Åbne DSCF filer Emnet er løst

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Åbne DSCF filer

Indlægaf zob » 12. aug 2015, 10:19

Jeg ved ikke om det var din mail i toppen af det zippede Microsoft dokument, men i hvert fald var den en gmail-konto. Det vil sige du også har et web-interface som det måske er lettere at finde ud af. Jeg bruger personligt ikke thunderbird, men udelukkende gmails web-interface.
Her vil billederne normalt enten blive vist indlejret i mailteksten eller i bunden. Hvis de er i bunden kan du klikke på billedet for at se en stor version eller du kan vælge at gemme ved at klikke på "pil ned"-ikonet på billedet. Sidste mulighed er at du kan gemme i google drev, men det springer vi lige over nu.
Er det en mulighed at du kan tjekke mailen online på https://mail.google.com i stedet?

kjld
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2009, 18:13

Re: Åbne DSCF filer

Indlægaf kjld » 12. aug 2015, 10:47

Vedhæftet en forhåbentligt bedre eml fil

Jeg kan godt åbne min mailboks over https://mail.google.com.
Mailteksten står der, men billedet er kun vist med DSCF0372.JPG.
Det ligger ikke i bunden og det er ikke aktivt, når jeg klikker på det.
Hvis jeg vil kopiere mailen kan jeg kun kopiere teksten og ikke DSCF0372.JPG

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Åbne DSCF filer

Indlægaf zob » 12. aug 2015, 12:22

Det er min fornemmelse at der ikke er noget billede vedhæftet, blot et navn på et billede der har været vedhæftet tidligere, eller eventuelt aldrig har været vedhæftet. Men der er sikkert nogen der kender eml-formatet bedre end mig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Åbne DSCF filer

Indlægaf AJenbo » 12. aug 2015, 12:36

Margrethe, som sider med Thunderbird på en 32bit Linux, har videresendt dig beskeden. Ved du om hun kunne se billederne i den oprindelige mail?

Så vidt jeg kan se er den oprindelige mail, skrevet af Georgina, blevet sendt fra Microsoft Outlook. Her ser det ud til at billedet aldrig er blevet inkluderet korrekt i mailen, men i stedet stadig ligger i den midlertidige mappe på Windows maskinen. Mere specifikt ser det ud til at være Windows 7 og brugeren på maskinen heder "user".

Nærmere kan jeg ikke komme det uden en eml fil af den oprindelige mail som Margrethe modtog den.

kjld
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2009, 18:13

Re: Åbne DSCF filer  Emnet er løst

Indlægaf kjld » 12. aug 2015, 15:39

Tak for hjælpen
Margrethes mail kan heller ikke åbne billederne. Samme som min
Fejlen må jo så ligge hos Georgina.
Jeg beder hende gensende billederne

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster