fra en ubuntu-standard-installation, tror jeg måske cups-pdf giver dig muligheden for også at skrive til en fil fra wine-programmer. Ikke testet...

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], [Crawler] og 0 gæster