kan ikke installere Ubuntu på ny HP 15-g082 15" Emnet er løst

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
bamses8700
Indlæg: 50
Tilmeldt: 29. jan 2010, 16:18
IRC nickname: bamses8700
Geografisk sted: Odder , ØstJylland

Re: kan ikke installere Ubuntu på ny HP 15-g082 15"  Emnet er løst

Indlægaf bamses8700 » 12. nov 2014, 17:46

bamses8700 skrev:
AJenbo skrev:SELV TAK

ctrl+alt+f1, skriv brugernavn, tryk enter, skriv adgangskode, tryk enter, skriv følgende komamndo:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install fglrx

tryk enter, skriv adgangskode, tryk enter, skriv sudo reboot, tryk enter.

Husk du skal være på nettet for at du kan installere software.


Tusind tak igen Ajenbo...har prøvet ovennævnte forslag...det hjalp heller ikke....nu har jeg fundet en alternativ løsning...som virker nogenlunde : installeret Lubuntu 14.04 ....og den virker med X Org Xserver AMD/ATI display driver wrapper.....men grafikken er jo noget firkantet...men det virker da...tør ikke skifte til fglrx driveren !!!
Venlig hilsen bamses8700



hej igen med jer her i ubuntu forum!! - og især Ajenbo!!!
jeg har , som jeg har beskrevet ovenfor-- kapituleret og installeret Lubuntu 14.04 på min ven HP maskine...med det resultat at der- for det første ingen lyd var på computeren, og dernæst kan jeg ikke få openjdk java til at virke.....men men men...og nu kommer det mest positive af hele probelmet : NU HAR JEG SGU FÅET UBUNTU 14.04 LTS til at virke !!!!
jeg tog mod til mig og hentede og installerede fglrx AMD driveren...præsis som Ajenbo har beskrevet...så MANGE TUSIND TAK..Ajenbo.....

Venlig hilsen bamses8700

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: kan ikke installere Ubuntu på ny HP 15-g082 15"

Indlægaf AJenbo » 12. nov 2014, 18:26

Ok, det er nok bedst at du starter nye emner for de øvrige problemer du har. Husk at man ikke længere kan bruge Java i Chrome og Chromium.

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster