Hvad tid 11,10

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20861
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvad tid 11,10

Indlæg af AJenbo »

Rattus Norvegicus skrev:Jeg bruger selv Unity, da jeg godt kan lide sidepanelet, men syntes at det har haft nogle ret irriterende børnesygdomme, hvor af det værste må være, at hvis jeg f.eks. har Firefox åbent og øverst, og jeg så smider mit SD-kort i kortlæseren hvor Nautilus åbner op og ligger sig øverst, men i hvis jeg ikke skal bruge Nautilus og bare klikker på krydset for at lukke det, så er det Firefox der lukker ned.
Og det er det samme anset om det er Firefox eller Nautilus, disse 2 er blot nævnt som eksempler.
(og i dette tilfælde er jeg så glad for Firefox's "genskab forrige session) :P

Et andet problem der irriterer mig er at hvis jeg har et program øverst, og et andet program der ligger bagved pludseligt popper op øverst, så registrerer Unity-launcheren det ikke og har stadig det andet program markeret som øverst, selvom det nu ligger næstøverst.

Det er også det der har irreteret mig mest, men jeg tror du der er tale om samme og ikke to problemer.
Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Hvad tid 11,10

Indlæg af Kappa »

Til dem der har/får installeret 11.10 er den side her faktisk ret fiks.
http://blog.sudobits.com/2011/09/08/10-things-to-do-after-installing-ubuntu-11-10/
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen
bimsebasse
Indlæg: 296
Tilmeldt: 11. okt 2010, 16:25

Re: Hvad tid 11,10

Indlæg af bimsebasse »

Andrew på Webupd8 har også som sædvanligt gode råd og fixes der stikker lidt dybere end hvad man ser andre steder.

http://www.webupd8.org/2011/10/things-to-tweak-after-installing-ubuntu.html

Hvis nogen af jer vil bruge gnome-session-fallback må I meget gerne dele erfaringer herinde, jeg vil hellere være på en synkende skude i 11.10 end i 11.04 hvis der ellers ikke er nogen videre forskel. :D