Jeg er en helt ny linux bruger, og er i øjeblikket igang med at installere Ubuntu på min computer. Jeg har valgt at installere dual-boot for at jeg ikke behøver slippe windows helt. Jeg er dog i den uheldige situation at jeg er løbet ind i problemer.
Mit problem består i at jeg ikke har mulighed for at boote windows i GRUB, jeg ved ikke om det kan skylles min installations proces. Men jeg har gjort følgende:
1) Jeg formaterede hele harddisken, derefter installerede jeg Windows Xp på en NTFS partition på 25 GB. Jeg tjekkede om det startede rigtig op, hvilket det gjorde.
2) Derefter installerede jeg Ubuntu med tre partitioner: Den ene er en Linux-swap partition på 1 Gb (er det rigtig forstået at swap er en form for ekstra ram på harddisken?). Den anden er en ext3 partition på 4 GB, hvor selve Ubuntu bliver installeret (?så vidt jeg har forstået?). Den sidste er en fat32 partition til mine dokumenter og programmer, som jeg håber på også kan læses/bruges af windows.
3) Nu skulle jeg så, såvidt jeg har læst mig frem til, få en boot-menu frem hvor jeg kan vælge mellem Windows og Ubuntu. Denne menu kan jeg dog også godt få frem ved at klikke Esc inden 2 sek (hvilket jeg synes er MEGET kort tid). Men windows står ikke på listen!
Jeg håber nogen kan hjælpe! (Eller i det mindste forstår mit spørgsmål

PS forresten opdagede jeg at, man kan vælge hvor GRUB skal installeres, kan dette have en betydning?