@lath
skal det være en KISS guide, eller skal den tage forbehold for alle de underligheder der kan forekomme.
Når jeg underviser i installation af Ubuntu forklarer jeg det med, at der er langt flere servere tilgængelige hvis man anvender hovedserver indstillingen, hvor man i DK er begrænset af de danske.
Men da vi i DK har et af de mest stabile internet overhovedet .... hvorfor så skifte? - med mindre vi snakker om servertjenester?
Personligt så synes jeg så meget bøvl der kan tages ud af den jo bedre
se f.eks. denne forklaring på hardware drivere
Hvorfor : Nogle hardware producenter licenserer deres drivere på en måde, så Ubuntu-teamet ikke kan sætte dem op før du gør det aktivt. Dette gælder især for grafikkort (AMD og Nvidia). Hvis der er drivere til trådløst netværk, skal disse selvfølgeligt også aktiveres.
Den forklaring holder altså ikke - den rigtige årsag er langt mere bøvlet og ligegyldig for almindelige brugere. Jeg mener at al snak om Licenser og hvorfor skal holdes ud af en guide som denne.
Det vil være bedre om det var et decideret afsnit til opsætning af specielle grafikkort og wifi - og at det skal stå i slutningen af dokumentet, med en henvisning.