Ubuntu nyheder: Mir og Unity Next

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Ubuntu nyheder: Mir og Unity Next

Indlægaf lath » 16. mar 2013, 12:33

AJenbo skrev:@Lath: Hvad mener du med Unity Next Enterprise tablet? Det er ikke noget jeg har hørt konkrete planer om.


Kig på http://www.ubuntu.com/devices/tablet/partner
Scroll ned til tabellen med "Ubuntu tablet hardware requirements"

Læg mærke til at det kun er Enterprise udgaven der har "Full desktop convergence".

Scoller du lidt mere ned kan du i "Converged" læse dette om Ubuntu konvergens:
Just add a keyboard and mouse and your high-end tablet becomes a PC that’s ready for business. Ubuntu is popular
in the enterprise for its robust security, great usability and standard management. The addition of a tablet experience provides complete mobility as well as productivity. Since it
is all pure Ubuntu, the tablet can do everything a desktop computer can, including act as a thin client with access to remote Windows apps and desktops. The best of all worlds,
in one device.


/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu nyheder: Mir og Unity Next

Indlægaf AJenbo » 16. mar 2013, 15:26

Ok, men det er jo så ingen garanti for hvornår eller om der vil komme sådanne modeller på markedet eller om de kommer til Danmark.

nymark1
Indlæg: 223
Tilmeldt: 24. okt 2008, 08:13
IRC nickname: nymark1
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ubuntu nyheder: Mir og Unity Next

Indlægaf nymark1 » 16. mar 2013, 20:17

copy paste fra min terminal:
hn@hn-Compaq-Mini-CQ10-100:~$ lspci -nn | grep -i vga
00:02.0 VGA compatible controller [0300]: Intel Corporation Mobile 945GSE Express Integrated Graphics Controller [8086:27ae] (rev 03)
hn@hn-Compaq-Mini-CQ10-100:~$

Om det er et af de grafikkort Ajenbo skriver om, kan jeg ikke heĺt afgøre
Men helt klart, næste gang jeg køber computer, vil jeg gå efter en lille bærbar, istedet for en Netbook :)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu nyheder: Mir og Unity Next

Indlægaf AJenbo » 17. mar 2013, 01:07

Det er faktisk et nogen lunde grafikkort du har i den maskine, ikke så slemt som jeg hade frygtet. Så vidt jeg kan se har din CPU også PAE så den burde kunne håndtere en hel del RAM, hvis altså det er muligt at opgradere, Microsoft kræver nemmelig et 1-2GB begrænsning på netbooks.

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster