KDE i ubuntu - Postfix problem Emnet er løst

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
CityTop
Indlæg: 158
Tilmeldt: 18. jan 2007, 21:22
Geografisk sted: Bruxelles, Belgien

KDE i ubuntu - Postfix problem

Indlægaf CityTop » 18. jan 2007, 21:27

Jeg har netop tilmeldt mig forummet her.

Jeg er helt og aldeles newbie i Linux. Men jeg har lige installeret Ubuntu 6.10 på en reserve-PC. Jeg har surfet lidt rundt for at finde den bedst egnede desktop. Jeg vil gerne afprøve både Gnome og KDE her i begyndelsen. Derfor vil jeg gerne installere KDE i Ubuntu.

Jeg har fulgt en vejledning her:
http://www.psychocats.net/ubuntu/kde

Men det går ikke helt, som vejledningen siger.

I begyndelsen får jeg en prompt, der siger noget med "Leave the following dependencies unresolved"
og så nogle recommendations
Her svarer jeg "ja" til at acceptere løsningen

Derefter installerer den også noget med 81MB pakker, men til sidst får jeg en "Postfix configuration", og her er jeg kørt fast. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre ved den. Ganske vist står der "Ok" i bunden af den, men jeg kan ikke acceptere med "Enter" eller noget andet.

Jeg har prøvet at ignorere den, men når jeg så går i Options/Select session på login-skærmen er KDE ikke med på listen.

Hvad er der gået galt og hvordan kan det rettes?

Jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe og siger på forhånd tusind tak.

Mange hilsener
Peter

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

KDE i ubuntu - Postfix problem

Indlægaf Balder » 18. jan 2007, 22:28

@ CityTop:

I terminalen: sudo apt-get install kubuntu-desktop

Tryk på Enter > indtast password (ses ikke) > tryk på Enter

Kubuntu-desktop kan også installeres via Synaptic. - Det er vel egentlig det nemmeste...

Læs mere her (eng.).
Mvh. - Balder

CityTop
Indlæg: 158
Tilmeldt: 18. jan 2007, 21:22
Geografisk sted: Bruxelles, Belgien

KDE i ubuntu - Postfix problem

Indlægaf CityTop » 18. jan 2007, 22:51

Tak for hurtigt svar.

Jamen, det er netop det, jeg har gjort. Og det forekommer mig også, at alle KDE pakkerne blev hentet og vel også installeret. Men jeg kan bare ikke finde KDE nogen steder. Jeg har som sagt fulgt vejledningen, som jeg har linket til.

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

KDE i ubuntu - Postfix problem

Indlægaf Balder » 18. jan 2007, 22:57

Den kommando du har anvendt er vist: sudo aptitude install kubuntu-desktop

Den skulle også være god nok, men hvorfor rode rundt i terminalen når Synaptic klarer opgaven?

Prøv evt. at afinstallere KDE med: sudo aptitude remove kubuntu-desktop

Brug derefter Synaptic og se om ikke det går bedre dér. :)
Mvh. - Balder

CityTop
Indlæg: 158
Tilmeldt: 18. jan 2007, 21:22
Geografisk sted: Bruxelles, Belgien

KDE i ubuntu - Postfix problem

Indlægaf CityTop » 18. jan 2007, 23:08

Balder skrev:...men hvorfor rode rundt i terminalen når Synaptic klarer opgaven?

Jeg læste i den vejledning ovenfor (min første post), at det på denne måde ville være lettere at afinstallere KDE, hvis man ønsker det senere.

Men jeg vil prøve Synaptic, så snart jeg er færdig med at hente opdateringer, som jeg heller ikke havde fået installeret.

Jeg vender tilbage, men foreløbig mange tak.

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

KDE i ubuntu - Postfix problem  Emnet er løst

Indlægaf Balder » 18. jan 2007, 23:12

Her er også en udmærket vejledning. Læg mærke til at der bruges apt-get i stedet for aptitude.

Afinstallation er også muligt med apt-get; sudo apt-get remove kubuntu-desktop

Men ellers kan du afinstallere via Synaptic.
Mvh. - Balder

CityTop
Indlæg: 158
Tilmeldt: 18. jan 2007, 21:22
Geografisk sted: Bruxelles, Belgien

KDE i ubuntu - Postfix problem

Indlægaf CityTop » 18. jan 2007, 23:34

Det virker. Fremragende. Tusind tak til Balder! Når jeg nu bruger KDE, er det så det samme som hvis jeg havde installeret Kubuntu fra starten? Eller betyder det noget, at der er installeret med Ubuntu? Anyway, nu må jeg se at få afprøvet og sammenlignet både Gnome og KDE. Og jeg må se at få fundet en "grundbog" om Unix, Linux, Ubuntu o.s.v. - kommandostruktur og systemarkitektur. Det hele er jo godt nok noget anderledes end Windows...

Mange hilsener
Peter

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

KDE i ubuntu - Postfix problem

Indlægaf Balder » 19. jan 2007, 06:42

CityTop skrev:Når jeg nu bruger KDE, er det så det samme som hvis jeg havde installeret Kubuntu fra starten?


Det bør det være. Kubuntu og Ubuntu er nemlig ens bortset fra desktoppen.

Der er forskellige muligheder for, hvor meget af KDE man ønsker. Installeres "kubuntu-desktop", sådan som du har gjort, får man alt med:

"(i) kubuntu-desktop -- This is the recommended metapackage to install; the full Kubuntu installation, with all the Kubuntu recommended packages. This includes OpenOffice, Kontact, Konversation, amaroK, K3B, and others".

Her er lidt læsestof: Link1, link2 og link3.

Godt at du fik det til at spille... :)
Mvh. - Balder

spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

KDE i ubuntu - Postfix problem

Indlægaf spook » 19. jan 2007, 07:44

CityTop skrev:Det virker. Fremragende. Tusind tak til Balder! Når jeg nu bruger KDE, er det så det samme som hvis jeg havde installeret Kubuntu fra starten? Eller betyder det noget, at der er installeret med Ubuntu? Anyway, nu må jeg se at få afprøvet og sammenlignet både Gnome og KDE. Og jeg må se at få fundet en "grundbog" om Unix, Linux, Ubuntu o.s.v. - kommandostruktur og systemarkitektur. Det hele er jo godt nok noget anderledes end Windows...

Mange hilsener
Peter


Min "grundbog", og en kilde til megen visdom: http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy
og for at kunne hive commands ud af ærmet (eller forstå hvad du skriver når du følger ovenstående guides), så kig her: http://www.ss64.com/bash/

Velkommen på holdet, og god fornøjelse med (K)ubuntu :)
Billede

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster