Mint 12 Release Candidate ude

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
bimsebasse
Indlæg: 296
Tilmeldt: 11. okt 2010, 16:25

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf bimsebasse » 17. nov 2011, 21:23

Havde egentlig sagt farvel til tråden men der er grænser for hvor meget vrøvl jeg kan sidde overhørig.

Jeg har fremhævet den ultimative forskel mellem Ubuntu og Mint - og forsøgt at redegøre for at Ubuntu er mere end bare bits og bytes. Det må jeg jo så erkende at jeg har fejlet i. Jeg må så gætte på om du har sat dig ind i historien, filosofien og tankegangen bag Ubuntu.


Jeg er i hvert fald ikke ekspert, men det forekommer mig stadig løjerligt at du fremhæver Ubuntu's community eller filosofi som noget der udskiller sig markant fra andre distroers. Langt de fleste linux-distroer har et sympatisk grundlag, Ubuntu er hverken først eller mest hardcore FOSS, og du bliver alligevel ved med at stille det op som om det var en benevolent millionær og hans firma der opfandt ideen om et styresystem baseret på åben software og skabt sammen med brugerne. Det er så langt fra sandheden at det er tæerkrummende at høre på, og jeg bliver forarget på f.eks. Debian-communitiets vegne, uden hvilket Ubuntu ikke havde eksisteret i dag. Og det er ikke ment i disrespekt for Canonical eller Ubuntu, de er ikke vrøvlende tågehorn som dig, de kunne aldrig lukke sådan en gang nonsens ud, og de har været hovedaktørerne i at få Linux bare en smule ud i den brede befolkning, og det fortjener de stor ros for. Du har heller ikke svaret på problemet i et åh! ih! community always! OS der udskifter brugerflade henover hovedet på nuværende brugere i jagten på et andet og mere lukrativt fremtidigt marked, med brugerflugt til f.eks. Mint til følge. Det kan de have gode grunde til, og jeg har ikke noget imod det selv, men det er igen dødunderligt at fremhæve Ubuntu som et specielt community-drevet OS når det først og sidst er drevet af Canonical, og NETOP adskiller sig ved IKKE ligesom de fleste andre distroer at være mere eller mindre rent community-drevne. Bemærkninger som den følgende er ganske enkelt noget ufortyndet, nedladende, misforstået fanboy-vrøvl:

Fjern communitiet og du har en fedora/Opensuse/Debian whatever.


Min pointe er ikke hvad jeg installerer, men hvor jeg vælger at jeg lægger mine kræfter. Jeg lægger det et sted, hvor jeg ved jeg er en del af et globalt netværk, hvor man arbejder på at gøre Et frit styresystem tilgængelig for alle


Modsat f.eks. Debian hvor man arbejder på at det skal være sværere og der skal være færre brugere...

Det er selve forskellen på Ubuntu og Mint - ikke brugerflade eller programudvalg, for det er stort set ens.

Der er intet galt med Mint - og jeg ved at mange gamere og dem der foretrækker let bloating fortrækker den distro


Du skal vælge en af dem, enten er de næsten identiske eller også er Mint bloatet, du kan ikke holde på begge heste. Mint har en anelse flere programmer en Ubuntu, de kan afstalleres. Rimelig minimalt problem medmindre man desperat fisker efter hvadsomhelst der kan vendes til noget negativt.

http://www.omgubuntu.co.uk/2011/11/linux-mint-12-rc-the-greatest-hits/

Måske en læsning værd, når vi nu er ved at forholde os til Mint/Ubuntu


Og der er forklaret fint i kommentarfelterne hvor begrænset og fejlslagen den artikel er.

Det er simpelthen ligesom at snakke med en 14-årig fanboy, alt hvad der støtter det du holder med er godt, alt hvad der ikke gør er dårligt. I stedet for at have en personlig, voksen og fornuftig, distanceret tilgang til det. Jeg har set forsvar for Mint som er næsten lige så forvrøvlede og tæerkrummende som dine lyserøde forestillinger om Ubuntu, og jeg er ret sikker på Arch er et bedre og mere stabilt OS end Mint, det kan jeg godt leve med, jeg bliver ikke mopset. Et citat som det nedenstående driver af at du lever i en os-mod-dem verden, og det er derfor vi snakker henover hovedet på hinanden, for jeg har en 100% praktisk tilgang til ting, holder med mig selv og min kæreste og min mor, af og til min stedfar, og modellerer ikke mit liv efter et brand eller et frimas hensigtserklæring fundet på en hjemmeside.

Så vidt jeg kan se er min "fejl", at jeg ikke er enig at Mint er Ubuntu's redning. Og så det faktum at jeg hæfter mig ved nogle sider af Mint, som er potentielt negative. Og heriblandt Mints fokus på overflod. Mange vil se Mint som deres redning. Men vi er nogle hvor Mint ikke opfylder vores krav, behov eller forudsætninger vi har.


Det handler ikke om at "Mint kan vise sig at være en ny konge", det er slet ikke relevant, prøv at sætte dig ind i tankegangen om det ikke er vigtigt, hvor svært det end må falde dig. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige til at det for en dansk mand skulle være en bekymring i forhold til at bruge f.eks. Mint at amerikanske firmaer muligvis kan støde ind i problemer på grund af USAs lovgivning på området skulle de installere og bruge Mint 11. Det er igen et temmelig fjollet forsøg på at fiske negative ting frem. Mint er jo ikke beregnet på enterprise markedet, og hvis det marked skulle åbne sig så ville der sandsynligvis kommer en enterprise-udgave af mint for disse.

Derudover, som jeg har skrevet for et stykke tid, og som du nok heller ikke kan forstå, så betragter jeg mig som Ubuntu-bruger. Mit nuværende foretrukne styresystem er en Ubuntu som nogen udenfor Ubuntu har gjort lettere at bruge, og farvet lidt med en grøn pensel. Jeg har et godt indtryk af Ubuntu og ønsker det al mulig fremgang, og regner også med Ubuntu i fremtiden vil være den mest udbredte Linux, en rolle som de også har midlerne og fundamentet til at varetage bedst. Imens bruger jeg en mere stabil uofficiel Ubuntu-variant.

Slut herfra, orker ikke at bruge mere tid på en tåbelig diskussion som ikke har noget trådens emne at gøre.

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf thj01 » 17. nov 2011, 23:44

Jeg er i hvert fald ikke ekspert, men det forekommer mig stadig løjerligt at du fremhæver Ubuntu's community eller filosofi som noget der udskiller sig markant fra andre distroers.


Bevis det er modsat fremfor at fremkomme med påstanden.

Ubuntu er hverken først eller mest hardcore FOSS, og du bliver alligevel ved med at stille det op som om det var en benevolent millionær og hans firma der opfandt ideen om et styresystem baseret på åben software og skabt sammen med brugerne.


Det har jeg ikke sagt nogen steder overhovedet. Jeg har beskrevet hvad canonical formåede at skabe ud af debian - ved hjælp af et unikt og velgennemtænkt community.

Og så har jeg på intet tidspunkt angrebet dig og insinueret noget om din formåen. Men jeg er ikke 14 år og jeg er slet ikke "fanboy". Faktisk er jeg 41 og har arbejdet professionelt med IT både i det offentlige og i det private. Og jeg ved at begge steder ville Mint være problematisk juridisk set. At du som privat bruger ikke ser det som et problem ser jeg som manglende fokus på en væsentlig problemstilling.

Danmark bruger i dag milioner på at betale for licenser, netop fordi der ikke er noget alternativ. Og hvis f.eks. hele det statslige apparat ville gå over til Linux, ville Mint ikke være en mulighed. Men det ville Ubuntu - og også Debian for den sags skyld. Min vision for Opensource og åbne standarder rækker længere end til min egen pc og min families pc'ere. Og Ubuntu communitiet kan understøtte min vision.

Selv når jeg hader det nye unity interface som pesten, så er der en mulighed for mig - og som det ser ud lige nu ser Xubuntu ud til at løbe med min opmærksomhed. Og det med den fulde support fra canonical og communitiet.

Ja jeg er idealist på Opensource og Åbne standarder. Og var der en distro, der opfyldte mine behov bedre end Ubuntu, så brugte jeg den. Men netop den mængde af muligheder for support (her og internationalt) og den udvikling/drive der ligger i ubuntu gør at Ubuntu er førstevalget.

Jeg er til Opensource og til åbne standarder - først og fremmest.

Ubuntu er "bare" den platform, som har samme tilgang.


Har citeret dette før, men det er på disse "14 årig fanboy" elementer at Mint mister sin relevans for mig.

http://www.ubuntu.com/project/about-ubuntu/our-philosophy

Our work is driven by a belief that software should be free and accessible to all.

We believe that every computer user:
Should have the freedom to download, run, copy, distribute, study, share, change and improve their software for any purpose, without paying licensing fees.

Should be able to use their software in the language of their choice.
Should be able to use all software regardless of disability.
Our philosophy is reflected in the software we produce, the way we distribute it and our licensing terms, too - Ubuntu Licence Policy.
Install Ubuntu and you can rest assured that all our software meets these ideals. Plus, we are continually working to ensure that every piece of software you could possibly need is available under a licence that gives you those freedoms.







At du mener at min fokus på Ubuntu kodeks og community er noget vrøvl, er absolut dit valg. Men det er ikke desto mindre en væsentlig fundament for Ubuntu og X/K/L/EDU-buntu
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf Kappa » 18. nov 2011, 01:37

Jeg havde egentlig også bestemt mig for ikke, at spilde mere tid på en forvrøvlet diskussion, hvor jeg kun havde den hensigt, at måske være med til, at give andre et overblik hvor Open Source rent juridisk står overfor de store i denne itverden, og selv om mange åbenbart også THJ01 tror, at alle bæver af angst for, at lægge sig ud med Microsoft, kan jeg rive jer ud af den vrangforestilling, der en hel del rundt om i Europa der er ligeså bange for Microsoft, som vi andre er for regnorme.
Men jeg så, at du var stor beundrer af Tolkien, i øvrigt som jeg selv er, og selvfølgelig har vi begge læst Ringenes Herre, og det er så det der tilsyneladende er dit problem, du blev inde i det univers, hvor orker så blev til ikke Ubuntubrugere, hobbitter til Ubuntubrugere, Gandalf til Mark Shuttleworth og Saruman til Bill Gates, det der så efterfølgende er sket det er, at vi andre lagde bøgerne fra os, og tog ud for at deltage i en normal hverdag, mens du blev der.
Og nu vil jeg heller ikke længere deltage i denne forvrøvlede debat, slut herfra.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen

Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf Kappa » 18. nov 2011, 09:28

@ ajenboe

Jeg for står ikke rigtig hvad dit spørgsmål går ud på. Men deaktivering/reaktivering af en driver er bar en linje i en tekst fil. Men så vidt jeg kan se er driveren ikke deaktiveret i Ubuntu 11.10 så det er nok pga. manglende firmware med licens problemer at netkortet ikke virker i Ubuntu men godt i Mint.


Det vil altså sige, at hvis jeg vil kunne bruge dette netkort, uden at jeg efter installationen, skal have et frygteligt besvær med, at få netkortet til at fungere, er jeg nødt til at bruge Mint.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf Kurt Christensen » 18. nov 2011, 09:55

den bedste krig er den der ikke blev kæmpet, hvis Ubuntu kan være den ville det være dejlig, så kan windows og Mac dø i fred og af alderdom.
Når lejligheden byder sig.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf AJenbo » 18. nov 2011, 10:02

Så vidt Jeg kan forstå Ja, det kan dog være det store besvær kan begrænses til at hente en fil (firmware) og smide den i en bestemt mappe siden selve drivere er der.

Jeg synes godt i må skrue lidt ned for de personlige angreb her inde, det klæder ikke nogen.

Ps der er ikke E til slut i mit navn.

Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf Kappa » 18. nov 2011, 10:26

Tak for rådet Anders, men jeg må dog sige det er frygteligt rart, at være på nettet under selve installationen, og det ville specielt være rart for nybegyndere.

Til det andet vil jeg sige, at det er godt nok svært, at lade være med at svare på den måde, når man hver gang skriver et indlæg der bare det mindste, kan opfattes som kritik af Ubuntu, skal læse stort set den samme smøre, bare med lidt andre bogstaver, og jeg ved at både Bimsebasse og jeg selv, har gjort det i den bedste mening, for måske at kunne hjælpe Ubuntu og Ubuntubrugere.

Med hensyn til e`et, så må du undskylde det.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf NickyThomassen » 18. nov 2011, 12:25

Som laoshi så fornemt allerede har nævnt, er det her et specifikt Linux-forum, og sandt at sige kan jeg ikke se det negative i det. Hvis der skulle åbnes op for Mint her, ville det være svært at sige nej til Debian også, og de 3 systemer (og deres brugere) tvivler jeg på kan forenes under ét.

Ubuntu gør jo netop meget for at skille sig ud, og hvad grunden så måtte være eller ikke være er mindre væsentlig, så længe man er opmærksom på at Debian og Ubuntu rent teknisk set, nu er så forskellige at support ikke kan ydes under et. Og hvis vi begynder med Mint og Debian, hvorfor så ikke alle der køre med Linux-kernen?

At Debian skulle have et dårligere community er ikke rigtigt, men det er anderledes end Ubuntus. Ligesom alle andres communitys må formodes at være, inklusiv Mints. Hvad der så er bedst, må være en subjektiv oplevelse som nok ikke kan diskuteres 'til ende', af den simple grund at vi alle har forskellige forventninger til communityet.

Rent personligt har jeg aldrig haft problemer her, i det internationale Ubuntu-forum og i det internationale Debian-forum.

Efterhånden som Ubuntu forandrer sig i de kommende måneder og år, vil det blive endnu vigtigere at det danske community står stærkt og samlet, for efterhånden som Ubuntu forandre sig, bliver det sværere og sværere at finde hjælp til Ubuntu andre steder end her. Men fordi vi alle netop er forskellige blev 'Andre Systemer' jo oprettet, så vi alle stadig kan bruge vores ynglingsforum selvom vi egentlig burde spørge et andet sted.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf AJenbo » 18. nov 2011, 12:41

Kappa skrev:Tak for rådet Anders, men jeg må dog sige det er frygteligt rart, at være på nettet under selve installationen, og det ville specielt være rart for nybegyndere.

Tænkte også mest på om problmet kunne løses i Ubuntu.

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf laoshi » 18. nov 2011, 12:52

Jeg har også et Ralink 2860-kort i min laptop - driverversion=3.119 firmware=sb v3.04
Og da jeg ved frigivelsen af 11.10 lavede en clean install, så røg jeg direkte på det trådløse netværk.
Afkrydsede ved opdatering under installationen og installation af tredjepartsprogrammer - og så kørte det bare derudaf.
Noget tilsvarende skete også ved min gamle desktop (med et linksys-kort).
Så det er lidt underligt, hvad det er der hindrer Kappa i at komme på nettet ved installationen af 11.10.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf Kappa » 18. nov 2011, 13:25

AJenbo skrev:
Tænkte også mest på om problmet kunne løses i Ubuntu.


laoshi skrev:
Jeg har også et Ralink 2860-kort i min laptop - driverversion=3.119 firmware=sb v3.04
Og da jeg ved frigivelsen af 11.10 lavede en clean install, så røg jeg direkte på det trådløse netværk.
Afkrydsede ved opdatering under installationen og installation af tredjepartsprogrammer - og så kørte det bare derudaf.
Noget tilsvarende skete også ved min gamle desktop (med et linksys-kort).
Så det er lidt underligt, hvad det er der hindrer Kappa i at komme på nettet ved installationen af 11.10.


Jeg aner det ikke, og som jeg har skrevet tidligere kan det sagtens være min egen skyld, det kan være et eller andet i bios, men med Mint foregik det altså af sig selv, og efter hun har siddet med den et par dage, vil jeg ikke kunne få den fra hende igen, og derfor har jeg så også skiftet, det er lettere, når man har det samme.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen

Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf Kappa » 18. nov 2011, 13:33

@ TitanusEramius

TitanusEramius skrev:
Som laoshi så fornemt allerede har nævnt, er det her et specifikt Linux-forum, og sandt at sige kan jeg ikke se det negative i det. Hvis der skulle åbnes op for Mint her, ville det være svært at sige nej til Debian også, og de 3 systemer (og deres brugere) tvivler jeg på kan forenes under ét.

Ubuntu gør jo netop meget for at skille sig ud, og hvad grunden så måtte være eller ikke være er mindre væsentlig, så længe man er opmærksom på at Debian og Ubuntu rent teknisk set, nu er så forskellige at support ikke kan ydes under et. Og hvis vi begynder med Mint og Debian, hvorfor så ikke alle der køre med Linux-kernen?


Jeg har været i kontakt med Linuxin, og der vil der i løbet af kort tid komme et decideret Linux forum, der vil ligne Ubuntu Danmarks forum, men med samtlige Linux distroer samlet, og så grupperet op.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf thj01 » 18. nov 2011, 14:19

Kappa skrev:Jeg har været i kontakt med Linuxin, og der vil der i løbet af kort tid komme et decideret Linux forum, der vil ligne Ubuntu Danmarks forum, men med samtlige Linux distroer samlet, og så grupperet op.


Og så kommer det sjove...

Så skal man til at forholde sig til deb, rpm, YeST2, apt-get osv. Samt at stor set alle distroer har filerne liggende forskellige steder og .....

Og med den succes linuxin indtil nu har har haft, så ønsker jeg projektet al den lykke til de har brug for. Håber virkeligt at det vil lykkes denne gang, men jeg kan have min tvivl. Dette er ikke sarkasme, men et reelt ønske. Det var netop bredden på Linuxin der tog livet af det i første omgang.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

simpel
Indlæg: 199
Tilmeldt: 14. sep 2011, 15:45
IRC nickname: simpel
Geografisk sted: Holstebro

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf simpel » 18. nov 2011, 14:37

Jeg ville have det bedst med at høre under jer gutter, med jeres viden og opbakning ja hvad skal jeg sige, er virkelig ked af den frustration jeg har været med til at sætte mig selv i, blot fordi jeg ville prøve et andet ubuntu og da jeg kom med mit lange indlæg, troede jeg virkelig der kunne blive et sammenhold, selvom de små forskelle, men de er åbenbart drastiske for jer, at de skal betyde så meget når der er så små forskelle fatter jeg ikke.

Men indtil videre vil jeg komme med et evt. problem hos jer, så må vi se hvad svar jeg får.
------------------------------------------------------------------
Mvh. Uffe

Det afgørende er ikke, hvad de tager fra dig,
men hvad du gør med resten...

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Mint 12 Release Candidate ude

Indlægaf thj01 » 18. nov 2011, 15:29

simpel skrev:Jeg ville have det bedst med at høre under jer gutter, med jeres viden og opbakning ja hvad skal jeg sige, er virkelig ked af den frustration jeg har været med til at sætte mig selv i, blot fordi jeg ville prøve et andet ubuntu og da jeg kom med mit lange indlæg, troede jeg virkelig der kunne blive et sammenhold, selvom de små forskelle, men de er åbenbart drastiske for jer, at de skal betyde så meget når der er så små forskelle fatter jeg ikke.

Men indtil videre vil jeg komme med et evt. problem hos jer, så må vi se hvad svar jeg får.


Det var den frustration mange af os Linux brugere havde før vi begyndte at bruge Ubuntu. For det var både software, der efter datidens standard (hold da op hvor lyder det "gammelt") var langt mere brugervenligt end noget som helst andet og så var der er fantastisk netværk af brugere, der støttede hinanden igennem Ubuntuforums.org. Og et forum der i den grad fungerede var ikke set før. Der var masser af tekniske nørd fora, men Ubuntuforums.org var for os almindelige. Og den samme stil er overtaget af Ubuntudanmark og bliver faciliteret af administratorerne herinde der gør et kæmpe arbejde ud af ren og skær interesse og filantropi. Alle de guides og manualer der er lagt op kommer af den årsag - viljen og lysten til at dele med andre i communitiet.

Freedom is a bitch - for den betyder også at der skal træffes valg - og nogle af dem får konsekvenser. Og at vælge Mint er også at træde ud på egne ben og at overgå i et andet community med andre værdier og målsætninger. Det er et valg vi alle sammen er frie til at træffe.

Det du kalder "små forskelle" er meget større end du aner. Den kamp for fri software og ubetinget fri anvendelse af samme er netop nøgleelementet i Ubuntu. Og hvis man er ligeglad med den og bare vil have skidtet til at fungere vil et betalt system som ZorinOS være det optimale. For der kan du forvente support - fordi du har betalt for den

Du kan dog glæde dig over, at en del af de problemer du vil støde på her i starten med Mint er sammenfaldende med de problemer som kommer Ubuntu brugere.

Dette er ikke en trussel, men en konsekvens. Mint er tæt på Ubuntu lige nu - og derfor kan du bruge begge fora. Men med de valg der er truffet af folkene bag Mint, så vil distancen rent systemmæssigt og softwaremæssigt også blive større.

For mig vil det også dreje sig om prioritering. Jeg har kun en begrænset tid at give af til mit computernørderi - og det gælder sikkert også mange, så derfor vil jeg prioritere det, som jeg ved noget om. Og det er som regel det som jeg selv har fundet frem til ud fra egne problemstillinger. Derfor vil Mint og Ubuntu brugere helt naturligt glide fra hinanden. Der er intet unaturligt i det. Det er et valg man træffer. Tid kan desværre ikke genbruges.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster