Stra skrev:Så nu fik jeg det endelig gjort online, jeg er nu en ubuntero
Pengene bliver sendt i morgen.
Stra
Velkommen i de voksne ubuntubrugeres rækker
Stra skrev:Så nu fik jeg det endelig gjort online, jeg er nu en ubuntero
Pengene bliver sendt i morgen.
Stra
wolf skrev:Det tog mig nogen tid at finde ud af, hvordan jeg skulle forny mit medlemskab for 2009. Det var ikke muligt for mig at finde information på den "normale" ubuntudanmark.dk-side, og jeg endte med at søge her i forummet. Jeg synes, at det bør stå direkte på forsiden, hvordan man bliver medlem (eller i hvert fald et link...), for ellers opdager folk det da ikke.
Endvidere giver jeg folk ret i, at oprettelsen af et Launchpad-ID er noget omstændelig, og måske kunne skrives klarere. Jeg sad selv og måtte gætte mig til, hvad der egentlig var ment, og jeg mener dog nok at have en rimelig god fornemmelse af, hvordan diverse registreringer på hjemmesider m.m. fungerer. Jeg tror ikke, at den almindelige bruger nødvendigvis kan gennemskue, hvordan Ubuntu Danmark hægter sig op på Launchpad osv.
soundpartner skrev:ja jeg indrømmer blankt at jeg ikke ka finde ud af det.
soundpartner skrev:og jeg forstår ikke hvad der kan være så fedt ved det at en normal database over medlemmer ikke er godt nok
Nordsig skrev:Hvordan får jeg gpg key frem ? Når jeg skriver gpg --fingerprint i terminalen sker der intet ? Har prøvet med sudo.......
nordsig@nordsig-laptop:~$ gpg --fingerprint
nordsig@nordsig-laptop:~$ gpg --list-keys
nordsig@nordsig-laptop:~$ sudo gpg --fingerprint
[sudo] password for nordsig:
gpg: WARNING: unsafe ownership on configuration file `/home/nordsig/.gnupg/gpg.conf'
nordsig@nordsig-laptop:~$
Kode: Vælg alt
seahorse
Nordsig skrev:Hejsa og mange tak, men hvad for en nøgle skal jeg oprette ?
Gemt adgangskode
Adgangskode-nøglering
PGP-nøgle
SSH-nøgle
Ellers tak for svaret.
...fordi du ikke har oprettet nogen GPG-nøgle endnu...
Nordsig skrev:Ohøj.
Jeg er måske temmelig fatsvag, med jeg har ikke nogen valgmuligher hvor der står GPG men det nærmeste er PGP, denne er prøvet, men den blev blot ved med at oprette nøgle og jeg måtte til sidst annulere opgaven.