Problemer med Danske Bank Javascript NemID

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
km_nl78
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21. aug 2014, 18:29

Problemer med Danske Bank Javascript NemID

Indlægaf km_nl78 » 21. aug 2014, 18:51

Danske Bank har endelig gjort det muligt at bruge netbank uden at skulle havde installeret Java. Desværre har jeg problemer med at godkende betalinger.

Jeg kan uden problemer logge ind og navigere rundt i netbanken. Når jeg vil overføre penge til en anden konto, popper der et vindue op som normalt, hvor jeg skal kontrollere de indtastede oplysninger og derefter indtaste min kode for at godkende betalingen. Når jeg klikker på Godkend/OK bliver jeg smidt af netbanken og følgende meddelse vises:

Kode: Vælg alt

Teknisk fejl

Der er opstået en teknisk fejl.
I nogle tilfælde kan fejlen løses ved, at du sletter midlertidige internetfiler i din browser.

Se her hvordan du sletter midlertidige internetfiler
Er din browser en ældre version, anbefaler vi at du opdaterer den. Genstart din computer inden du logger på igen.

Løser ovenstående ikke problemet, er du velkommen til at kontakte Support Direkte.

Du kan også logge på netbanken med Java, som du har gjort før.

Operativsystemet er Ubuntu 12.04 og browseren er Firefox 31. Der er ingen plugins installeret og jeg har slettet alle midlertidige internetfiler, cookies etc. men det har ikke løst problemet. Jeg har prøvet hver dag i en uge for at se om det var et midlertidigt problem hos Danske Bank, men det lader det ikke til at være.

Hvis jeg logger på netbanken vi Java fungere det hele som det skal.

Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre for at løse problemet?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problemer med Danske Bank Javascript NemID

Indlægaf AJenbo » 21. aug 2014, 20:03

Hej km_nl78, og velkommen til forummet

Det bedst ville nok være at skrive til banken og gøre dem opmærksomme på problemet så de kan forsøge at udbedre det. JavaScript løsningen skulle vist være i en slags beta fase frem til december, så det er muligt at der for finder visse fejl i den pt..

Jeg har lige test med samme software bortset fra at det er Ubuntu 14.04 og her virkede det uden problemer.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Problemer med Danske Bank Javascript NemID

Indlægaf Christian.Arvai » 22. aug 2014, 17:09

Prøv at starte Firefox op fra Terminalen med:

Kode: Vælg alt

firefox

og derefter tilgå din netbank. Når at fejlen opstår, vil jeg regne med at der kommer en fejlmelding i Terminalen. Det ville være interresant at se det hele, men kontroller lige om der er nogen som helst private info, som fx en mailadd. efter besøg på Gmail, inden at du sender det herind!
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

km_nl78
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21. aug 2014, 18:29

Re: Problemer med Danske Bank Javascript NemID

Indlægaf km_nl78 » 29. aug 2014, 19:15

Tak for jeres svar. I får lige en forsinket opdatering.

Jeg har fundet ud af at problemet opstår pga. en indstilling i min /etc/firefox/syspref.js. Jeg har endnu ikke haft tid til at undersøge hvilken indstilling der er problemet, men nu ved jeg hvor problemet ligger.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Problemer med Danske Bank Javascript NemID

Indlægaf lath » 30. aug 2014, 02:19

km_nl78 skrev:Tak for jeres svar. I får lige en forsinket opdatering.

Jeg har fundet ud af at problemet opstår pga. en indstilling i min /etc/firefox/syspref.js. Jeg har endnu ikke haft tid til at undersøge hvilken indstilling der er problemet, men nu ved jeg hvor problemet ligger.


Hej km_nl78

Du må meget gerne skrive tilbage, hvis du finder en løsning til problemet.
På den måde kan andre også få gavn din løsning.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

swen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. apr 2016, 06:43

Re: Problemer med Danske Bank Javascript NemID

Indlægaf swen » 1. apr 2016, 06:49

Jeg vil MEGET gerne høre om løsningen på dette problem, da jeg har præcist det samme, og jeg kan simpelthen ikke finde en brugbar løsning.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Problemer med Danske Bank Javascript NemID

Indlægaf Christian.Arvai » 1. apr 2016, 10:30

Hmmm, er det virkeligt ikke fikset efter snart to år?!?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Problemer med Danske Bank Javascript NemID

Indlægaf Christian.Arvai » 1. apr 2016, 10:31

swen skrev:Jeg vil MEGET gerne høre om løsningen på dette problem, da jeg har præcist det samme, og jeg kan simpelthen ikke finde en brugbar løsning.

Hvilket browsere har du forsøgt dig med?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problemer med Danske Bank Javascript NemID

Indlægaf AJenbo » 1. apr 2016, 11:33

Det fungere fint for mig (har aldrig haft problemet ), jeg tror i begge tilfælde der er tale om konflikter med plugins/udvidelser eller andre ændringer ved browseren.

Vi får helt klart brug for mere info for at kunne spore os ind på problemet. Prøv at starte browseren uden udvidelser, prøv fra en gæste session på computeren.

Jeg vil også igen forslå at kontakte banken som nok har en del mere indsigt i hvad der kan være problemet

momsemor
Forfatter
Indlæg: 335
Tilmeldt: 19. nov 2008, 21:37
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Re: Problemer med Danske Bank Javascript NemID

Indlægaf momsemor » 1. apr 2016, 14:05

Er det ikke 1. April ;)
Vh. Jannie

gtr

Re: Problemer med Danske Bank Javascript NemID

Indlægaf gtr » 2. apr 2016, 15:14

Test med midori browseren. Kan installeres med ubuntu software center.

swen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. apr 2016, 06:43

Re: Problemer med Danske Bank Javascript NemID

Indlægaf swen » 7. apr 2016, 06:40

Det er kun Firefox der har problemet, og det er absolut min foretrukne browser. Jeg har prøvet at starte med udvidelser deaktiveret. Det giver samme resultat som km_nl78 beskriver. Det er jo også derfor jeg er interesseret i hans løsning, da det er præcist det samme problem jeg står med. Jeg har selvfølgelig også kontaktet banken. Det eneste de kan foreslå er at resette FF. Det prøvede jeg så, men det hjalp heller ikke. Og nej det er ikke en 1. april spøg. Hvorfor i alverden skulle det være det?!

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problemer med Danske Bank Javascript NemID

Indlægaf AJenbo » 7. apr 2016, 13:45

Har du prøvet fra en gæstebruger i Ubuntu. Det er svært at sige hvad problemet er eller hvordan du løserdet, det er ikke noget jeg oplever så det må være noget specifikt for den måde du har sat din browser op på

momsemor
Forfatter
Indlæg: 335
Tilmeldt: 19. nov 2008, 21:37
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Re: Problemer med Danske Bank Javascript NemID

Indlægaf momsemor » 7. apr 2016, 14:02

swen skrev:Det er kun Firefox der har problemet, og det er absolut min foretrukne browser. Jeg har prøvet at starte med udvidelser deaktiveret. Det giver samme resultat som km_nl78 beskriver. Det er jo også derfor jeg er interesseret i hans løsning, da det er præcist det samme problem jeg står med. Jeg har selvfølgelig også kontaktet banken. Det eneste de kan foreslå er at resette FF. Det prøvede jeg så, men det hjalp heller ikke. Og nej det er ikke en 1. april spøg. Hvorfor i alverden skulle det være det?!


Beklager, at jeg troede det var en 1. april spøg. Det er bare lang tid siden, vi har hørt om problemer med NemId (heldigvis)
Vh. Jannie

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Problemer med Danske Bank Javascript NemID

Indlægaf lath » 7. apr 2016, 14:42

swen skrev:Det er kun Firefox der har problemet, og det er absolut min foretrukne browser. Jeg har prøvet at starte med udvidelser deaktiveret. Det giver samme resultat som km_nl78 beskriver. Det er jo også derfor jeg er interesseret i hans løsning, da det er præcist det samme problem jeg står med. Jeg har selvfølgelig også kontaktet banken. Det eneste de kan foreslå er at resette FF. Det prøvede jeg så, men det hjalp heller ikke. Og nej det er ikke en 1. april spøg. Hvorfor i alverden skulle det være det?!


NemId Login siden hænger altid i bremsen - altså er ekstremt langsom, og det er på en computer med en AMD FX8350 mikroprocessor med 16 GB fysisk RAM, så det er noget der ikke rigtig helt virker i deres Javascript.

Jeg genindlæser derfor konsekvent altid NemID login fanebladet, og så virker den også fint.
Jeg plejer lige at vente omkring 8 sekunder før jeg genindlæser siden.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster