Open Source Days, 8. November 2014 (gratis adgang, husk reg)

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Open Source Days, 8. November 2014 (gratis adgang, husk reg)

Indlægaf lath » 7. okt 2014, 16:31

Jeg har lige set et indlæg på version2.dk (http://www.version2.dk/blog/drivingit-2014-glaed-dig-til-14-november-68911#comment-289856):
Og nu hvor vi taler open source days

Det afholdes i år den 8. november fra 13 til 20.

Deltagelse er gratis og der serveres aftensmad, men kræver registeringhttp://www.opensourcedays.dk.

Grundet mandemangel vil der kun være et spor med 4-5 talere (men vi har allerede et endeligt ja for to rigtigt interessante af slagsen).


Registering (gratis) foregår på http://www.opensourcedays.org/2014/ og klik så på "registate" oppe i menuen, hvor man skal indtaste sit: Navn, email adresse, og sit tlf. nr., og til sidst skrive CAPTCHA teksten og trykke på send knappen.

Når det er gjort får man den her meddelelse
Registration
Thank you for your registration to the OSD Community Day. You will shortly recieve an email that will work as your ticket. Print out the mail and bring it along to the venue.

- The OSD Team


Jeg har så tænkt mig at printe emailen ud, og komme til OSD messen Lørdag den 8. November 2014 fra kl 13-20, ved: Symbion, Fruebjergvej 3, DK-2100 København Ø

Kommer du?

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

martin joergensen
Indlæg: 293
Tilmeldt: 12. maj 2014, 18:29
Geografisk sted: Kolding

Re: Open Source Days, 8. November 2014 (gratis adgang, husk

Indlægaf martin joergensen » 7. okt 2014, 17:19

Meget spændene, og super lækkert det er gratis.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Open Source Days, 8. November 2014 (gratis adgang, husk

Indlægaf AJenbo » 16. okt 2014, 02:16

Desværre er det samme dag som jule frokost på mit firma så jeg kan ikke komme denne gang :(

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Open Source Days, 8. November 2014 (gratis adgang, husk

Indlægaf lath » 8. nov 2014, 23:39

Her kl 23:00 er jeg lige kommet hjem efter en længere rejse der startede kl 18:30, fra Symbion, Kbh.

Der var nogle gode indlæg, især indlægget fra Ivan der er med til at laver en mikroprocessor, der hedder Mill. Den har et strømforbrug som en billig ARM processor (1/10) - men yder som en high end Intel/AMD mikroprocessor.
Foredraget var rigtig spændende - især hvis man i forvejen kender noget til mikroprocessor-arkitektur.
Det er tydeligt at Ivan Godard ved rigtig meget om mikroprocessor arkitekturer, og kender til alle hånde tricks til at performance optimere en mikroprocessor uden at strømforbruget kræver en privat atomreaktor for at have nok elektricitet til rådighed.

Foredraget fra Jolla var ogå meget interessant.

Jeg mødte også nogle jeg havde set før.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Open Source Days, 8. November 2014 (gratis adgang, husk

Indlægaf Claus Henriksen » 9. nov 2014, 09:12

Jeg synes også det var nogle fine foredrag. Og kvalitet er nogle gange bedre end kvantitet.

Jeg kunne også godt lide foredraget om Ceph (hvordan man laver en kæmpe filserver vha alm hardware) og Thomas Ammitzbøls hurtige Ubuntu demo af LXC, en meget anvendelig måde at slice maskiner op på.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Bing [Bot] og 0 gæster