Udpak .ISO filer med Gmount-iso (supportråd)

Hvis at i har opdaget fejl i en af artiklerne, eller har ros eller ris til dem, så skriv det endeligt i dette fora.
Denmark LoCo Team
Indlæg: 16
Tilmeldt: 22. sep 2013, 23:48

Udpak .ISO filer med Gmount-iso (supportråd)

Indlægaf Denmark LoCo Team » 28. sep 2013, 02:08

Denne tråd er oprettet, for at forums brugere har mulighed for at kommentere "Udpak .ISO filer med Gmount-iso" .

Hvis at i har opdaget en fejl i guiden, eller har ros eller ris til den, så skriv det endeligt her. Bemærk at det denne gang er en LoCo-guide, og at det derfor er en fælles opgave at finde løsninger og forbedringer, sådan at vi alle har en god guide at gå efter.

Vi søger også testere til vores nye guides. Så hvis at du har lyst til det, er her en tråd om emnet her.
Det er ikke muligt at sende privatbeskeder til denne bruger. Hvis at du har spørgsmål eller kommentarer, ros eller ris til guidende, så skriv dem i de dertil indrettede tråde, som der linkes til fra de enkelte guides.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Udpak .ISO filer med Gmount-iso (supportråd)

Indlægaf lath » 28. sep 2013, 02:22

Denmark LoCo Team skrev:Denne tråd er oprettet, for at forums brugere har mulighed for at kommentere "Udpak .ISO filer med Gmount-iso" .

Hvis at i har opdaget en fejl i guiden, eller har ros eller ris til den, så skriv det endeligt her. Bemærk at det denne gang er en LoCo-guide, og at det derfor er en fælles opgave at finde løsninger og forbedringer, sådan at vi alle har en god guide at gå efter.

Vi søger også testere til vores nye guides. Så hvis at du har lyst til det, er her en tråd om emnet her.


Arkivhåndtering kan udpakke *.iso filer - er det ikke en tand nemmere at bruge?

I LXDE kommer der en "Pak ud her" mulighed op i en pop-up menu, når man højreklikker på en *.iso fil.
Man kan også pakke ud i en anden mappe end den mappe iso filen er i med "Pak ud til ...", samt åbne dem med "Arkivhåndtering". Begge muligheder er fra den før omtalte pop-up menu.

Arkivhåndtering er GNOME Archive Manager

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Udpak .ISO filer med Gmount-iso (supportråd)

Indlægaf Christian.Arvai » 28. sep 2013, 02:27

Jeg skal være ærlig og sige at, jeg ikke har testet den mulighed. Jeg opdaterede guiden som den var, og kontrollerede om alt virkede. Om der så er kommet en bedre løsning i mellemtiden, må vi jo forholde os til og evt. rette guiden på baggrund af dette.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Udpak .ISO filer med Gmount-iso (supportråd)

Indlægaf AJenbo » 28. sep 2013, 02:44

Jeg er enig med Lath, det virker som en temmelig besværlig metode, og det fungere og som han beskriver det i normal Ubuntu. Det har været sådan sålænge jeg kan huske, nok i hvert fald siden 10.04.

Det er nok desværre svært at god gøre en guide hvor indholdt er "Dobbelt klik på filen, eller højerklik og vælg pakud", så jeg tror denne guide skal pensioneres.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Udpak .ISO filer med Gmount-iso (supportråd)

Indlægaf Christian.Arvai » 28. sep 2013, 02:46

Skal jeg overføre den til min egen profil igen? Godt nok er det ikke den nemmeste løsning, men dem viser da hvordan at Gmount-iso virker.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Udpak .ISO filer med Gmount-iso (supportråd)

Indlægaf AJenbo » 28. sep 2013, 03:09

Det ville nok give mening at omskrive den til "Mount af iso filer med Gmount-iso", det kan vel stadig have sin fordel frem for at udpakke iso filer og også hvad programmet egentlig er beregnet til.
Den får også lige et løftet øjenbryn for at inkludere eksempler med at rippe en DVD video. Min erfaring er desuden at det er bedre at have en dvd liggende som ISO og så afspille den med VLC end at kopiere indholdet direkte over.

Jeg forstår heller ikke hvorfor billedet er blevet skaleret til at fylde mere end hvad der kan være på en almindelig skræm.

Jeg er ikke sikker på hvorfor du ville ændre guiden til at stå i dit navn?

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Udpak .ISO filer med Gmount-iso (supportråd)

Indlægaf Christian.Arvai » 28. sep 2013, 13:14

Det ville nok give mening at omskrive den til "Mount af iso filer med Gmount-iso", det kan vel stadig have sin fordel frem for at udpakke iso filer og også hvad programmet egentlig er beregnet til.

Jeg kan godt ændre titel og http
Den får også lige et løftet øjenbryn for at inkludere eksempler med at rippe en DVD video. Min erfaring er desuden at det er bedre at have en dvd liggende som ISO og så afspille den med VLC end at kopiere indholdet direkte over.

Min fejl. Jeg udpakker egentligt intet på det billede, for jeg skrev "platoon" ind manuelt, sådan at det ligner. Min dvd virker ikke ligefrem godt under virtualbox, så det blev løsningen på 13.10. Jeg kan hurtigt tage et nyt. Hvad skal vi pakke ud?
Jeg er ikke sikker på hvorfor du ville ændre guiden til at stå i dit navn?

Jeg vil sådan set også gerne slippe for nogen som helst guides i mit eget navn. Det var mere hvis at, den guide slet ikke kunne bruges under "denmark loco team", at jeg syntes det var synd at smide den ud.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Udpak .ISO filer med Gmount-iso (supportråd)

Indlægaf AJenbo » 28. sep 2013, 14:08

Ok, jeg kan ikke se hvorfor nogen guide ikke skulle ligge under den fælles profil, er det ikke bare for at indikere at alle må hjælpe med at vedligeholde den?

Jeg syndes slet ikke guiden skal involvere udpakning af iso-fil, men blot hvordan man mounter den som en virtuel cd/dvd så man kan gøre med den hvad man vil som ved en rigtig dvd. Tros alt vil den del af guiden blot være at kopiere filer fra en mappe til en anden mappe.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Udpak .ISO filer med Gmount-iso (supportråd)

Indlægaf Christian.Arvai » 28. sep 2013, 14:09

Du må meget gerne skrive den helt om :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Udpak .ISO filer med Gmount-iso (supportråd)

Indlægaf AJenbo » 28. sep 2013, 14:14

Det bliver så ikke inden for den næste uges tid, men jo jeg vil da gerne gøre det.

Tilbage til "Supportfora til forums artikler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster