counterstrike GO crasher når jeg bruger mikrofon

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
NOM@DIC
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8. mar 2016, 19:32

counterstrike GO crasher når jeg bruger mikrofon

Indlægaf NOM@DIC » 8. mar 2016, 19:44

nogen der ved hvorfor csGO (steam platform) crasher af og til og smider en af spillet når man bruger in game speak (mikrofon) i spillet..jeg oplever ret tit at jeg bliver smidt af spillet og ud i overlayet når jeg bruger min mikrofon..er der tale om en bug i spillet eller er det en software fejl i ubuntu ..har både prøvet at køre 14.04 lts og 15.10 og det sker i begge udgaver

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: counterstrike GO crasher når jeg bruger mikrofon

Indlægaf lath » 11. mar 2016, 18:28

NOM@DIC skrev:nogen der ved hvorfor csGO (steam platform) crasher af og til og smider en af spillet når man bruger in game speak (mikrofon) i spillet..jeg oplever ret tit at jeg bliver smidt af spillet og ud i overlayet når jeg bruger min mikrofon..er der tale om en bug i spillet eller er det en software fejl i ubuntu ..har både prøvet at køre 14.04 lts og 15.10 og det sker i begge udgaver


Det er en programmeringsfejl i programmet.
Det kan kun rettes af dem der har levet fejlen..
Udfyld en bug(=software fejl) rapport, og husk at skrive i detaljer om problemet.

Den korte forklaring:
Et program dræbes af kernen, hvis programmet prøver på at lave ged i kernel space (= i kernen, altså Linux).

Den lange forklaring:
Hvis et program laver et systemkald, altså i det her tilfælde et kald til en kernel space device driver for lyd, og der opstår for eksempel et buffer overflow - eller hvilken som helst anden fejl - i kernel space, så bliver programmet der forårsagede fejlen smidt af scheduleren og alle CPUer , programmet slettes fra den virtuelle hukommelse, og til sidst slettes programmet fra den fysiske hukommelse.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster