LibreOffice på Københavnske Sygehuse

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
Vinder
Indlæg: 217
Tilmeldt: 11. nov 2008, 14:57
IRC nickname: Vinder
Geografisk sted: Malmø

LibreOffice på Københavnske Sygehuse

Indlæg af Vinder »

Lidt godt nyt fra den danske andedam.

http://epn.dk/teknologi2/branchen/article2509266.ece
Ubuntu 20.04 på Intel NUC
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: LibreOffice på Københavnske Sygehuse

Indlæg af Christian.Arvai »

Positiv nyhed :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
bimsebasse
Indlæg: 296
Tilmeldt: 11. okt 2010, 16:25

Re: LibreOffice på Københavnske Sygehuse

Indlæg af bimsebasse »

Håber de nørder der bliver sat til at installere LibreOffice på maskinerne sætter programmet til at gemme i et Word-venligt format som default - de to gange jeg har fået andre til at bruge OpenOffice var min første supportopgave at .odt ikke kunne snakke med Word - kan lige se hvor mange tusind sygeplejersker der løber ind i den første gang de tager arbejde med hjem.

I øvrigt burde staten for længe siden have lavet en simpel og sikker Linux-OS til al offentlig administration - tør slet ikke tænke på hvor mange skattekroner der kunne være sparet som i stedet gik til Microsoft. Er der ikke noget med at Brasilien eller et eller andet sydamerikansk land har et sådan?
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: LibreOffice på Københavnske Sygehuse

Indlæg af zob »

Ved snart ikke mht at gemme i doc-format. Jeg håber jo i mit ynkelige lille open source hjerte at man i stedet kan blive enige om at al korrespondance med det offentlige foregår i åbne formater, så alle kan være med, så konkurrencen bliver fair.

Fra og med MS word 2007 (SP2) og selvfølgelig dermed også 2010 udgaven understøtter som standard odf-formatet. Til tidligere version kan dette opnås gennem en plug-in man installerer.
bimsebasse
Indlæg: 296
Tilmeldt: 11. okt 2010, 16:25

Re: LibreOffice på Københavnske Sygehuse

Indlæg af bimsebasse »

Ved snart ikke mht at gemme i doc-format. Jeg håber jo i mit ynkelige lille open source hjerte at man i stedet kan blive enige om at al korrespondance med det offentlige foregår i åbne formater, så alle kan være med, så konkurrencen bliver fair.


Jeg lever i den kedelige grå virkelighed :)

Men godt at høre odt-understøttelse er kommet til nyere Word, så er det problem snart fortid (så kommer der nok et andet!). Og nej det har aldrig været en uoverstigelig forhindring for dig og mig men vi er måske en tand mere IT-savvy end den gennemsnitlige sygeplejerske, smigrer jeg mig med.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: LibreOffice på Københavnske Sygehuse

Indlæg af Christian.Arvai »

Nu har folketinget jo for lang tid siden vedtaget at .odt skulle være standarden. Så mon ikke at det nærmere er MS, som skal sørge for at deres programmer kan samarbejde :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: LibreOffice på Københavnske Sygehuse

Indlæg af Stra »

stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
andersbrohus
Indlæg: 24
Tilmeldt: 15. aug 2011, 11:16

Re: LibreOffice på Københavnske Sygehuse

Indlæg af andersbrohus »

Det kunne være lidt fedt hvis ALLE folkeskolerne her i DK fik Ubuntu smidt på, tænk lige over hvad de små så ville lære og kende ? et rigtigt styresystem som køre lækkert og smooth så snart det er blevet sat op :D
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: LibreOffice på Københavnske Sygehuse

Indlæg af thj01 »

@bimsebasse

Jeg håber ikke sygeplejerskene tager deres "arbejde" med hjem, for så risikerer det at bryde dataloven og miste deres arbejde ;).
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."