spørgsmål ubuntu 16 installation

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
per.chr.havn
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. jul 2016, 19:55

spørgsmål ubuntu 16 installation

Indlægaf per.chr.havn » 6. jul 2016, 20:52

SPØRGSMÅL : Jeg har fået en computer med windows, og jeg vil gerne have den ændret til Ubuntu. Jeg er vant til at bruge( Ubuntu på min gamle computer, men jeg har ikke selv lavet installationen, da jeg er næsten digital analfabet. Jeg fik dengang en kammerat til at hjælpe mig med at installere Ubuntu på den; det er Ubuntu 14. Nu har jeg fået en "ny" brugt computer, og vil gerne have Ubuntu 16 på den. Jeg forsøgte så selv at gå ind på hjemmesiden under Download og trykkede på "download almindelig (HTTP) " DESKTOP 16.04 LTS 32 bits. Computeren gik så i gang med at downloade i lang tid, der stod, det var 1,4 GB. Men da den var færdig med at downloade, var tilsyneladende intet sket, der var ihvertfald ikke kommet ubuntu på computeren. Nu er spørgsmålet: hvad skulle jeg have gjort? Har I eventuelt nogle møder, hvor det er muligt at spørge nogen "live"?

Venlig hilsen per.chr.havn

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: spørgsmål ubuntu 16 installation

Indlægaf Kurt Christensen » 6. jul 2016, 21:28

Indtil videre har du kun hentet ISO-filen. Den ligger nu i hentede filer. Du skal brænde den ned på en DVD. Derefter skal du starte maskinen op mens denne DVD er i drevet. Så starter den en livekørsel fra DVD'en. Fra denne kørsel kan du vælge at installere. Men måske du skal finde lidt hjælp hertil?

Nb kan din maskine ikke køre 64 bit?
Senest rettet af Kurt Christensen 6. jul 2016, 21:34, rettet i alt 1 gang.
Når lejligheden byder sig.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: spørgsmål ubuntu 16 installation

Indlægaf Kurt Christensen » 6. jul 2016, 21:32

Og velkommen her :D
Når lejligheden byder sig.

per.chr.havn
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. jul 2016, 19:55

Re: spørgsmål ubuntu 16 installation

Indlægaf per.chr.havn » 6. jul 2016, 21:56

Kurt Christensen skrev:Indtil videre har du kun hentet ISO-filen. Den ligger nu i hentede filer. Du skal brænde den ned på en DVD. Derefter skal du starte maskinen op mens denne DVD er i drevet. Så starter den en livekørsel fra DVD'en. Fra denne kørsel kan du vælge at installere. Men måske du skal finde lidt hjælp hertil?

Nb kan din maskine ikke køre 64 bit?

Tak, Kurt, jeg vil prøve, om jeg kan gøre det.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: spørgsmål ubuntu 16 installation

Indlægaf AJenbo » 6. jul 2016, 22:19

Hvis ikke du har en dvd kan en USB også bruges, på download siden finder du anvisninger til hvor dan det kan gøres.

Hvad er det for en maskine og Windows du har, hvis vi ved det kan vi bedre hjælpe med hvad du skal gøre for at starte fra installations disken.

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster