Ændringer på Ubuntudanmark forum

Alt omkring ubuntudanmark.dk
AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ændringer på Ubuntudanmark forum

Indlægaf AJenbo » 8. nov 2015, 17:18

det er ca. samme hver som standard knapper i ubuntu

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Ændringer på Ubuntudanmark forum

Indlægaf thj01 » 8. nov 2015, 18:21

Først vil jeg lige sige at jeg har STOR respekt for det arbejde du har lavet. Det er en stor opgave at få alt til at virke som man vil.

når man vil besvare et indlæg er der to knapper i øverste højre hjørne: "Rapporter indlæg" og "Svar med citat", så er de knapper tydelige og det er let at se dem som aktive. Det vil være rart om alle de aktive knapper fulgte det farveskema. For generelt virker det som om alle knapperne er indaktive når man endeligt er inde for at skrive et indlæg.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ændringer på Ubuntudanmark forum

Indlægaf AJenbo » 8. nov 2015, 19:46

Tak det er faktisk en hjælp, jeg håber lidt på at det var tilfældet for så er det nok noget jeg rimelig let kan justere så de bliver ens og giver mening.

Når jeg laver justeringerne bliver i nok desværre nød til at tømme cache for at det bliver synligt for jer (det kommer automatisk efter cache udløber)

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Ændringer på Ubuntudanmark forum

Indlægaf thj01 » 8. nov 2015, 20:01

Ekstra:

Skulle lige logge ind på en anden PC ... og der ser det ud somom logind knappen er in-aktiv - det er lidt uheldigt....

Jeg vil gerne prøve at holde dig opdateret med de ting jeg opdager hvis det er OK. Jeg er bedre til at se end til at CSS'e ;)
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ændringer på Ubuntudanmark forum

Indlægaf AJenbo » 8. nov 2015, 20:03

Tak, det må du meget gerne

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ændringer på Ubuntudanmark forum

Indlægaf AJenbo » 9. nov 2015, 04:06

Så har jeg fået lavet det nødvendige plugin for at folks Gravatar igen bliver vist som standard.
Der er i øvrigt også blevet åbnet op for at man kan uploade en avatar til forummet hvis man ikke ønsker at gøre brug af Gravatar. Muligheden for at bruge en ekstern avatar er blevet fjernet pga. der er formange der ikke har kryptering på de sider hvor de hoster deres avatar og det skaber mixed content, dem der pt. har det må meget gerne flytte dem over ellers vil jeg gør det i løbet af ugen.

Jeg har også gjort teksten på dvs. knapper mørkere, det var ikke så let som jeg hade håbet men jeg tror allige vel det er lykkes meget godt.

P.s. jeg kan se at avatar ikke bliver vist inde på bruger profilen, i må meget gerne sige til hvis der er andre steder hvor den ikke automatisk bliver vist (Sammenlig eks. med Nicky som har en manuel avatar)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ændringer på Ubuntudanmark forum

Indlægaf AJenbo » 16. nov 2015, 04:27

Problemet med manglende avatar på profil sidenerne er nu rettet. Den seneste udgave af phpBB (3.1.6) har introduceret nogle forbedringer i forhold til 3.1.5 som jeg startede med at udvikle mod, der har betydet at rettelsen faktisk blev til en reduktion i koden på 48 linjer og en frem for 3 funktioner :)

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster