Urban Terror på ældre maskine

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Urban Terror på ældre maskine

Indlægaf andsen » 30. jan 2009, 00:05

Hey guys 'n gals,

Jeg har en ældre Acer Power F1 som jeg godt ville kunne bruge til en smule Urban Terror. Det kunne lade sig gøre på den i Windows, men det er vel ligemeget nu ;)

PC'ens specs:
2,6 Ghz Intel Celeron
1024 Mb PC3200 400 Mhz Ram
Nvidia Geforce 6200LE 256 Mb DDR2 / ATI Radeon 9600 PRO 256 Mb DDR(2?)
17" Acer AL1716 LCD
Ubuntu 8.10 32-bit

Jeg er kommet så langt så jeg kan starte spillet, men der kommer ikke rigtigt noget skærmbillede. Der kommer en grå boks hvori der står: "Input not supported". Der er dog lyd på, hvilket vil sige introanimationsmusik og det musik der kører i spillets hovedmenu. Hvis jeg bevæger musen rundt kan jeg også høre når jeg bevæger mig over en knap, da det har en særlig lyd.
Det hele leder mig frem til den foreløbige konklusion, at mit grafikkort ikke understøtter OpenGL - hvilket ikke ville undre mig, da det er et tudsegammelt kort :O

Kan problemet løses ved at ændre i xorg.conf eller i Nvidia's gui til xserver-settings? Er det spillets konfiguration der er sat for højt? Eller kan jeg ligeså godt droppe det? (Please, ikke det sidste!)

Mvh Anders
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Urban Terror på ældre maskine

Indlægaf Casper Hansen » 30. jan 2009, 01:12

Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Urban Terror på ældre maskine

Indlægaf andsen » 31. jan 2009, 20:50

Hej Casper :)

Det hjalp mig ikke rigtigt videre, men jeg har forsøgt at rette lidt i NVIDIA X Server Settings, f.eks. ved at sætte Rerfesh Rate ned til 60 Hz og ikke 75. Det hjalp så ikke en pind... BTW så er compiz slået fra, så det kan umuligt være der problemet ligger.
Jeg mistænker nu stadig skærmen for at stå med problemet, da den grå boks der kommer frem er af samme slags som "No signal input", der kommer fra når skærmen ikke er sat til pc'en. Et nyt problem bliver så at jeg ikke har en anden skærm at teste på :(
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Urban Terror på ældre maskine

Indlægaf Casper Hansen » 31. jan 2009, 21:00

andsen skrev:Hej Casper :)

Det hjalp mig ikke rigtigt videre, men jeg har forsøgt at rette lidt i NVIDIA X Server Settings, f.eks. ved at sætte Rerfesh Rate ned til 60 Hz og ikke 75. Det hjalp så ikke en pind... BTW så er compiz slået fra, så det kan umuligt være der problemet ligger.
Jeg mistænker nu stadig skærmen for at stå med problemet, da den grå boks der kommer frem er af samme slags som "No signal input", der kommer fra når skærmen ikke er sat til pc'en. Et nyt problem bliver så at jeg ikke har en anden skærm at teste på :(


Hvilken driver kører du med?
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Urban Terror på ældre maskine

Indlægaf andsen » 31. jan 2009, 21:06

177.xxx'eren

jeg har forsøgt at installere den nye 180.xxx'er, men det vil ligesom ikke rigtigt lykkes for mig. Jeg læste listen af understøttede kort i 180'eren igennem og mit kort var der godt nok.

Ved du hvordan jeg installerer den?

EDIT: Tror du, du evt. også kan hjælpe mig med det her problem?
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Urban Terror på ældre maskine

Indlægaf Casper Hansen » 31. jan 2009, 21:35

andsen skrev:177.xxx'eren

jeg har forsøgt at installere den nye 180.xxx'er, men det vil ligesom ikke rigtigt lykkes for mig. Jeg læste listen af understøttede kort i 180'eren igennem og mit kort var der godt nok.

Ved du hvordan jeg installerer den?

EDIT: Tror du, du evt. også kan hjælpe mig med det her problem?


Først afinstallerer du din nuværende driver og genstarter. Dernæst trykker du Ctrl + Alt + 1. Dette vil sende dig i terminal mode. Her skriver du

Kode: Vælg alt

sudo /etc/init.d/gdm stop


cd (dir hvor du har downloadet driveren)

Kode: Vælg alt

sudo sh./NXXX (tryk tab efter N og den udfylder resten selv)


Enter og installer

Dernæst skriver du

Kode: Vælg alt

sudo /etc/init.d/gdm start


evt.

Kode: Vælg alt

start x
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Urban Terror på ældre maskine

Indlægaf andsen » 31. jan 2009, 23:02

Okay, jeg kørte din beskrivelse igennem og det f****** fuldstændigt op. Da jeg genstartede pc'en kørte den fint gennem usplash, men derfra var der bare sort skærm (ikke noget med "No signal input")
Lige nu kan jeg ikke se anden løsning end en frisk installation, for jeg er ærligt talt ikke en ørn til sådan noget "terminalfnidder" :roll:
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Urban Terror på ældre maskine

Indlægaf Christian.Arvai » 31. jan 2009, 23:03

andsen skrev:Okay, jeg kørte din beskrivelse igennem og det f****** fuldstændigt op. Da jeg genstartede pc'en kørte den fint gennem usplash, men derfra var der bare sort skærm (ikke noget med "No signal input")
Lige nu kan jeg ikke se anden løsning end en frisk installation, for jeg er ærligt talt ikke en ørn til sådan noget "terminalfnidder" :roll:

Er der noget data du vil have hjælp til at redde ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Urban Terror på ældre maskine

Indlægaf Casper Hansen » 31. jan 2009, 23:09

andsen skrev:Okay, jeg kørte din beskrivelse igennem og det f****** fuldstændigt op. Da jeg genstartede pc'en kørte den fint gennem usplash, men derfra var der bare sort skærm (ikke noget med "No signal input")
Lige nu kan jeg ikke se anden løsning end en frisk installation, for jeg er ærligt talt ikke en ørn til sådan noget "terminalfnidder" :roll:


Lav en xfix og installer gammel driver igen.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Urban Terror på ældre maskine

Indlægaf andsen » 31. jan 2009, 23:21

christian.arvai skrev:Er der noget data du vil have hjælp til at redde ?


Nej, det er der faktisk ikke - har alt på den bærbare :-)

Casper Hansen skrev:Lav en xfix og installer gammel driver igen.


Hmm, den må du lige forklare. Jeg kan komme ind i terminalmode ved hjælp af ctrl+alt+f1, men skriver jeg xfix eller sudo xfix siger den blot command not found.
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Urban Terror på ældre maskine

Indlægaf Casper Hansen » 31. jan 2009, 23:35

andsen skrev:
christian.arvai skrev:Er der noget data du vil have hjælp til at redde ?


Nej, det er der faktisk ikke - har alt på den bærbare :-)

Casper Hansen skrev:Lav en xfix og installer gammel driver igen.


Hmm, den må du lige forklare. Jeg kan komme ind i terminalmode ved hjælp af ctrl+alt+f1, men skriver jeg xfix eller sudo xfix siger den blot command not found.


Sorry! xfix skal gøre i recovery mode. Troede du vidste det. Min fejl :)
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Urban Terror på ældre maskine

Indlægaf andsen » 31. jan 2009, 23:50

Hehe, det er i orden, jeg skal bare have skåret tingene ud i pap :P Er der en kommando der gør at man kan reboote ind i recovery mode, for jeg har sat grub-timingen til 0, så man ikke når at se den?
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Urban Terror på ældre maskine

Indlægaf Casper Hansen » 31. jan 2009, 23:53

andsen skrev:Hehe, det er i orden, jeg skal bare have skåret tingene ud i pap :P Er der en kommando der gør at man kan reboote ind i recovery mode, for jeg har sat grub-timingen til 0, så man ikke når at se den?


Okay så skal du være hurtig. Når GRUB-loaderen kommer frem skal du nemlig trykke Esc.
- Hm, men så længe du kan komme i terminal mode så kan vi bare ændre GRUB tiden via nano :)
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Urban Terror på ældre maskine

Indlægaf andsen » 31. jan 2009, 23:58

Jeg prøver lige at reboote og se om jeg kan nå det.. Så må jeg bare spamme esc :P
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Urban Terror på ældre maskine

Indlægaf Casper Hansen » 1. feb 2009, 00:01

andsen skrev:Jeg prøver lige at reboote og se om jeg kan nå det.. Så må jeg bare spamme esc :P


Haha.

- Ellers så gå i terminal mode og skriv

Kode: Vælg alt

nano sudo /boot/grub/menu.lst


og sæt timeout til 3.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster