Guides der ønskes lavet

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
ellert-CA
Indlæg: 29
Tilmeldt: 15. apr 2009, 17:45
IRC nickname: ellert-CA
Geografisk sted: burde min avatar vise ;-)

Re: sambamount

Indlægaf ellert-CA » 15. maj 2009, 18:05

christian.arvai skrev:
ellert-CA skrev:upss, ved ikke hvad der gik galt men kan se dette er placeret forkert. skulle jo være i Guides ønskes, håber en Admin vil flytte/slette

Det er hermed gjort :)



mange tak Christian :-)
For retten til forskellighed

cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf cmay » 16. maj 2009, 13:02

jeg har skrevet en lille hurtig "kom igang med c programming" på ubuntu som jeg egentligt i sin tid oprindligt har skrevet til brug for en hjemmeside mig og min bror har haft oppe engang men den er nedlagt nu og såfremt det har nogen interesse så kan jeg godt poste den.

jeg er dog selv nybegynder så det er vel ikke som sådan egentligt mig der burde lave en sådan indlæg men jeg har skrevet den og kunne poste den hvis nogen har interesse ellers så ville jeg da håbe at en som var mere inde i de ting ville lave en sådan lille introduction.

den jeg har lavet omhandler ikke andet end lige hvorn man får gcc ,build-essentials installeret en kort lille oversigt over IDE og en del gode links. den er på dansk. de fleste links er godt ikke danske men et par links har jeg fundet på dansk. bøger jeg har selv har er danske bøger som man kan låne på bibliotek eller købe på dansk . der er links til dem også.
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}

cmay
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2009, 22:45

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf cmay » 18. maj 2009, 23:04

jeg ville også lige høre om der var nogen intesse i at få et indlæg om ubuntu studio. jeg bruger selv godt nok 64studio men jeg ved at nogen har problemer med at få et bestemt lydkort ve navn emu1212m til at virker under ubuntu men det er faktisk meget nemt. jeg ved også at mange gerne vil vide noget om ubuntu studio så derfor kan jeg godt lave et eller andet hvis nogeb har interesse.

iøvrigt efterlyser jeg en guide på konfigariotn af JWM hvis nogen kender til det windows manager miljø. jeg ar slev brugt det lidt men kørte fast i at den dokumtation der er med er lidt kringlet og jeg har simplethen for dårligt syn til at bruge meget tid på at sætte migind i det. puppy linux er et godt eksembel på en distro der bruger jwm med succes .
har grå stær. forklare mine (ofte) stavefejl

Kode: Vælg alt

#include <stdio.h>
int main(int argc, char** argv) { int beer; for(beer = 100;beer > 0; beer--)printf("%d bottles of beer%s on the wall take %d down and pass it around \n",beer,beer == 1 ? "":"s",beer -1); return 0;}

Pater puff
Indlæg: 72
Tilmeldt: 15. feb 2009, 21:14
IRC nickname: Pater
Geografisk sted: Gentofte, DK

splash screen

Indlægaf Pater puff » 23. jun 2009, 13:56

Hej alle


er der nogen der kan lave en howto til hvordan man laver sin egen USplash, eller hvad den første skærm når computeren indlæser ubuntu hedder, jeg har længe gerne ville prøve at lave min egen.

Jeg bruger 9.04
Med Venlig Hilsener

Peter Huggler

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: splash screen

Indlægaf Christian.Arvai » 23. jun 2009, 15:18

Pater puff skrev:Hej alle


er der nogen der kan lave en howto til hvordan man laver sin egen USplash, eller hvad den første skærm når computeren indlæser ubuntu hedder, jeg har længe gerne ville prøve at lave min egen.

Jeg bruger 9.04

Hej :)

Jeg har flyttet dit indlæg til : Guides der ønskes lavet.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

ABDK
Indlæg: 18
Tilmeldt: 21. sep 2009, 12:15
IRC nickname: ABDK
Geografisk sted: KBH

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf ABDK » 30. sep 2009, 17:39

Nu har jeg fået mig en Nokia 5800 som jeg er ret så glad for. Jeg kunne godt tænke mig, at få smidt nogle få film over på den. Afsnit med Family Guy, American dad etc. De er i avi / xvid men min telefon skla bruge MP4 format..

Er der en som kender en smart metode, og som kan klaske en guide sammen - så vil det blive utrolig værdsat :-)

Kode: Vælg alt

sudo apt-get remove windows

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf Stra » 30. sep 2009, 18:44

ABDK skrev:Nu har jeg fået mig en Nokia 5800 som jeg er ret så glad for. Jeg kunne godt tænke mig, at få smidt nogle få film over på den. Afsnit med Family Guy, American dad etc. De er i avi / xvid men min telefon skla bruge MP4 format..

Er der en som kender en smart metode, og som kan klaske en guide sammen - så vil det blive utrolig værdsat :-)
Har du forsøgt med VLC/Media/convert-save?

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

utopia
Indlæg: 174
Tilmeldt: 25. jan 2008, 13:14
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf utopia » 7. feb 2010, 21:08

Nexus One.
Må ha sådan en, når den rammer DK.
Unlock, Bootloader, Root med ubuntu

http://ilikemygooglephone.com/2010/01/06/complete-guide-with-images-unlock-bootloader-and-root-google-nexus-one-mac-windows-linux/

En dansk guide til ubuntu/linux ville være super.

tony
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. feb 2010, 21:50
IRC nickname: M62
Geografisk sted: Vipperød

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf tony » 8. feb 2010, 21:55

Sprit ny Kubuntu user.

opsætning / fjernelse af openofice 3.1 til 3.2 når den nu kommer

Hilsen Tony
Kubuntu 9.10 64 Bit

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf zob » 8. feb 2010, 22:16

Hvis du er helt vild efter at komme til at prøve den er der en RC5 ude. Her er en instruktionsvideo: http://www.youtube.com/watch?v=l0eQzFvf ... r_embedded
Den kommer til april i version 10.04 af ubuntu/kubuntu/xubuntu.
Jeg tester 10.04 på en netbook, der har jeg i hvert fald OO 3.2.

egoland
Indlæg: 233
Tilmeldt: 7. jan 2009, 16:22
Geografisk sted: Hjortshøj v. Århus

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf egoland » 19. feb 2010, 11:59

Medibuntu:

Jeg er ret ny i det her, men havde jeg kendt denne side før, havde jeg kunnet spare både mig mig selv og det her forum for mange besværligheder:

https://help.ubuntu.com/community/Medibuntu

Så kunne trinnene i installationen strengt taget være:
1: Dwnload og brænd iso-filen fra ubuntus hjemmeside
2: Installer computeren
3: Sæt den op, så den passer dig, med netværk, kode, logins etc
4: Gå ind på ovennævnte hjemmeside, download og installer
- og så er den ged strengt taget barberet!

- der kan kan du nemlig finde alt det, den almindelige bruger har brug for, og nu kan du installere det fra programmer > ubuntu softwarecenter, og det fungerer faktisk langt nemmere end på en windowsmaskine.

Jeg har sikkert glemt et eller andet, men det er der sikkert een, der er klogere end mig, der kan uddybe.

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf laoshi » 19. feb 2010, 12:07

"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

mnpent13
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. apr 2010, 09:38

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf mnpent13 » 16. apr 2010, 06:00

Jeg har forsøgt mig med gemmefunktionen i vlc, men kan ikke få det til at du, har også forsøgt med programmet Istanbul, men det går i stå når filen skal gemmes. Jeg har ledt rundt på forum og googlet, men kan ikke finde noget tilfredsstillende.






_________________________________
Sumopix Salg og rydning

Treepwood
Indlæg: 12
Tilmeldt: 24. mar 2010, 15:48
IRC nickname: Treepwood
Geografisk sted: Odense

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf Treepwood » 24. apr 2010, 20:31

Jeg foreslår en guide til at få NFL Gamepass til fungere.

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf Klaus Rasmussen » 16. nov 2010, 06:59

Jeg så meget gerne en guide til at slå IPv6 fra i Ubuntu 10.10. Mener ikke der skulle være brug for det på hjemmekomputer og det skulle gerne hjælpe på netforbindelsen. På forhånd mange tak.

Var det ikke noget for dig Soundpartner?
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster