Guides der ønskes lavet

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf Jeg » 2. okt 2008, 11:16

Det burde kunne klares ved at installere flash:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install flashplugin-nonfree

Efterfulgt af en eventuel genstart af din browser, hvis ændringerne ikke træder i kraft med det samme.
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Xmagixx
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. sep 2008, 12:01

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf Xmagixx » 3. okt 2008, 11:24

kunne godt tænke mig en guide omkring ubuntu media center
opsættning af den og hvordan man bruger det. evt hvordan man forbinder tynd clienter

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf Jarlen » 3. okt 2008, 12:15

Xmagixx skrev:kunne godt tænke mig en guide omkring ubuntu media center
opsættning af den og hvordan man bruger det. evt hvordan man forbinder tynd clienter


Jeg ved ikke om du har kigget på denne Dansk MythTV Guide
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Xmagixx
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. sep 2008, 12:01

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf Xmagixx » 3. okt 2008, 15:12

Jeg ved ikke om du har kigget på denne Dansk MythTV Guide


har skam kigget, men når siden ikke engang virker ordenlig, så har man ikke rigtig lyst til at bruge det :)
inde under installation, står ingen ting og man kan kun læse at nu er der lagt en guide op hehe
hvor er selve læsestoffet !

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf eitreach » 13. okt 2008, 08:57

Jeg kunne godt tænke mig en guide som beskrev hvordan man satte mpd op, evt. med et par klienter også.

Jeg kan vildt godt lide tanken om en afspiller som er uafhængig af en grafisk brugerflade, nemlig.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Scrat
Indlæg: 127
Tilmeldt: 5. nov 2008, 12:28
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf Scrat » 7. nov 2008, 17:23

eitreach skrev:Jeg kunne godt tænke mig en guide som beskrev hvordan man satte mpd op, evt. med et par klienter også.

Jeg kan vildt godt lide tanken om en afspiller som er uafhængig af en grafisk brugerflade, nemlig.


Er udført som bestilt ! :P
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=4424
"This is Linux country. If you listen carefully, you can hear Windows reboot..."

Registered Linux user #133791 <|> http://counter.li.org
Registered Ubuntu user #24875 <|> http://ubuntucounter.geekosophical.net

gunnargreen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 5. nov 2008, 14:08
IRC nickname: gug

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf gunnargreen » 11. nov 2008, 20:21

Jeg sidder og bøvler med at få mit trådløse til at virke.
Nogle gange er jeg pludselig "på"
andre gange kan jeg ikke få det virke...
En guide her ville være rigtig god

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf Christian.Arvai » 11. nov 2008, 20:27

gunnargreen skrev:Jeg sidder og bøvler med at få mit trådløse til at virke.
Nogle gange er jeg pludselig "på"
andre gange kan jeg ikke få det virke...
En guide her ville være rigtig god


hej


det er et problem som kræver vidt forskellige løsninger, alt efter hvilken pc det drejer sig om.
men i de fleste tilfælde kan det løses ved at gennemgå trin 2 i denne guide :
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... Itemid=100
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Bladtman242
Indlæg: 16
Tilmeldt: 14. nov 2008, 16:40
IRC nickname: Bladt

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf Bladtman242 » 14. nov 2008, 16:48

Hej. er ret ny til ubuntu :)
Mangler en guide til at slå "double buffering" fra i wine 1.1.8 så jeg kan køre wow:) ved godt der er diverse guides på nettet men ingen af dem beskriver hvordan man kan (hvis man kan?) slå double buffering fra, kun i ældre versioner af wine

thou
Indlæg: 7
Tilmeldt: 30. jul 2008, 17:08
IRC nickname: tun

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf thou » 15. nov 2008, 12:57

En guide, der får Danske Bank's netbank til at virke i Ubuntu 8.10, ville være lækkert. (Løst)
Den, jeg fulgte fra Stra, virkede kun e'n gang.
Det vil også være rart, hvis guiden beskriver, hvordan man downloader Adobe Reader; med terminalen, Synaptic og via Adobe's hemmeside, for det har jeg ikke styr på.
Senest rettet af thou 2. jun 2010, 18:18, rettet i alt 2 gange.

Miol
Indlæg: 35
Tilmeldt: 12. okt 2008, 21:49

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf Miol » 30. nov 2008, 13:11

En guide til at få Itunes 8 til at virke i Ubuntu ville være rigtig fedt!

Mlarsen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. jan 2009, 14:49

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf Mlarsen » 15. jan 2009, 15:00

Søger en guide der beskriver hvordan man kryptere end usb stick eller usb harddisk. Den skal kunne bruges tilgås både i windows xp og ubuntu.

Har søgt en hel del på emnet, og har fundet utallige forskellige guides til opsætning i Ubuntu (terminal) der bruger dm_crypt/LUKS, hvilket i bedste fald har resulteret i en krypteret usb stick, hvor jeg dog efter oprettelse har manglet rettigheder til at tillgå mine data på den selv samme stick.

Jeg søger en guide for newbies som mig selv, som beskriver hvordan jeg kryptere hele drev (300 Gb usb harddisk) eller partitioner af samme størrelse, hvordan man får rettigheder til at bruge de selv samme drev i Ubuntu, og så hvordan drevet bruges under windows.

Har fundet et program som kan bruges til at tilgå forskellige dm_crypt krypterede drevs i windows, kan dog ikke lige huske navnet. De i alt 5 seperate gange, hvor jeg har sat mig ned og bruges en aften eller en eftermiddag på det, er jeg gået død fordi de fundne guides ikke er for newbies, men de hopper over ting som jeg burde vide.....

Håber der er nogle der enten kender en eller flere gode guides, eller der kunne tænke sig at skrive en.

Mvh Martin

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf lath » 24. jan 2009, 16:08

Nogen der vil kunne bruge en guide om hvordan man laver sin egen custum Linux kerne?

En custum Linux kerne:
  • vil altid gøre dit Linux system hurtigere
  • har kun det software til styring af hardware som der er brug for
  • fylder mindre, og derfor starter hurtigere
  • men det bedste: er at man kan få fyret op under noget hardware, som endnu ikke er understøttet i den version af Linux kernen der er i den version af Ubuntu man bruger

Det bliver nu nok mere en serie af guides, hvis den også skal være for begyndere, men jeg kan jo starte med en guide for øvede / erfarne linux brugere (lad os kalde den hovedguiden).
Man kan så flette links til supplerende guides ind til gavn for nybegyndere ind i hovedguiden.
Hvor der skal sættes ind med nybegynder guides kan ses ud fra de spørgsmål der kommer.

Respons ønskes!

Især fra redaktørerne, da jeg tænker at det ville være bedst at lave et stribe af indlæg i installation/opsætning der vedrører de forskellige dele af processen i opbygning af en specialtilpasset Linux kerne, såsom:
Download og udpakning af kerne-kildekode, at gå igang med med valg af muligheder for hvad der skal med i kernen, kompilering (oversætning) af kernen, kompilering af kernemoduler, opsætning af (GRUB/LILO) bootloader, andre problemer.

Jeg vil gerne have den stribe af indlæg i Opsætning/Installation for ikke at forgifte hovedindlægget med massevis af indlæg som handler om forskellige ting, fordi jeg mener at det at holde tingene adskildt vil hjælpe brugere af forummet, når de browser rundt.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

help2day
Indlæg: 152
Tilmeldt: 13. nov 2008, 10:27
IRC nickname: hvemmse2223
Geografisk sted: Trige Aarhus

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf help2day » 24. jan 2009, 16:12

ja tak.
--
Mvh
Frank

Ubuntu User 26645
Youtube Kanal https://www.youtube.com/channel/UCv-NSh ... _AoLTaWrYQ

Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: Guides der ønskes lavet

Indlægaf Jakob77 » 25. jan 2009, 07:06

.



Jeg ønsker mig en "Guidernes Guide", som linker til alle mulige andre guides og på kort jævnt dansk fortæller, hvad de kan bruges til. :)


Derforuden savner jeg en guide om en nem metode til at tage fuld systembackup til ekstern harddisk og gennemføre en restore til en ny harddisk. :)



.

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster