Region hovedstaden har betalt MS 54Mil for at få særlig kritiske opdateringer mens de fortsat arbejder på at skifte til Win7, så helt slut er det åbenbart ikke hvis man har pengene
Men er det så ikke bedst at moderatorerne og redaktørerne et al gør det? Ingen kan vel bedre repræsentere Ubuntu i danmark end staff på ubuntudanmark.dk
Netop nu kan I etablere et kontrovers, for det kommer bare til at koste kassen at få mere windows bras på de offentlige systemer. Journalister elsker kontroverser.
Det er heller ikke gratis at implementere Ubuntu selv om selve styresystemet koster gratis.
Det vil være en omkostning forbundet med omlægning af software (visse dele har de ikke selv kontrol over kan der for være låst fast). Der vil skulle efteruddannes en masse teknikker. Med den ekstra frihed kan der også komme en støre vedligeholdelses byrde da support kan flyttes intern. På længere sigt vil jeg mene det er en fordel af få lokal ekspertise, både fordi man bliver herre i eget hus, men også fordi det skaber job muligheder lokalt. Så jeg syndes bestemt det offentlige burde tage åben software mere til sig. Desværre er det ofte sådan at der skal kunne peges fingre og der skal være en færdig pakke løsning med nogle lidt firkantet mål så man kan lave et budget for næste år.
Jeg har nu ikke haft større problemer med windows som sådan som jeg ikke også har haft med Ubuntu, Ubuntu er bare hurtigere at installere når jeg har rodet for meget
AJenbo skrev:Vores holdning har som sådan ikke nogen særlig status, kun når der opstår konflikter som omhandler selve forummet.
Yep, helt enig. I princippet, selvom vi selvfølgelig er aktive på forskellige måder, så står vi bare for driften af nogle få hjemmesider. Det syntes jeg heller ikke giver nogen form for sær-status.