Hardwareacceleration på GT218 [GeForce 310M]

Forum for support til grafik og lydkort.
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Hardwareacceleration på GT218 [GeForce 310M]

Indlægaf NickyThomassen » 27. apr 2013, 21:05

Hej alle :)

Jeg kunne godt bruge nogle friske øjne på min bærbar, for jeg kan ikke få hardwareacceleration til at virke. Det er en Ubuntu 12.04 32bit, og udover NVidia-kortet er det en af dem med noget Intel-værk i. lspci giver

Kode: Vælg alt

00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Core Processor Integrated Graphics Controller (rev 12)
01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation GT218 [GeForce 310M] (rev a2)


Jeg tror at jeg har prøvet alle 4 "Yderligere drivere", men de hedder det samme i par-vis, så det kan godt være at jeg har taget fejl. Når en yderlige driver er installeret, så skriver den at den er aktiv, men ikke i brug.

Dertil har jeg prøvet de 2 nyeste binære installationer fra NVidia, men begge 2 giver en opløsning på 640*480.

Det er til fuldskærms video og Steam at jeg skal bruge hardwareacceleration.

Nogen forslag?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hardwareacceleration på GT218 [GeForce 310M]

Indlægaf AJenbo » 27. apr 2013, 21:19

Intel kortet har jo også video acceleration (dog ikke vdpau hvilket vist er det eneste Flash undersøtter, selv om noget tyder på Chrome + Flash godt kan lave video acceleration).

Mht når du har en kobineret Intel+Nvidia opsætning så har Nvidia stadig ikke fået en fuldt brugbar løsning og du ville skulle benytte noget som BumbleBee eller IronHide, dog fokusere de mest på 3D acceleration så jeg ved ikke lige hvor meget held du vil få med at få Video acceleration op at køre.

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Hardwareacceleration på GT218 [GeForce 310M]

Indlægaf Claus Henriksen » 28. apr 2013, 08:37

På nogle asus modeller er der noget der hedder "ide compatibility mode" i bios.
Dette påvirker nvidia kortet.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Hardwareacceleration på GT218 [GeForce 310M]

Indlægaf NickyThomassen » 28. apr 2013, 11:26

AJenbo skrev:Intel kortet har jo også video acceleration (dog ikke vdpau hvilket vist er det eneste Flash undersøtter, selv om noget tyder på Chrome + Flash godt kan lave video acceleration).

Mht når du har en kobineret Intel+Nvidia opsætning så har Nvidia stadig ikke fået en fuldt brugbar løsning og du ville skulle benytte noget som BumbleBee eller IronHide, dog fokusere de mest på 3D acceleration så jeg ved ikke lige hvor meget held du vil få med at få Video acceleration op at køre.

OK, og tak for svaret. Det forklarer hvorfor jeg har problemer her, for jeg har fået hardwareacceleration til at virke på andre NVidia-kort tidligere.

Videoen er til Firefox indeni Wine, så jeg kan bruge Netflix
http://www.compholio.com/wine-compholio/

Jeg prøvede med Bumblebee som du forslog, og umiddelbart ser det ud til at virke med Steam. Bagefter installerede jeg så en ny kernel og en opdatering til Wine, så nu virker Bumblebee ikke, men Netflix virker fint... Når man prøver at starte et program med optirun, så låser skrivebordet med en sort skærm. Jeg har prøvet at logge stdout og stderr til en fil, men der bliver ikke skrevet noget til den

Jeg prøver med IronHide senere idag, og melder tilbage. Systemet bruger iøvrigt NVidias current driver nu, som jeg installerede igennem Ydeligere drivere.

ubuntuuser42 skrev:På nogle asus modeller er der noget der hedder "ide compatibility mode" i bios.
Dette påvirker nvidia kortet.

Tak for tippet, men det ser desværre ikke ud til at jeg har den mulighed i bios.
Under alle omstændigheder ville jeg ikke kunne ændre det, for jeg har glemt koden til den bios, så jeg kan kun ændre boot-medie.

Det må jo betyde at koden er stærk nok :D

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hardwareacceleration på GT218 [GeForce 310M]

Indlægaf AJenbo » 28. apr 2013, 14:43

Mig bekent kan det slet ikke lade sig gøre at accelerer netflix i wine, du bliver bare nød til at have en meget kraftig cpu hvis du vil bruge det.

Tilbage til "Grafik og lyd"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster