ADB Emnet er løst

Alt om mobiltelefoner med Ubuntu på.
Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

ADB

Indlægaf Spotten » 16. jan 2018, 23:23

Hej.

Jeg har i noget tid haft en ZUK ZI hvor powerknappen er gået i stykker og jeg kan derfor ikke genstarte den når det er nødvendigt, hvilket ikke altid er lige passende.

Den kører med Android 5.1.1 og med Cyanogenmod 12.1 og den er IKKE rootet da den er købt sådan.

Jeg har ADB tools installeret men jeg kan ikke rigtigt se min tlf som sådan, jeg kan se der er noget som må være min tlf da den forsvinder igen når jeg tager den fra.

lsusb viser følgende omkring min tlf:

Bus 001 Device 007: ID 2b4c:1005

Når jeg skriver adb devices er der intet andet end en tom linje:

~ $ adb devices
List of devices attached

Jeg ved ikke helt hvordan jeg får min tlf til at blive fundet? Den kommer fint frem når jeg sætter den til, der hvor man kan overføre filer osv til den og Debugging er slået til kan jeg se på tlf når jeg sætter stikket i fra PC (USB).

Jeg tror bare der mangler noget? Skal man installere noget på sin tlf? Jeg har ikke rodet med det længe så jeg er helt blandt og jeg har søgt og søgt uden at finde noget jeg kunne bruge.

På forhånd mange tak.

P.s Batteriet kan ikke tages ud så det er heller ikke løsningen.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: ADB

Indlægaf Spotten » 17. jan 2018, 00:32

Crap.. Nu fik jeg den da til at spørge på min tlf om jeg ville tillade USB fejlretning på min tlf, men da touch ikke virker er det lidt svært at sige ja tak, det er sikkert derfor jeg ikke får lov til at tilgå min tlf, det kræver en tilladelse der skal bekræftes på tlf'en jo.. Normalt ville det være fint, men min tlf frøs igår efter en opladning og da intet står og kører på den så tager det sgu en del tid at tømme sådan et 4100mAh batteri! :D

Så er der ingen mulighed for at genstarte min tlf, vel? Må nok bare vente på den løber tør, men så har jeg også mulighed for at tilføje den nøgle der skal bruges til en anden god gang, måske? :)
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5518
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: ADB

Indlægaf Klaus Rasmussen » 17. jan 2018, 01:06

Hej Spotten, det sgu som surt sjov det der.

Jeg vil nødig lyde negativ for selvfølgelig vil man jo gerne hjælpe, men det har jo ikke meget med opsætning af Ubuntu at gøre. :?

I første omgang flytter jeg tråden til: Mobiltelefoner.

Ellers var det måske en ide at prøve et forum for cell phones? F.eks. her:
https://cellphoneforums.net/#axzz54OZ94j00
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: ADB

Indlægaf AJenbo » 17. jan 2018, 01:35

Du kan sikkert finde en løsning her:
viewtopic.php?f=13&t=21488&p=153001

Jeg ville dog råde dig til at finde en ny telefon, som jeg læser dit indlæg:
Nøglen er brækket i tændingen og rattet mangler; hvordan starter jeg min bil?

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: ADB

Indlægaf Spotten » 17. jan 2018, 07:00

Jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle få fat i en ny tlf? Som du selv er inde på så køber man jo heller ikke en ny bil fordi nøglen knækker, men en ny nøgle måske låse cylinder? Jeg forsøger om det virker senere, har fået gensparket den nu.

Men ja, nogen mennesker har for mange penge, utroligt når man ser hvad der bliver smidt ud, næsten skam fuldt! :-(

Skriver lige om det med den nøgle løser problemet senere.

Ville jo bare genstarte min tlf som ellers intet fejler, men når min volume knap står af så jeg heller ikke kan tænde den mere, så overvejer jeg måske en ny! ;-)

Men tak for input! :)
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: ADB

Indlægaf AJenbo » 17. jan 2018, 13:34

Fair nok, men så var det måske tid til at sende den til reperation så der kan blive sat en ny knap på og få skiftet touch skærmen.

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: ADB

Indlægaf Spotten » 17. jan 2018, 20:06

Du misforstår, touch virker normalt fint, fik bare klokket i den så den frøs, det der ikke virker er "Power Knappen" :)
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: ADB

Indlægaf Spotten » 17. jan 2018, 20:08

Klaus Rasmussen skrev:Hej Spotten, det sgu som surt sjov det der.

Jeg vil nødig lyde negativ for selvfølgelig vil man jo gerne hjælpe, men det har jo ikke meget med opsætning af Ubuntu at gøre. :?

I første omgang flytter jeg tråden til: Mobiltelefoner.

Ellers var det måske en ide at prøve et forum for cell phones? F.eks. her:
https://cellphoneforums.net/#axzz54OZ94j00


Hov, overså helt dit svar, sorry! :)

Jeg havde ikke lige observeret jeg skrev i den forkerte del, beklager! :( Tak fordi du gad placere den korrekt! :)

Næh, men opsætning af ADB under ubuntu! :) Det har jo heller ikke så meget med selve mobilen at gøre, da den jo er en Android / Cyanogenmod! :)

Jeg tror det virker, vender lige tilbage når jeg får tjekket! :)
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: ADB

Indlægaf lath » 18. jan 2018, 11:55

Spotten skrev:Hej.

Jeg har i noget tid haft en ZUK ZI hvor powerknappen er gået i stykker og jeg kan derfor ikke genstarte den når det er nødvendigt, hvilket ikke altid er lige passende.

Den kører med Android 5.1.1 og med Cyanogenmod 12.1 og den er IKKE rootet da den er købt sådan.

Jeg har ADB tools installeret men jeg kan ikke rigtigt se min tlf som sådan, jeg kan se der er noget som må være min tlf da den forsvinder igen når jeg tager den fra.

lsusb viser følgende omkring min tlf:

Bus 001 Device 007: ID 2b4c:1005

Når jeg skriver adb devices er der intet andet end en tom linje:

~ $ adb devices
List of devices attached

Jeg ved ikke helt hvordan jeg får min tlf til at blive fundet? Den kommer fint frem når jeg sætter den til, der hvor man kan overføre filer osv til den og Debugging er slået til kan jeg se på tlf når jeg sætter stikket i fra PC (USB).

Jeg tror bare der mangler noget? Skal man installere noget på sin tlf? Jeg har ikke rodet med det længe så jeg er helt blandt og jeg har søgt og søgt uden at finde noget jeg kunne bruge.

På forhånd mange tak.

P.s Batteriet kan ikke tages ud så det er heller ikke løsningen.


Hej Spotten,

ADB

ADB skal installeres fra arkiverne, da den indeholder nogle udev regler for USB.

Du kan manuelt installere og bruge en nyere ADB ved at sørge for at mappen til din nyere ADB - i PATH - står før den ADB som er installeret med apt.

Eksempel på hvordan PATH skal være med nyere Android tools i $HOME/bin/android-tools/

Kode: Vælg alt

PATH=$HOME/bin/android-tools/:$PATH

Ændringen laves som en ny linie allernederst i $HOME/.profile filen
Du skal huske at "offentliggøre" at PATH er ændret. log ud, og så log ind er den nemmeste måde at gøre det på.
Hvis du glemmer at skrive $ i $PATH, så kan du ikke starte nogle programmer! Den fejl kan kun reddes fra en Live session.

Før du starter ADB skal du sørge for at mobilen er i USB debugging mode.

Når du bruger ADB , så er det fordelagtigt at starte ADB serveren først, og så specificere at den skal bruge USB, og køre med superbruger rettigheder:

Start ADB server

Kode: Vælg alt

sudo adb start-server usb root

... på min computer svarer den kommando med:
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *


Der står mere om ADB på developer.android.com
https://developer.android.com/studio/command-line/adb.html

Du kan for eksempel starte en shell i din mobil med :

Kode: Vælg alt

adb shell

... og derefter kan du køre terminal kommandoer på din mobil fra din computer

Iøvrigt, så ...

LineageOS er fortsætteren efter Cyanogenmod. Du har helt sikkert TWRP bootloaderen installeret, hvis du har Cyanogenmod på den mobil. TWRP boot loaderen kan gør mange ting muligt som en fabriks boot loader ikke kan.

Du kan nok finde mere hjælp på forum på https://www.xda-developers.com/ - her er der udviklere fra LineageOS: https://lineageos.org/

Før du går i gang med noget er det altid en god ide at starte ud med at lave en komplet kopi (læs: fuld backup) af alt hvad der er flash på den mobil: Det kaldes for en nandroid backup, og backup / restore laves med TWRP.

Mere om nandroid:

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: ADB

Indlægaf Toddvarg » 29. jan 2018, 21:31

Måske kan det være løsning til ny powerknap https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teliapp.powervolume

Fandt infoen her https://www.techadvisor.co.uk/how-to/mobile-phone/how-to-turn-on-phone-without-power-button-3599004/

Din mobil kan opdateres helt til android 8.1, hvis du bruger custom rom og som Lath siger, hvis du har twrp så giver det nogle muligheder https://forum.xda-developers.com/zuk-z1
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: ADB

Indlægaf lath » 30. jan 2018, 17:15

Toddvarg skrev:Måske kan det være løsning til ny powerknap https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teliapp.powervolume

Fandt infoen her https://www.techadvisor.co.uk/how-to/mobile-phone/how-to-turn-on-phone-without-power-button-3599004/

Din mobil kan opdateres helt til android 8.1, hvis du bruger custom rom og som Lath siger, hvis du har twrp så giver det nogle muligheder https://forum.xda-developers.com/zuk-z1


Med en ødelagt power knap (indlæg 1), og en ødelagt touch skærm (indlæg 2), så har spotten - efter min mening - brug for en ny mobil.

Citat fra indlæg 1:
spotten skrev:Jeg har i noget tid haft en ZUK ZI hvor powerknappen er gået i stykker og jeg kan derfor ikke genstarte den når det er nødvendigt, hvilket ikke altid er lige passende.


Citat fra indlæg 2:
spotten skrev:... men da touch ikke virker er det lidt svært at sige ja tak, ...


/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: ADB

Indlægaf Toddvarg » 1. feb 2018, 19:49

Spotten skrev:Du misforstår, touch virker normalt fint, fik bare klokket i den så den frøs, det der ikke virker er "Power Knappen" :)

touchen frøs kun, så det er håb
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: ADB

Indlægaf Spotten » 7. aug 2018, 15:39

lath skrev:
Spotten skrev:Hej.

Jeg har i noget tid haft en ZUK ZI hvor powerknappen er gået i stykker og jeg kan derfor ikke genstarte den når det er nødvendigt, hvilket ikke altid er lige passende.

Den kører med Android 5.1.1 og med Cyanogenmod 12.1 og den er IKKE rootet da den er købt sådan.

Jeg har ADB tools installeret men jeg kan ikke rigtigt se min tlf som sådan, jeg kan se der er noget som må være min tlf da den forsvinder igen når jeg tager den fra.

lsusb viser følgende omkring min tlf:

Bus 001 Device 007: ID 2b4c:1005

Når jeg skriver adb devices er der intet andet end en tom linje:

~ $ adb devices
List of devices attached

Jeg ved ikke helt hvordan jeg får min tlf til at blive fundet? Den kommer fint frem når jeg sætter den til, der hvor man kan overføre filer osv til den og Debugging er slået til kan jeg se på tlf når jeg sætter stikket i fra PC (USB).

Jeg tror bare der mangler noget? Skal man installere noget på sin tlf? Jeg har ikke rodet med det længe så jeg er helt blandt og jeg har søgt og søgt uden at finde noget jeg kunne bruge.

På forhånd mange tak.

P.s Batteriet kan ikke tages ud så det er heller ikke løsningen.


Hej Spotten,

ADB

ADB skal installeres fra arkiverne, da den indeholder nogle udev regler for USB.

Du kan manuelt installere og bruge en nyere ADB ved at sørge for at mappen til din nyere ADB - i PATH - står før den ADB som er installeret med apt.

Eksempel på hvordan PATH skal være med nyere Android tools i $HOME/bin/android-tools/

Kode: Vælg alt

PATH=$HOME/bin/android-tools/:$PATH

Ændringen laves som en ny linie allernederst i $HOME/.profile filen
Du skal huske at "offentliggøre" at PATH er ændret. log ud, og så log ind er den nemmeste måde at gøre det på.
Hvis du glemmer at skrive $ i $PATH, så kan du ikke starte nogle programmer! Den fejl kan kun reddes fra en Live session.

Før du starter ADB skal du sørge for at mobilen er i USB debugging mode.

Når du bruger ADB , så er det fordelagtigt at starte ADB serveren først, og så specificere at den skal bruge USB, og køre med superbruger rettigheder:

Start ADB server

Kode: Vælg alt

sudo adb start-server usb root

... på min computer svarer den kommando med:
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *


Der står mere om ADB på developer.android.com
https://developer.android.com/studio/command-line/adb.html

Du kan for eksempel starte en shell i din mobil med :

Kode: Vælg alt

adb shell

... og derefter kan du køre terminal kommandoer på din mobil fra din computer

Iøvrigt, så ...

LineageOS er fortsætteren efter Cyanogenmod. Du har helt sikkert TWRP bootloaderen installeret, hvis du har Cyanogenmod på den mobil. TWRP boot loaderen kan gør mange ting muligt som en fabriks boot loader ikke kan.

Du kan nok finde mere hjælp på forum på https://www.xda-developers.com/ - her er der udviklere fra LineageOS: https://lineageos.org/

Før du går i gang med noget er det altid en god ide at starte ud med at lave en komplet kopi (læs: fuld backup) af alt hvad der er flash på den mobil: Det kaldes for en nandroid backup, og backup / restore laves med TWRP.

Mere om nandroid:

/Lars


Hold da helt op! :-D Jeg er sgu ikke lige så skrap til det linux, min hukommelse er ikke hvad den har været! :-)

Jeg glemte selvfølgelig at skrive jeg fik den til at virke igen efter den løb tør og blev tændt igen, undskyld!!

Jeg lod den løbe tør, sætter USB ladestikket i mens jeg holder volume UP inde og slipper efter 5 sekunder cirka, så booter den nemlig op uden brug af POWER knappen, da denne jo er gået i stykker og ikke virker.

Som der skrives er det kun POWER knappen der er død, touch fejler ikke noget, den var bare gået i ged og ville derfor ikke reagere på noget, så jeg kunne ikke rigtigt stille så meget op..

Jeg har nu samme problem igen, touch svarer ikke og tlf er tændt, denne gang er den dog ladt næsten helt op, så jeg smed den ud i solen i håb om den overopheder og dermed slukker ned så den tænder igen når den er kølet ned da jeg ikke gad vente på den løb tør, men må nok vente til varmen bliver kraftigere da tlf er ret varm men trodsigt kører videre! :-D

Det med PATH du beskriver, er jeg ikke helt sikker på jeg forstår?

Prøver at forklare hvad jeg forstår ud fra det du skriver! :-) Here we go:

Jeg har så vidt jeg ved installeret ADB tools fra en større pakke jeg mener hed SDK tools eller noget i den dur, jeg ved dog ikke hvilken version jeg har inde da den vist blev installeret fra en pakke, og ikke fra softwarecenteret, men det kan være jeg husker forkert, jeg har lige været igennem en masse personlige ting så jeg er sgu lidt medtaget og kan dårligt huske de sidste 6år! :-(

Jeg plejer at have totalt fotografisk hukommelse og klæbehjerne, så det piner mig meget!

Hvordan undersøger jeg hvilken version jeg har installeret? (ADB)

Det lyder lækkert med det LineageOS, det gad jeg godt have til at spille, jeg frygter dog jeg får lavet noget rod og fucker min tlf op, så det er lige før jeg kunne finde på at købe endnu en tlf, bare så jeg har en der virker hvis jeg fik lavet den anden om til en dørstopper som jeg har set sker hvis man ikke tænker sig om, og jeg har sgu fået lavet en del ged i den på den konto igennem årerne, jeg er åbenbart ikke så skide ferm til computere som jeg troede, men jeg er trods alt glad for jeg kører linux selvom det måske var nemmest for mig at kører Windows, men det skal jo heller ikke være for nemt, og linux har mit hjerte og har haft det i nu over 10år, ikke 1 Windows maskine, selv tlf blev udelukket købt da den blev solgt med Cyanogenmod 12.1 dengang! :-)

Undskyld, jeg er slem til at rode rundt i tingene når jeg skal lave et brugbart svar, i skriver jo som om i er født med en binær talkode! :-D
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: ADB

Indlægaf Spotten » 7. aug 2018, 15:41

Toddvarg skrev:
Spotten skrev:Du misforstår, touch virker normalt fint, fik bare klokket i den så den frøs, det der ikke virker er "Power Knappen" :)

touchen frøs kun, så det er håb


Lige præcis, den virker skam fint normalt, systemet hang bare så den ville ikke reagere, efter en genstart virker alt som da den blev købt, selv efter en oppetid på 2000timer! :-D

Men tak fordi du lige gjorde det klart for alle, det var åbenbart blevet misforstået! :-)
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: ADB

Indlægaf Spotten » 7. aug 2018, 15:50

Lige nu sidder jeg fast igen da den ikke viser min enhed når jeg åbner terminalen og skriver:

Kode: Vælg alt

spot@SPOT-PC ~ $ adb devices


List of devices attached


Under denne tekst i terminalen, er der bare et tomt mellemrum, ingen enheder listes?

Det var det samme sidst så vidt jeg husker, og da mine terminal skillz er ret dårlige, ved jeg ikke helt hvor jeg skal starte?

USB debugging er slået til på TLF, og ADB tools er også installeret kan jeg se, så langt så godt! :-)

Kode: Vælg alt

spot@SPOT-PC ~ $ adb start-server
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *
spot@SPOT-PC ~ $


Kode: Vælg alt

spot@SPOT-PC ~ $ adb version
Android Debug Bridge version 1.0.32


lsusb viser dog denne:

Kode: Vælg alt

Bus 001 Device 039: ID 2b4c:1005


Sådan ser det ud lige nu! :-)
Senest rettet af Spotten 7. aug 2018, 15:56, rettet i alt 1 gang.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Tilbage til "Mobiltelefoner"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster