Ny tlf.

Alt om mobiltelefoner med Ubuntu på.
Fiskemanden
Indlæg: 27
Tilmeldt: 27. feb 2011, 19:48

Ny tlf.

Indlægaf Fiskemanden » 12. jul 2016, 13:01

Jeg har så besluttet mig til at købe en Ubuntuphone, Men de er allesammen "sold out" Både BQ og Meitzu. Hmm, er de ved at drukne i succes, - eller opgive.... Har skrevet mig op til notifikation hos BQ, også nyhedsbrev, men har intet hørt.

Jeg har set, at BQ også sælger Cynanogen telf. Poblemet er, at de også vedligeholder opdateringer, og så er man jo ligevidt. Min Sony Experia holdt opdateringer i 1- 3/4 år. For dårligt!

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Ny tlf.

Indlægaf thj01 » 15. jul 2016, 12:53

Jeg ville personligt købe en google nexus. Min Nexus 5 der er 2½ år gammel er opdateret til nyest Android og fik sin seneste opdatering i går.

Der er for meget der endnu ikke virker på touch :(
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Fiskemanden
Indlæg: 27
Tilmeldt: 27. feb 2011, 19:48

Re: Ny tlf.

Indlægaf Fiskemanden » 15. jul 2016, 20:53

Jeg havde kikket på en Motorola Nexus 6, men læste så, at Google officielt har meddelt, at de kun opdaterer deres nexustlf. i en begrænset tid. Nexus 6 til og med 2017.

Min Sony Xperia Z1 er voldsomt plaget af fjendtlig overtagelse af browserne, Chrome, Dolphin og Opera, som gør det næsten ubrugeligt, Satte simkortet over i min gamle LG. Det samme... (kan et simkort være inficeret?)

Jeg ved godt at ubuntutlf. er i beta, men problemerne bliver vel løst?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ny tlf.

Indlægaf AJenbo » 15. jul 2016, 21:35

Ubuntu phone er ikke i beta. Og du vil få samme problem som med dine andre browsere

SIM-kortet er ikke inficeret, det er de sider du besøger der har billige reklamer med scam ware. Uanset om siden selv er legitim eller ej.

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Ny tlf.

Indlægaf thj01 » 17. jul 2016, 11:15

Fiskemanden skrev:Jeg havde kikket på en Motorola Nexus 6, men læste så, at Google officielt har meddelt, at de kun opdaterer deres nexustlf. i en begrænset tid. Nexus 6 til og med 2017.


Det de garanterer er 3 år fra udgivelse og mindst 18 måneder efter sidste salgsdag af enheden

http://meremobil.dk/2016/06/her-er-goog ... for-nexus/

... og min telefon er stadig til salg ;)
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Fiskemanden
Indlæg: 27
Tilmeldt: 27. feb 2011, 19:48

Re: Ny tlf.

Indlægaf Fiskemanden » 22. jul 2016, 20:36

Hmm, det er ikke godt. Ser ud til at BQ solgte deres lager af E5 telefoner på en månedes tid, og har stadig ikke tre uger efter åbnet for preorder. Det er vel liv eller død for Ubuntu at få solgt telefoner, ellers falder det hele til jorden. Måske de selv burde stå for salget!

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Ny tlf.

Indlægaf Toddvarg » 26. aug 2016, 12:58

Fiskemanden skrev:Jeg har så besluttet mig til at købe en Ubuntuphone, Men de er allesammen "sold out" Både BQ og Meitzu. Hmm, er de ved at drukne i succes, - eller opgive.... Har skrevet mig op til notifikation hos BQ, også nyhedsbrev, men har intet hørt.

Jeg har set, at BQ også sælger Cynanogen telf. Poblemet er, at de også vedligeholder opdateringer, og så er man jo ligevidt. Min Sony Experia holdt opdateringer i 1- 3/4 år. For dårligt!


Jeg har lige købt en meizu pro 5, dog var det en næsten europeisk/kinesisk android telefon. Efter en lang og til tider skræmmende oplevelse :D har jeg fået sat den op som en ubuntu telefon. Så det er muligt at få en ubuntu mobil, så længe man vil lave en omvej og tar chancen med at det kan gå galt under rejsen. Hvis du ser på dette link, så kan du se hvordan min oplevelse med processen var http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=68362682&postcount=56
Hvis infoen er uklar, så spørg bare, jeg havde en del timer med at nærlæse forskellig infosider og evt hvor
jeg købte telefonen.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Tilbage til "Mobiltelefoner"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster