lokal IP skanner ? Emnet er løst

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Brugeravatar
leifjoha
Indlæg: 215
Tilmeldt: 26. okt 2013, 13:37
Geografisk sted: Haderslev

lokal IP skanner ?

Indlægaf leifjoha » 16. feb 2016, 10:17

Jeg ville gerne have en scanner af IP adresser i et local netværk ink. WiFi del - ikke nødvendigvis et stort sofistikeret total analyse, blot en oversigt over IP'erne med minimum af info. Jeg har til Windows og kan fint ses Ubuntu PC'en.

Jeg fandt et program men det skulle køre i terminalen - er det virkelig nødvendigt for det jeg ønsker?
kh
Leif

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: lokal IP skanner ?

Indlægaf AJenbo » 16. feb 2016, 10:52

Åben din routers configuration og se om ikke den har en liste over tilsluttet udstyr, den ville være hurtigere og mere komplet end det du kan få ved at scanne. Og nej det er ikke nødvendigt at bruge terminalen for at scanne netværket.

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: lokal IP skanner ?

Indlægaf Ivan » 16. feb 2016, 11:01

evt. brug zenmap
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

Brugeravatar
leifjoha
Indlæg: 215
Tilmeldt: 26. okt 2013, 13:37
Geografisk sted: Haderslev

Re: lokal IP skanner ?

Indlægaf leifjoha » 16. feb 2016, 12:12

Kære Ajenbo.

Jeg har rodet på routeren som er ny, den gamle viste alt tilslutte men jeg kan ikke finde det på den nye TP-LINK, hvem kender fidusen?

Har prøvet zenmap:
*Skal der installeres et baggrundprogram?

*Kan den skanne over et område af IP adresser eksempelvis dem tilsluttet 192.168.0.y? Jeg har taget de enkelte trinvis men da de fleste bortset fra den stationære, har dynamiske IP i det nævnte område, er det lidt"skud i tågen"

kh
Leif

Brugeravatar
leifjoha
Indlæg: 215
Tilmeldt: 26. okt 2013, 13:37
Geografisk sted: Haderslev

Re: lokal IP skanner ?  Emnet er løst

Indlægaf leifjoha » 16. feb 2016, 13:17

Min dumhed - :( jeg troede DHCP drejede sig om navneservere og listen var en liste over valgte navneservere, men lige præcis var det listen over de tilsluttede IP adresser.

Undskyld det er altid godt at snakke med jer - så finder jeg ofte løsningen selv

kh
Leif

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: lokal IP skanner ?

Indlægaf AJenbo » 16. feb 2016, 13:58

DHCP er håndteringen af at tildele tilsluttet udstyr en IP samt at oplyse dem om opsætninger for netværket (eks. IP for standard DNS (navneservere) serveren).

poulb
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12. jun 2010, 01:26

Re: lokal IP skanner ?

Indlægaf poulb » 16. feb 2016, 16:09

leifjoha skrev:Jeg ville gerne have en scanner af IP adresser i et local netværk ink. WiFi del - ikke nødvendigvis et stort sofistikeret total analyse, blot en oversigt over IP'erne med minimum af info. Jeg har til Windows og kan fint ses Ubuntu PC'en.

Jeg fandt et program men det skulle køre i terminalen - er det virkelig nødvendigt for det jeg ønsker?
kh
Leif


Et hurtigt overblik over lokalnettet - f.eks WiFi lan - fås let ved AngryIP. Brugte det i sin tid også i XP

http://angryip.org/download/#linux

Har ikke set det i repositoriet endnu, men installeres nemt med "gdebi"
vh
Poul
AngryIP.png
AngryIP.png (102.63 KiB) Vist 341 gange
Ubuntu Mate patron. Be a full Ubuntu MATE community member by helping to grow and sustain it.
Check... http://ubuntu-mate.org/blog/
and - please - note, that Ubuntu MATE 17.04 (in Beta). It is by now running both 32 and 64 bit arkitecture and on the Raspberry Pi 2 (ARMv7 proc.)
Check... https://ubuntu-mate.community/latest

hsp
Indlæg: 2
Tilmeldt: 9. sep 2010, 19:44
IRC nickname: hsp

Re: lokal IP skanner ?

Indlægaf hsp » 18. apr 2016, 18:59


Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster