Ubuntu-bøger? (Flyttet)

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Ubuntu-bøger? (Flyttet)

Indlægaf Wikzo » 2. dec 2006, 16:36

Jeg har flyttet emnet fra "Guides og Howtos" da det er et spørgsmål og ikke en guide. Fortsat god fornøjelse med Ubuntu Danmark :)
Mvh Spook


Ja, jeg ved godt, at der findes tonsvis af guides på nettet - både på dansk og engelsk - vedrørende Ubuntu. Jeg kan dog stadig bedst lide at have guiden i trykt form, så jeg vil høre, om I kender til nogle gode bøger.

Jeg var kort inde på Amazon og fandt denne bog, som jeg synes, ser rigtig god ud. Nogen der kender til den - er den god?

Billede
Link

Og findes der egentlig Ubuntu-bøger på dansk endnu?

FrostEyes
Indlæg: 18
Tilmeldt: 20. nov 2006, 23:27
Geografisk sted: Odense

Bøger

Indlægaf FrostEyes » 4. dec 2006, 13:31

Der er et stort problem med bøger. Alder! Udviklingen indefor linux går så stærkt, at der sjældent kan nås at skrive en bog, før den er forældet. Har selv en stak bøger om unix/linux og de gode for mig, er dem hvis indhold ikke bliver hurtig forældet.

Dog kender jeg ikke den bog du linker til, og kan hverken anbefale eller afvise den. Den er dog ny 31-juli 2006, så tror der vil være meget info at hente.
If it moves, compile it.
Larry the Cow (Gentoo)

Balder
Indlæg: 732
Tilmeldt: 1. dec 2006, 20:44

Ubuntu-bøger? (Flyttet)

Indlægaf Balder » 8. dec 2006, 07:34

Det lader til, at der findes en Ubuntu bog.
Mvh. - Balder

neo-claw
Indlæg: 20
Tilmeldt: 17. dec 2006, 10:41

Ubuntu-bøger? (Flyttet)

Indlægaf neo-claw » 17. dec 2006, 11:05

Der findes faktisk også en udemærket ubuntu bog som hedder: O'Reilly - Ubuntu Hacks. Den er skrevet her i år 2006, og fortæller om mange gode tricks til ubuntu.

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Ubuntu-bøger? (Flyttet)

Indlægaf Wikzo » 18. dec 2006, 15:40

Men nu er jeg jo absolut ny til Linux og Ubuntu, så bliver nok ikke dén bog, jeg køber. Bestiller førnævnte bog efter jul, så jeg er sikker på, at den ikke bliver væk i julesalget :)
Billede

Shenphen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19. dec 2006, 11:57
Geografisk sted: Bagsværd

Ubuntu-bøger? (Flyttet)

Indlægaf Shenphen » 19. dec 2006, 12:30

Balder skrev:Det lader til, at der findes en Ubuntu bog.


Den bog har jeg, og den er faktisk rigtig god. Også for begyndere. Så klø bare på. Mange af de opsætnings problemer, der bliver omtalt i dette forum står der løsningen på i denne bog.

Prøve også "Ubuntu Linux Resources" på http://www.psychocats.net/ubuntu/index. Her kan I også finde en masse svar på typiske spørgsmål.
Mange hilsner fra

Shenphen

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Ubuntu-bøger? (Flyttet)

Indlægaf Pihl » 7. maj 2007, 09:37

Selvom det er en gammel tråd, vil jeg bare lige fortælle, at der er kommet en 2. udgave af Ubuntu Linux For Non-Geeks, som er optimeret på baggrund af udgivelsen af 7.04 Feisty Fawn. Bare hvis man var interesseret :)

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Ubuntu-bøger? (Flyttet)

Indlægaf Wikzo » 7. maj 2007, 14:35

Nice. Har den første, den er rigtig god; jeg overvejer lidt at købe 2'eren :)
Billede

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster