Installation på Fujitsu Siemens Amilo pro Emnet er løst

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
karl
Indlæg: 679
Tilmeldt: 5. feb 2008, 19:08
Geografisk sted: Ryslinge, Fyn

Installation på Fujitsu Siemens Amilo pro  Emnet er løst

Indlægaf karl » 5. feb 2008, 19:20

Jeg har nu i flere runder forsøgt at køre Ubuntu på ovennævnte bærbare. Jeg har også hentet Ubuntu flere gange for at se om der evt. var sket fejl under hentningen. Men det samme sker hver gang jeg booter fra cd. Det går meget langsomt og til sidst går det slet ikke. Det tager ca 10 min. at vise det første skrivebord og derfra kommer jeg ikke videre. Ikonerne på siden virker ikke - jeg tror nok det er fordi alting går meget meget langsomt.
Jeg har ingen erfaring med Linux og er derfor helt fortabt.
Er der nogen, der har et forslag til, hvad der er galt?

På forhånd tak
Karl
Senest rettet af karl 29. nov 2009, 16:21, rettet i alt 1 gang.

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Installation på Fujitsu Siemens Amilo pro

Indlægaf Jimmyfj » 5. feb 2008, 19:25

Jeg antager, at du har forsøgt at installere via Ubuntu Live Cd? Det kan være det, som giver dig problemer.

Langt de fleste bærbare bør i dag installeres med Ubuntu via Ubuntu Alternate Install Cd.

Når du går ind på Ubuntu's hjemmeside for at downloade Ubuntu skal du sætte flueben i feltet: Check here if you need the alternate desktop CD. This CD does not include the Live CD, instead it uses a text-based installer.

Dette vil give dig alternate Cd'en som i mange tilfælde virker langt bedre end Live Cd'en-
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

karl
Indlæg: 679
Tilmeldt: 5. feb 2008, 19:08
Geografisk sted: Ryslinge, Fyn

Istallation

Indlægaf karl » 5. feb 2008, 19:41

Tak for et hurtigt svar. Jeg er i gang med at hente den version du foreslår. Er der andet jeg foretage mig - eller er det bare samme fremgangsmåde?
Jeg er ny, så alt er en hjælp
Karl

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Istallation

Indlægaf Jimmyfj » 5. feb 2008, 21:03

Selve installationen med Alternate Install Cd er anderledes end Live Cd'en's i det der ikke er nogen grafisk brugerflade/desktop/gui under installationen men udelukkende tekstmenuer, som også gør metoden en del hurtigere end Live Cd'en.

Men ud over at følge installerens anvisninger, når du skal oprette partitioner er der ikke meget andet end at køre installationen til enden.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

ddv
Indlæg: 283
Tilmeldt: 26. nov 2007, 12:05

Installation på Fujitsu Siemens Amilo pro

Indlægaf ddv » 5. feb 2008, 21:15

Som nævnt ovenfor så nej, hvis du vil se hvordan installation ser ud, så er der her en screencast (hjælpe video på engelsk)

http://screencasts.ubuntu.com/MoS2007/10_Installing_Ubuntu_Part_2

karl
Indlæg: 679
Tilmeldt: 5. feb 2008, 19:08
Geografisk sted: Ryslinge, Fyn

Installation på Fujitsu Siemens Amilo pro

Indlægaf karl » 6. feb 2008, 10:15

Tak for hjælpen.
Det var jo en fornøjelse. Installationen forløb uden problemer. Alting virker og den gamle bærbare fungerer rimeligt kvikt.
Men jeg har lidt problemer med den trådløse forbindelse. Hvad skal jeg gøre for at aktivere den? Under installationen brugte jeg den kablede.

PVH
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2007, 09:06
Geografisk sted: Vesterbro

Installation på Fujitsu Siemens Amilo pro

Indlægaf PVH » 6. feb 2008, 12:04

Umiddelbart bør du klikke på din nm-applet i dit panel (den med de to skærme). Her får du vist alle tilgængelige trådløse netværk.

Har du sat dit access point op, kan du klikke på dit eget wireless og du burde være på.

Hvis dette ikke virker, så skriv igen. Så skal vi bruge mere information.
Ubuntu 12.10:
Dell XPS M1530
Video: nVidia (GeForce 8400M GS/driver nVidia)
Trådløst kort: Intel 3945ABG
Lexmark 305S: Printer/Scanner

Ubuntu 13.04
Vision Notebook NB569 - (købt uden OS)
Video: ATI Radeon HD5650
Trådløst kort: Atheros AR928X
Lexmark 305S: Printer/Scanner

karl
Indlæg: 679
Tilmeldt: 5. feb 2008, 19:08
Geografisk sted: Ryslinge, Fyn

trådløst netværk

Indlægaf karl » 6. feb 2008, 20:07

Jeg prøver, men kan ikke se nogle netværk. Jeg får kun mulighed for at oprette netværk og det kommer jeg ikke videre med. Den søger men kan ikke tilslutte. Skal man skrive netværkets navn for at det virker??
Hvordan ved jeg at mit trådløse netkort er aktivt, at der er installeret en driver osv. Og hvordan installeer man en driver??
Jeg er temmelig blank på området.

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster