SpiderOak - gratis 2 GB i skyen

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

SpiderOak - gratis 2 GB i skyen

Indlægaf Jimmyfj » 21. jul 2014, 21:48

Faldt over denne service: https://spideroak.com/ under læsning af denne: http://www.version2.dk/artikel/snowden-drop-fjendtlige-dropbox-67909 artikel og tænkte: "Hvorfor ikke" så jeg skrev min E-mail-adresse og klikkede på "Sign up". Dette downloader en .deb fil, du lige skal instalere. Efter dette skal du sætte programmet op med hensyn til mapper, der skal laves backup af, meget lig opsætningen af dropbox.

Den altafgørende forskel på SpierOak og Dropbox er, at egen krypterer dine filer lokalt, inden de overføres til skyen, hvor Dropbox gør det omvendt.

Som du kan se, er et muligt at tilkøbe yderligere plads, hvis dette ønskes. $10 pr. måned giver dig 100 GB+ plas på skyen. For en mellemstor virksomhed er det ikke mange penge. Men LÆS lige betingelserne, inden du handler.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: SpiderOak - gratis 2 GB i skyen

Indlægaf Toddvarg » 22. jul 2014, 02:53

Jeg fik min spideroak konto i 2011, hvor jeg fik muligheden til at få 100 GB for 75 dollar i året. Grunden til prisen var fordi jeg brugte ubuntu. De 100 gb bliver brugt til billeder og dokumenter, der er scannet ind. Jeg har backup harddisk, men jeg tænkte mere på hvad der er vigtigest, hvis huset brænder. Det hjælper ikke at jeg har mine minder på en backup harddisk ved siden af pc, de vil mest sandsynlig brænde begge to. Den anden ting med spideroak, er deres sikkerhed, dog hvis du glemmer dit password, kan ikke spideroak hjælpe dig med at få den tilbage. Det vil gøre at alt er gemt i skyen, uden at du kan få det tilbage.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: SpiderOak - gratis 2 GB i skyen

Indlægaf Toddvarg » 22. jul 2014, 02:58

Jeg fant lige Promotional Code for at få det billigere og det er omgubuntu. Det gør at 100 gb koster 75 $ og 200 GB koster 150 $
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: SpiderOak - gratis 2 GB i skyen

Indlægaf Jimmyfj » 22. jul 2014, 08:14

http://pcsupport.about.com/od/software-tools/tp/free-online-backup.htm

Sniffede mig lige frem til ovenstående liste over 12, opdateret i juli, udbyere af gratis backup-løsninger. Kig godt på den første, han nævner, som tilbyder dig 10GB fri diskplads.

Men, som altid, læs materialet grundigt igennem.

Hvad kan udbyderen eventuelt gøre for dig, hvis du glemmer din adgangskode?
Hvad er deres privacy-policy overfor eventuelle myndigheder?
Krypteres dine data lokalt, inden de sendes til skyen, eller på deres server (Afgørende for hvem der besidder krypteringsnøglen)
Hav en god plan for hvilke data du vil uploade til skyen (Skødet på huset skal nok ikke lige ligge der i digital form)

Det er vigtigt at du bruger din sunde fornuft FØR du uploader data til fremmed kontrol. Sensitive data bør du dobbelt-sikre med ekstra adgangskode, inden du sender op. Her gælder utrykket: "Livrem OG seler" mere end noget andet sted.

Frem for alt - Stol ikke på andre end dig selv inden du beslutter om data skal i skyen. Spørg hellere en gang for meget, hvad erfaring andre har med en given udbyer.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

SpiderOak - Mere rabat med promotion code

Indlægaf lath » 22. jul 2014, 12:17

Mere rabat med promotion code (husk ikke at copy-paste - det skal skrives):

SpiderOak

SpiderOak is a cloud file service that is similar to Ubuntu One with all files stored in the Cloud. They have a ‘Zero-Knowledge’ privacy environment that provides end-to-end encryption to ensure you – and only you – can view your data. The SpiderOak team tell us they’ve been natively supported Linux from the start in 2007.

SpiderOak is offering two special deals for Ubuntu One customers:

20 GB for $24.99/year

40 GB for for $29.99/year

To take advantage of one of these offers use the Promotion Code LongLiveUbuntu. The steps are:

1. Click here to create your account.
2. Download and install the client.
3. Click ‘Buy More Space’ in the client itself, or via the web portal (which you can only access once you’ve downloaded the client). In the web portal, you will go to Account, and then choose Upgrade My Plan.
4. Choose YEARLY and enter the following promotion code: LongLiveUbuntu. (NOTE: You MUST type in the promotion code as it will not work if you cut & paste.)
5. Congratulations – SpiderOak now has your back(up)!

For some more information on SpiderOak’s Linux support see their blog post.

Link: http://voices.canonical.com/ubuntuone/2014/06/03/moving-your-content-away-from-ubuntu-one-file-services/

Ubuntu One lukker og slukker Torsdag den 31. Juli 2014, altså:
I praksis skal du have hentet dine data før Onsdag den 30. Juli 2014 kl 23:00 (UK er UTC+0 + 1 time til sommer tid, og Danmark er UTC+1 +1 time til sommertid)

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Claus M
Indlæg: 360
Tilmeldt: 1. sep 2010, 21:20
IRC nickname: Claus M
Geografisk sted: Karlslunde

Re: SpiderOak - gratis 2 GB i skyen

Indlægaf Claus M » 23. jul 2014, 20:03

Takker for tippet
Ubuntu gives you more windows of opportunities

Xubuntu 22.04 på Lenovo T530 (fra 2012)
Raspberry Pi Desktop (Debian 32 bit) på Medion Akoya (fra 2006)

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: SpiderOak - gratis 2 GB i skyen

Indlægaf Christian.Arvai » 24. jul 2014, 01:21

Jeg har lige lavet et globalt opslag om lukningen af UO https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=24&t=19049

EDIT:

og skrevet om det på forums forside.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster