Ubuntu MATE på en Raspberry Pi 2 computer

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Ubuntu MATE på en Raspberry Pi 2 computer

Indlægaf lath » 3. jun 2015, 18:34

Hvis du er ejer af en Raspberry Pi version 2 (altså : ARMv7 Quad core=4 CPU kerner og 1 GB RAM), så kan du installere ubuntu MATE 15.04 på den.

Bemærk!
Du kan ikke installere Ubuntu 15.04 på en Raspberry Pi 1 computer , som er beregnet til en x86, eller x86-64 mikroprocessor-arkitektur. En ISO/img fil til de processor arkitekturer vil aldrig virke på en Raspberry Pi.

https://ubuntu-mate.org/raspberry-pi/ er der en udmærket installationsguide.

/Lars

Edit, 20151204T0543Z+2:
Redigeret for bedre sprog
Senest rettet af lath 4. dec 2015, 05:43, rettet i alt 1 gang.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Ubuntu MATE på en Raspberry Pi 2 computer

Indlægaf Toddvarg » 3. jun 2015, 23:20

jeg har en raspberry pi 2 der jeg har installeret openelec, hvad der fungerer udmærket, siden jeg var mest interesseret i at bruge Kodi. Har du nogen erfaringer med hvordan mate fungerer på pi 2 og om kodi media center fungere lige så godt på mate som på openelec.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Ubuntu MATE på en Raspberry Pi 2 computer

Indlægaf lath » 4. jun 2015, 14:59