Script til at slukke touchpad på DELL Latitude E5530 Emnet er løst

Spørgsmål, som ikke kan besvares i andre hardware-fora, bør stilles her.
Lektorvis
Indlæg: 34
Tilmeldt: 4. apr 2007, 21:55
Geografisk sted: Fyn

Script til at slukke touchpad på DELL Latitude E5530

Indlægaf Lektorvis » 23. apr 2013, 15:32

Hej
Dell, som ellers lover fuld Ubuntu kompabilitet, har et kendt problem med deres touchpad, i nogle tilfælde, som hos mig, genkendes touchpaden som en PS2 mus, det er derfor umuligt at få en driver til at fungere fornuftigt sammen med den.
Problemet er allerede beskrevet flere steder og mange har også mere eller mindre heldige løsningsforslag.

Mit problem er, at i de brugebare løsninger, stå der typisk skriv disse linier i X... et eller andet, eller skriv en bash-fil og indlæs den under opstart.

Kan nogen hjælpe mig med hvordan man gør det trin for trin, evt. med en henvisning til en tutorial for nubs som mig?

Jeg har fundet ud af at slukke og tænde for min touchpad ved at skrive følgende i terminalen

Kode: Vælg alt

 xinput --set-prop "PS/2 Generic Mouse" "Device Enabled" 0

Og for at tænde igen

Kode: Vælg alt

 xinput --set-prop "PS/2 Generic Mouse" "Device Enabled" 1

Men et smart script gerne med henvisning til "Fn"+"F5" som er den tastekombination der burde fungere, ville nu være lækkert.
Håber der et hardware-geni, som kan hjælpe.

Lektorvis
Indlæg: 34
Tilmeldt: 4. apr 2007, 21:55
Geografisk sted: Fyn

Re: Script til at slukke touchpad på DELL Latitude E5530  Emnet er løst

Indlægaf Lektorvis » 23. apr 2013, 22:48

Efter tålmodig søgning og mange interessante sider om bash-script, fandt jeg en som ser ud til at have det jeg søger, en step for step vejledning i hvordan man rent faktisk gør!
http://www.wikihow.com/Write-a-Shell-Script-Using-Bash-Shell-in-Ubuntu

Tilbage til "Overordnet hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster