NY LINUX BRUGER

Har du spørgsmål til andre systemer end Ubuntu kan du stille dem her.
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: NY LINUX BRUGER

Indlægaf zob » 28. nov 2016, 18:05

I skrivende stund kan du ikke installere steam, hverken fra websiden eller direkte fra repo. Der er noget galt backend hos steam. På websiden som AJenbo linker til får du samme fejl som du lige fik i terminalen. Fortvivl ikke. Det har ikke noget med din maskine at gøre og bliver sikkert rettet hos steam inden for længe.

Brugeravatar
Moestrup
Indlæg: 11
Tilmeldt: 27. nov 2016, 11:47

Re: NY LINUX BRUGER

Indlægaf Moestrup » 28. nov 2016, 18:08

Ved det men får stadige, men får stadige den samme fejlmelding, Forbidden You don't have permission to access /steam/archive/precise/steam_latest.deb on this server. Apache/2.2.22 (Ubuntu) Server at repo.steamstatic.com Port 80.

Hvad gør jeg forkert.!!!!

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: NY LINUX BRUGER

Indlægaf zob » 28. nov 2016, 18:12

Ikke noget, som sagt.

Brugeravatar
Moestrup
Indlæg: 11
Tilmeldt: 27. nov 2016, 11:47

Re: NY LINUX BRUGER

Indlægaf Moestrup » 28. nov 2016, 18:18

Okay tak

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: NY LINUX BRUGER

Indlægaf zob » 28. nov 2016, 18:30

Hvis man googler fejlen ser det ud som om serveren har været nede mindst et par dage, så du må nok væbne dig med tålmodighed på det punkt.
Jeg forstod aldrig helt om du endte med at installere ubuntu og at det i så tilfælde var det der var langsommere end noget andet som du havde installeret tidligere. Men hvis det er tilfældet kan du prøve low-graphics mode:
http://www.omgubuntu.co.uk/?p=114898

Du skal nok være forsigtig med at pille for meget ved andre ting i compizconfig-settings-manager.

Brugeravatar
Moestrup
Indlæg: 11
Tilmeldt: 27. nov 2016, 11:47

Re: NY LINUX BRUGER

Indlægaf Moestrup » 28. nov 2016, 18:55

Hej

Det jeg forstod på AJenbo ""husk blot at det kan være lidt begrænset hvor meget vi kan hjælpe da du jo kørr Mint og ikke Ubuntu.""

Derfor to jeg en chance og installer Ubuntu, men problemet er ikke større end kan installeringer Mint hvis jeg får for problemer med diverse programmer Ubuntu ;)

Så vi ser lige tiden an.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: NY LINUX BRUGER

Indlægaf AJenbo » 28. nov 2016, 20:06

Fejlen du får kan oversættes til "Steam er ikke tilgængelig pt.".
Interessant nok lod det sig gøre for mig at installere Steam på Ubuntu 16.10, forhåbentlig får Valve deres server op at køre igen snart.

Hej igen, jaa det er en ældre dame jeg har. :D

Hmm det jeg skriv var jo at jeg ikke syndes den var gamme, 8GB er da rigeligt i min bog, men måske er det mig der er ved at blive gammel :/

Du kan også prøve at installere Lubuntu hvis du gerne vil have noget der er let at køre for computeren.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: NY LINUX BRUGER

Indlægaf Christian.Arvai » 2. dec 2016, 13:44

AJenbo skrev:Hmm det jeg skriv var jo at jeg ikke syndes den var gamme, 8GB er da rigeligt i min bog, men måske er det mig der er ved at blive gammel :/

8 GB Ram er mere end rigeligt til normalt brug. Jeg har Ubuntu 16.04/64 bit, i7 CPU og 16 GB Ram, og jeg er "kun" kommet over 8 GB Ram-forbrug 3-4 gange, og alle har været pga fejl i egen kode under udvikling (uddannelse) :D
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: NY LINUX BRUGER

Indlægaf Ivan » 2. dec 2016, 15:28

Moestrup skrev:Hej Ivan, jeg har nu prøvet at se om jeg kan download steam, men for denne besked??

Forbidden

You don't have permission to access /steam/archive/precise/steam_latest.deb on this server.
Apache/2.2.22 (Ubuntu) Server at repo.steamstatic.com Port 80


Prøv igen i dag

Kode: Vælg alt

sudo apt install steam


Ellers hent den fra Steam side hvis ovenstående ikke virker
http://store.steampowered.com/about/
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

Tilbage til "Andre systemer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster