Program til Guitar tab/Noder Ubuntu 15.10 (tabledit versus Guitar pro 6) Emnet er løst

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Program til Guitar tab/Noder Ubuntu 15.10 (tabledit versus Guitar pro 6)  Emnet er løst

Indlægaf Finn Bjerke » 17. apr 2016, 19:49

1. Tabledit virker under Wine med støtte at TIMidity i Ubuntu 15.10 64 bits.
2. Guitar pro 6 koster mange penge og virker ikke i 32 bits med mindre man tweaker lidt og print virker ikke direkte som det skal
3. Guitar pro 6 støtter ikke 64 bits men vil have 32 bit arkitektur. Det kræver dual boot eller meget tweaking, der er skrevet meget om det på diverse fora.

Tabledit er billigt og virker uden for mange tekniske efter installationer under Wine. Du får mange guitar noder fra interenettet og tuxguitar kan evt hjælpe med at konvertere filformater til Midi som Tabledit kan læse. Tabledit er brugervenligt efter min mening, jeg har brugt de to programmer i mange år og finder at tabledit er billigt og lettere at anvende end guitar pro 6.

Guitar pro er dyrt, deres tekniske service er elendig. Med tabledit får du adgang til mange noder for strengeinstrumenter og du kan komponere slev i programmmet. Det virkede ikke i tidligere versioner af Ubuntu, men i Ubuntu 15.10 fungerer det ganske godt. DEMO version har ikke lyd.

http://www.tabledit.com/download/linux.shtml
Kardemommeloven er en god ting.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Program til Guitar tab/Noder Ubuntu 15.10 (tabledit versus Guitar pro 6)

Indlægaf zob » 20. apr 2016, 23:00

Hvis nogen skulle bruge tråden til reference, vil jeg lige nævne det udmærkede program tuxguitar som er open source og ligger i repos og kan installeres med

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install tuxguitar

Tuxguitar kan i øvrigt importere filer fra både guitar pro og tabledit.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Google [Bot] og 0 gæster