Warcraft 3 og Ubuntu Grafisk - hjælp.

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
Msh
Indlæg: 4
Tilmeldt: 1. nov 2008, 15:15

Warcraft 3 og Ubuntu Grafisk - hjælp.

Indlægaf Msh » 1. feb 2009, 14:58

Hej alle sammen igår fik jeg installeret Ubuntu på min stationære med hjælp fra nogle flinke personer på IRC :)

Nu er problemet så at grafikken ikke er så god i ubuntu, nogle gange bliver halvdelen af top baren grå mens den anden halvdel er orange, hvis jeg så kører min mus over topbaren bliver det hele orange igen, jeg ved ikke om det er en grafik bug, min grafikkort driver er installeret..

Udover det så har jeg en masse store problemer med at få Warcraft 3 og The Frozen throne til at køre under Ubuntu, jeg har prøvet Wine og PlayonLinux og i begge tilfælde får jeg, når jeg vil køre programmet fejlen - Out of Range på min skærm, er der nogle der ved hvordan jeg fikser dette? for jeg har aldrig haft problemet i windows, det skal siges at min skærmopløsning er 1680x1050 i både Ubuntu og XP.

Jeg har nu også prøvet at lægge Warcraft 3 ind på min bærbare via Ubuntu og der kører det fint og der er ingen fejl, og heller ingen grafiske ubuntu fejl og det er altså et 64mb ATi Graffikkort der sidder i den i forhold til det 256mb Nvidia geforce 7800GS jeg har i min stationære..

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Warcraft 3 og Ubuntu Grafisk - hjælp.

Indlægaf laoshi » 1. feb 2009, 17:14

For at holde forum overskueligt er tråden nu flyttet til Spil
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Msh
Indlæg: 4
Tilmeldt: 1. nov 2008, 15:15

Re: Warcraft 3 og Ubuntu Grafisk - hjælp.

Indlægaf Msh » 1. feb 2009, 23:12

Okay, nu har jeg fået det til at virke - Det skal siges at jeg kører dual boot mellem WinXP og Ubuntu så jeg ved ikke om denne løsning virker for alle

Sådan får du Warcraft 3 til at køre i Ubuntu hvis du får “Out Of Range” Fejl

1)Start med at installer Wine
2)Installer Warcraft 3 (I mit tilfælde er den installeret i $HOME/.wine/drive_c/Program\ Files/Warcraft\ III
3) i terminalen skal vi have fat i vores Wine user reg det gør vi ved at skrive $HOME/.wine/user.reg
4)Scroll Helt ned i bunden og tilføj disse linjer -

Først Linje: [Software\\Blizzard Entertainment\\Warcaraft III\Misc] 1028708988
Anden Linje: “seenintromovie”=dword:00000001

Gem herefter filen – efter dette foreslår jeg at have to terminaler kørende en der er i vores Warcraft 3 mappe og en til at konfigure wine

5)Derefter skriver vi winecfg i terminalen – naviger til audio fanebladet – derinde skal vi være sikre på at alsa er markeret

6)Derefter går vi ind under Graphics fanebladet derinde sætter vi Emulate Virtual Desktop til 800x600. Derefter navigerer vi til vores

7)I Vores Warcraft 3 terminal navigerer vi til $HOME/.wine/drive_c/Program\ Files/Warcraft\ III - For eventuelt at være sikker på at du er det rigtige sted kan du skrive dir og kigge efter filen war3.exe

8)Hvis war3.exe ligger i mappen kan du nu i terminalen skrive wine war3.exe -opengl og derefter burde Warcraft gerne kunne køre i 800x600 størrelse

9)Hvis Warcraft kører på denne måde kan vi fortsætte og skrive regedit i terminalen – Gå til fanebladet CURRECT_USER -> SOFTWARE -> Blizzard Entertainment -> Warcraft 3 -> Video derinde har vi tto filer – Resheight og Reswidth – Normalt når vi snakker skærmopløsninger starter vi med Reswidth så åben den, sæt kryds i Decimal og skriv det første tal i din skærmopløsning f.eks 640, 800, 1024, 1280, 1680 osv..

10)Når det er gjort går vi til resheight her skriver du det andet tal f.eks 480, 600, 768, 1050 osv..

11)Efter det går vi tilbage til – winecfg – Graphics og disabler virtual desktop.

12)Nu går vi tilbage til $HOME/.wine/drive_c/Program\ Files/Warcraft\ III og skriver wine war3.exe -opengl og nu burde den gerne starte i din ønskede skærmopløsning.

Hvis du gerne vil undgå at skulle ind i terminalen hvergang du vil køre warcraft kan du lave et nyt dokument kald det f.eks. WARCRAFT hvor i du skriver

#!/Bin/Bash
cd $HOME/.wine/drive_c/Program\ Files/Warcraft\ III
wine war3.exe -opengl

og gem den, derefter åbner du terminalen og skriver chmod +x $HOME/Desktop/WARCRAFT (Eller navnet på din fil) – nu burde du også have mulighed for at starte warcraft via denne smarte genvj.

Når du har gjort alt dette kan du installere The Frozen Throne, derefter kan du gå ind i WARCRAFT filen og ændre wine war3.exe -opengl til wine Frozen\ Throne.exe -opengl

Nu burde det hele gerne køre perfekt.

Dette var min måde at løse det på.

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster