eitreach skrev:Jeg kan slet ikke se mpd. Heller ikke når jeg prøver at starte den - men alligevel er Sonata åbenbart forbundet.
Den er ikke nødvendigvis forbundet, det er blot en switch.
Hvis du har lagt scriptet i sessioner, så prøv at genstarte maskinen og se om det retter sig når du logger på. Nogen gange er Linux som en gammel hest der skal sparkes igang !
Jeg forudsætter selvfølgelig at du har fulgt anvisningen til punkt og prikke !
Hvad med "mpc play" ??
"This is Linux country. If you listen carefully, you can hear Windows reboot..."
eitreach skrev:Jeg kan slet ikke se mpd. Heller ikke når jeg prøver at starte den - men alligevel er Sonata åbenbart forbundet.
Den er ikke nødvendigvis forbundet, det er blot en switch.
Hvis du har lagt scriptet i sessioner, så prøv at genstarte maskinen og se om det retter sig når du logger på. Nogen gange er Linux som en gammel hest der skal sparkes igang !
Jeg forudsætter selvfølgelig at du har fulgt anvisningen til punkt og prikke !
Hvad med "mpc play" ??
Efter en genstart segfaulter mpd simpelthen når jeg vil starte den.
Jeg fandt ud af det. Jeg fulgte din guide, og den virkede som den skulle, indtil jeg skulle afspille - her behøvede jeg at gøre ét trin mere, nemlig at indsætte følgende i .mpdconf:
Det tvivler jeg ikke et sekund på. Når jeg så genstarter X - og har sat Sonata til ikke at stoppe med at afspille, så bliver det vel bare ved, også ikke-grafisk?
Hmm. Jeg prøvede lige, og der gik det ikke så godt. Er der noget jeg gør forkert?
Jeg har med interesse læst denne tråd, men der er spørgsmål jeg ikke helt kan gøre mig fri af:
Hvad er fidusen ved at have adskilt databasen og front-enden?
Alle de programmer jeg ellers har haft fat i har integreret de to ting. Exempelvis har jeg nu min musik liggende på min MyBookWorld, og jeg kan så uden problemer hente den fra hvilken som helst pc i huset, uanset hvilket program eller styresystem der anvendes.
Hvis du blot sætter den på pause fortsætter den næste gang du logger ind.
Det virker fint her
Hm. Det vil jo også stoppe for strømmen - det jeg er interesseret i, er at strømmen fortsætter, også selvom jeg logger af - men så skal jeg vel starte et program før jeg starter min brugerflade?
mpd is a daemon, so yes, it will keep running when you log out, it will also continue running, when you close your GUI program (except if you configured your program to stop mpd when exiting). So mpd will keep running, until you stop the daemon or kill the processes
little off: Some days ago my laptop was being used as a music box and I used mpd with ncmpcpp (can be found in AUR, it's an ncursed based client for mpd and a fork of ncmpc) without X being started. The cool thing is, nobody could do stupid things on my machine, because nobody knew, what the fuck is wrong, why there is no mouse etc. Really funny!!
Måske en hjælp ?
"This is Linux country. If you listen carefully, you can hear Windows reboot..."