via
http://www.omgubuntu.co.uk/2013/02/ubuntu-for-tablet-unveiled-by-canonical-nexus-7-download-coming-thursday
Har du en Nexus 7 eller en Nexus 10 kan du lave dig en Ubuntu Tablet på Torsdag i denne uge.

Ubuntu for Tablets - trailer
/Lars
Toddvarg skrev:Hvis man vælger at købe en nexus 7, hvor svært er det at lave den om til en ubuntu tablet? Jeg er stærkt fristet til at købe en.
Martinjo84 skrev:Sådan en Nexus 7 koster nu heller ikke ret meget
lath skrev:Martinjo84 skrev:Sådan en Nexus 7 koster nu heller ikke ret meget
Jeg vil hellere have "High-end Ubuntu enterprise tablet" udgaven - altså den hvor man bare sætter mus og tastatur til, og så er det en desktop Ubuntu maskine - det er det de kalder "Full desktop convergence", kig i partner linket i mit tidligere indlæg.
Den bliver muligvis ikke helt billig sådan en high-end tablet, men jeg er klar til at blive positivt overrasket.
Først og fremmest skal vi jo ikke betale MS-skat (en Windows licens man aldrig skal bruge), såeh ...
/Lars
zob skrev:Jeg skal vel roote min nexus 7 først...
...og gad vide om man kan dual-boote. Jeg synes ikke jeg kan finde noget info. Men det ved man måske ikke endnu?
lath skrev:Der er en mulighed for at flashingen af Ubuntu tablet firmwaren gør at Android så er ude i kulden for evighed for den enhed, så du skal være parat til at tage det tab at Ubuntu tablet firmwaren kan vise sig at være buggy, langsomt og fyldt med fejl, samt at Android aldrig igen kan installeres på enheden.
/Lars
Toddvarg skrev:Bare et opklarende spørgsmål, vil man kunde installere det samme på tablet'en som det man har på sin pc, eller er det kun app som er udviklet til den? Grunden til spørgsmålet er at wine kan styre adobe digital reader, der gør at man kan læse e-bøger på ubuntu. Hvis det kan fungere direkte i tablet'en, f.eks en nexus 7, så begynder det at blive mere interessant at man kun skal have en ting med på rejser, istedet for to eller tre, alt efter hvilket behov man har.
Kan man ikke læse ebøger på Android ?Toddvarg skrev:Bare et opklarende spørgsmål, vil man kunde installere det samme på tablet'en som det man har på sin pc, eller er det kun app som er udviklet til den? Grunden til spørgsmålet er at wine kan styre adobe digital reader, der gør at man kan læse e-bøger på ubuntu. Hvis det kan fungere direkte i tablet'en, f.eks en nexus 7, så begynder det at blive mere interessant at man kun skal have en ting med på rejser, istedet for to eller tre, alt efter hvilket behov man har.