Jakob77 skrev:.
Jeg skrev:Jeg ville nok alligevel blive lidt mistænksom hvis jeg fik en e-mail, der bad om mit root-password..
Ja, det forstår jeg nok godt.
Skal jeg så også blive mistænksom, når jeg skal afgive mit password for at få lov til at boote maskinen om, når jeg har installeret software hos Soundpartner..?
Og en mail kan måske også gøre ubodelig skade, selvom den ikke får et password.
Jeg kunne umiddelbart godt forestille mig, at man kan vedhæfte et "I-love-you-skript", som, når det køres, vil slette eller manipulere data i "home".
Eller det er måske ikke muligt..?
.
jeg vil sige det på denne måde...
[jedi mind trick] du han stole blindt på mig [/jedi mind trick]
he he nej hvis jeg ville så kunne jeg få fuld og uforstyret adgang til din maskine igennem et script (rent faktisk har jeg et sådant script liggende og bruger det af og til) men jeg har ingen intentioner om at bygge det ind i et script med mindre det er nødvendigt.
Facts er at hvis jeg byggede det ind i et script så ville det blive opdaget før eller siden, og så ville jeg nok ikke have et godt ry derefter, og folk ville nok advare folk kraftigt imod mig.
nu skrev jeg at jeg har scriptet, og det har jeg. Det er blandandet på min kære faders ubuntu maskine, og da han er ca lige så avanceret computerbruger som en 2-årig så erdet nødvendigt at han ved at jeg kan logge ind på hans maskine og fikse den når han fucker op (hvilket sker ofte)
scriptet er også af og til i brug hos venner og veninder der er gået ubuntuvejen, og har brug for hjælp til at få sat nyt hardware osv op, få installeret programmer de ikke selv kan finde ud af osv.
det er faktisk ret simpelt at lave et sådant script. for ikke at friste sarte sjæle vil jeg ikke gengive scriptet her, men vil kort forklare hvad det kræver.
1: opret en ny lokal bruger som JEG kender navn og password til
2: installer ssh (hvis ikke det eksisterer)
3: opret en tunnel til en kendt server således at jeg kan ssh'e retur igennem tunnelen via en port på serveren
4: fuld adgang til mig