Thunderbird har det ikke så godt

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Thunderbird har det ikke så godt

Indlægaf AJenbo » 12. aug 2013, 13:11

lath skrev:
AJenbo skrev:
lath skrev:Jeg bruger ikke threading, men bruger derimod at hver eneste kontakt jeg har, har deres egen email mappe - det giver selvfølgelig en zillion email mapper + en tilhørende zillion filterregler, men det har jeg det meget fint med.

Jeg har set andre der gør det på den måde, men gør man når du har korspondancer med flere end en kontakt over et mail emne? Thunderbird har mulighed for at lave en søge mappe med alle mails der involvere en bestemt kontakt dem benytter jeg når jeg skal bruge et overblik over samtaler med bestemte personer.

Jeg har lige netop også en opdeling i emner, og har den regel at emner har præcedens over kontaktperson.
Sådan en som ubuntudanmark forum mails (dem jeg gider have) liger blandet rundt - her er det forum der holder rede på rækkefølgen, så her kan jeg godt finde på at læse lidt tilbage i tråden, hvis en svarer på en gammel tråd og jeg ikke kan huske konteksten i detaljer.

Så når en ny samtale opstår med flere modtagere skal du oprette en ny regl+mappe?

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Thunderbird har det ikke så godt

Indlægaf lath » 12. aug 2013, 15:19

AJenbo skrev:
lath skrev:
AJenbo skrev:
lath skrev:Jeg bruger ikke threading, men bruger derimod at hver eneste kontakt jeg har, har deres egen email mappe - det giver selvfølgelig en zillion email mapper + en tilhørende zillion filterregler, men det har jeg det meget fint med.

Jeg har set andre der gør det på den måde, men gør man når du har korspondancer med flere end en kontakt over et mail emne? Thunderbird har mulighed for at lave en søge mappe med alle mails der involvere en bestemt kontakt dem benytter jeg når jeg skal bruge et overblik over samtaler med bestemte personer.

Jeg har lige netop også en opdeling i emner, og har den regel at emner har præcedens over kontaktperson.
Sådan en som ubuntudanmark forum mails (dem jeg gider have) liger blandet rundt - her er det forum der holder rede på rækkefølgen, så her kan jeg godt finde på at læse lidt tilbage i tråden, hvis en svarer på en gammel tråd og jeg ikke kan huske konteksten i detaljer.

Så når en ny samtale opstår med flere modtagere skal du oprette en ny regl+mappe?


Det jeg har beskrevet er er kun en grov opdeling.
Formålet er kun at understøtte min biologiske hukommelse.

Jeg gider ikke pinde det mere ud.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Thunderbird har det ikke så godt

Indlægaf AJenbo » 12. aug 2013, 15:33

Ok, er bare nysgerrig da jeg har svært ved at se hvordan det ville fungere optimal for mig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Thunderbird har det ikke så godt

Indlægaf AJenbo » 17. sep 2013, 16:57

Så kom Thunderbird 24 så helt død er den altså ikke :)

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Thunderbird har det ikke så godt

Indlægaf lath » 17. sep 2013, 17:09

AJenbo skrev:Så kom Thunderbird 24 så helt død er den altså ikke :)

Næh, men den bliver kun vedligeholdt(ingen nye features/funktioner), AFAIK.
Det er muligt at den er nogens 'baby' i Mozilla Foundation, så den bliver holdt i live så længe som muligt.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Thunderbird har det ikke så godt

Indlægaf AJenbo » 17. sep 2013, 17:18

Mozila vedligeholder, frivillige udvikler nye features.

Den skulle gerne være en del hurtige, udover fejlrettelser er Twitter API opgraderet til 1.1 og der er undersøttelse af IDN e-mail-adresser samt lidt andre småtterier.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Thunderbird har det ikke så godt

Indlægaf lath » 17. sep 2013, 17:57

AJenbo skrev:Mozila vedligeholder, frivillige udvikler nye features.

Den skulle gerne være en del hurtige, udover fejlrettelser er Twitter API opgraderet til 1.1 og der er understøttelse af IDN e-mail-adresser samt lidt andre småtterier.

Lyder godt.

Twitter opgraderingen var på tide. Det var omkring Marts 2013 at Twitter lukkede ned for deres 1.0 API: https://dev.twitter.com/blog/planning-for-api-v1-retirement

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

kristian6015
Indlæg: 7
Tilmeldt: 15. sep 2013, 11:45

Re: Thunderbird har det ikke så godt

Indlægaf kristian6015 » 18. sep 2013, 16:17

Fra Thunderbird til Claws, for mig svare det næsten til at skifte fra LibreOffice over til Bluefish eller Geany. Claws har da ikke nær så mange funktioner somThunderbird ?

Jeg bruger selv Mutt, det er jeg meget godt tilfreds med, jeg kan godt nok ikke se html indhold og billeder i de mails jeg modtager, men ud over det så er det et pænt effektivt

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Thunderbird har det ikke så godt

Indlægaf AJenbo » 18. sep 2013, 16:27

Bruger du ren mutt eller mutt-patched?

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Thunderbird har det ikke så godt

Indlægaf lath » 18. sep 2013, 17:42

kristian6015 skrev:Fra Thunderbird til Claws, for mig svare det næsten til at skifte fra LibreOffice over til Bluefish eller Geany. Claws har da ikke nær så mange funktioner somThunderbird ?

Jeg bruger selv Mutt, det er jeg meget godt tilfreds med, jeg kan godt nok ikke se html indhold og billeder i de mails jeg modtager, men ud over det så er det et pænt effektivt


Jo da ,med dens rigtig mange plugins.
Det gode ved plugins er at du selv bestemmer hvor simpel eller avanceret du vil have at det skal være.

/Lars

Edit: har brugt mutt engang - det var da jeg var uni studerede på SDU, sådan lige indtil at jeg bedre kunne lide sådan mere praktisk tilgang til tingende end den teoretiske ved datalogi studiet.
Ikke at der er noget galt med datalogi studiet - det er bare ikke lige mig.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

kristian6015
Indlæg: 7
Tilmeldt: 15. sep 2013, 11:45

Re: Thunderbird har det ikke så godt

Indlægaf kristian6015 » 18. sep 2013, 19:32

Bruger du ren mutt eller mutt-patched?


Jeg bruger ren mutt. Jeg bruger det fordi det køre på stort set alle unix-like platforme, er hurtigt at sætte op, jeg synes det giver et godt overblik over mailling lists, flere forskellige emails og ud over det synes jeg bare der noget dejligt ved at få min mail i et terminal vindue :D

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Thunderbird har det ikke så godt

Indlægaf AJenbo » 18. sep 2013, 23:07

Jeg bruger det selv på server til at læse stat rapporter fra vores systemer, de sendes som interne beskeder så der ikke er nogen afhængighed af nettet.

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster