Steam til ubuntu ! Emnet er løst

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
Roadrunner
Indlæg: 67
Tilmeldt: 8. jul 2009, 20:28
Geografisk sted: Mors

Steam til ubuntu !

Indlægaf Roadrunner » 21. feb 2013, 22:26

mine drenge ku godt se det fede i at far også brugte Steam så vi ku spille spil mod hinanden !
jeg vil så forsøge at instalerer det !
jeg leder i softvarecenter men der er det ikke !
jeg finder så frem til det på Steam's hjemmeside ... jeg downloader det .... men jeg er ikke erfaren i Linux/Ubuntu overhovedet..... men jeg ved dog godt at det ku være en go ide at højre klikke på det jeg har downloadet !
se nu kommer der en box der Bla. foreslår at jeg " Åbn med GDebi pakkeinstalleringsprogram " og det lød jo som et godt forslag !!!!!
men nu skriver den så " FEJL : Forkert arkitektur >>i386<< "..... og det er så der jeg er nu ...
jeg kører "Ubuntu 10.04 LTS - Lucid Lynx - udgivet april 2010 og understøttet indtil april 2013 "
ka det skyldes at det er 64 bit jeg kører ? ? ? ?
er der nogle der ka komme med gode forslag ???
til hvordan jeg får dette til kørende

PFT. Flemming
Jeg syntes at jødeharpe er et MEGET overset instrument ;-)

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Steam til ubuntu !  Emnet er løst

Indlægaf zob » 21. feb 2013, 23:20

Den er i software center, men ikke til 10.04. Du skal installere 12.04 LTS eller 12.10 for at det skal være officielt understøttet.
http://www.omgubuntu.co.uk/2013/02/steam-added-to-ubuntu-software-center-celebrates-with-big-sale

Måske kan man google sig til en workaround, hvis du er interesseret i at blive på 10.04, men jeg vil tro det fungerer bedre på de understøttede platforme (altså fra og med 12.04).

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Steam til ubuntu !

Indlægaf AJenbo » 22. feb 2013, 00:08

Nogle af spillene vil også kun fungere ordentligt med de drivere der findes i 12.*, har du nvidia vil jeg samtidig råde dig til at vælge 310 driveren.
Hvis du ikke bryder dig om brugerfladen i 12.* tror jeg det er lettere at tilpasse ubuntu til noget du kan lide en det vil være at få steam til at køre på en ældre udgave

Roadrunner
Indlæg: 67
Tilmeldt: 8. jul 2009, 20:28
Geografisk sted: Mors

Re: Steam til ubuntu !

Indlægaf Roadrunner » 22. feb 2013, 07:44

Nååårrr.. derfor !
tak til jer begge

Flemming
Jeg syntes at jødeharpe er et MEGET overset instrument ;-)

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster