Kan Ubuntuphone installeres på alle android telefoner ? Emnet er løst

Alt om mobiltelefoner med Ubuntu på.
bkg
Indlæg: 39
Tilmeldt: 10. jun 2010, 20:30
IRC nickname: carl

Kan Ubuntuphone installeres på alle android telefoner ?

Indlægaf bkg » 10. nov 2014, 16:44

Hej
Jeg er noget i tvivl om det kun er styresystemet som er afgørende for om man kan installerer ubuntu på sin mobil. Jeg synes kun jeg kan læse om galaxy og nexus som er blevet konveteret. Vil en KAZAM Thunder Q 4,5 med dual-sim og Android 4.2 kunne bruges til ubuntuphone ?

Mvh Carl

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Kan Ubuntuphone installeres på alle android telefoner ?

Indlægaf AJenbo » 10. nov 2014, 17:19

Det kræver drivere til styresystemet. Der udover skal nogen tilpasse en installation så den er bygget med nettop de drivere som passer til telefonen. Ofte kan de fleste af driverne trækkes ud af Android installationen da den også er baseret på Linux, men det er ikke noget der kan gøres automatisk og det kan være af svingende kvalitet. Der for kræver det at der er nogle der er teknisk stærk der sætter sig ned og bruger tid på at tilpasse Ubuntu Touch til nettop samme model som din telefon før du kan installere det.

bkg
Indlæg: 39
Tilmeldt: 10. jun 2010, 20:30
IRC nickname: carl

Re: Kan Ubuntuphone installeres på alle android telefoner ?  Emnet er løst

Indlægaf bkg » 10. nov 2014, 17:38

Ok, tak for svar. Det er vist ikke noget jeg skal kaste mig ud i. Så er det nok bedre at vente på den "rigtige ubuntuphone"
Mvh Carl

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Kan Ubuntuphone installeres på alle android telefoner ?

Indlægaf thj01 » 11. nov 2014, 09:25

Nej

Men du kan afprøve systemet på en Nexus 4 og en nexus 7 2013
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

hardy
Indlæg: 129
Tilmeldt: 17. mar 2008, 22:57
Geografisk sted: Falster

Re: Kan Ubuntuphone installeres på alle android telefoner ?

Indlægaf hardy » 11. nov 2014, 13:36

bkg skrev:Ok, tak for svar. Det er vist ikke noget jeg skal kaste mig ud i. Så er det nok bedre at vente på den "rigtige ubuntuphone"
Mvh Carl


Du behøver ikke meget tålmodighed, den bliver frigivet d 19/11 http://www.gsmarena.com/meizu_sends_out_invite_for_mx4_pro_launch_on_november_19-news-10124.php
OS: Ubuntu 16.04; 64 bit
Kører på gl. Labtop og mini PC

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Kan Ubuntuphone installeres på alle android telefoner ?

Indlægaf lath » 11. nov 2014, 16:07

hardy skrev:
bkg skrev:Ok, tak for svar. Det er vist ikke noget jeg skal kaste mig ud i. Så er det nok bedre at vente på den "rigtige ubuntuphone"
Mvh Carl


Du behøver ikke meget tålmodighed, den bliver frigivet d 19/11 http://www.gsmarena.com/meizu_sends_out_invite_for_mx4_pro_launch_on_november_19-news-10124.php


Det kunne være rart om der også kom en Ubuntu Tablet, og meget gerne med en 10" skærm.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Kan Ubuntuphone installeres på alle android telefoner ?

Indlægaf Toddvarg » 11. nov 2014, 16:34

hardy skrev:
bkg skrev:Ok, tak for svar. Det er vist ikke noget jeg skal kaste mig ud i. Så er det nok bedre at vente på den "rigtige ubuntuphone"
Mvh Carl


Du behøver ikke meget tålmodighed, den bliver frigivet d 19/11 http://www.gsmarena.com/meizu_sends_out_invite_for_mx4_pro_launch_on_november_19-news-10124.php

Jeg vil også ha en Ubuntu mobil, men så vidt jeg kan se, så er det ikke nødvendigvis en Ubuntu mobil endnu. Tags det står på siden er meizu og android. Er du sikker på at denne mobil kommer med Ubuntu touch den 19.november?
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

hardy
Indlæg: 129
Tilmeldt: 17. mar 2008, 22:57
Geografisk sted: Falster

Re: Kan Ubuntuphone installeres på alle android telefoner ?

Indlægaf hardy » 12. nov 2014, 17:00

Jeg vil også ha en Ubuntu mobil, men så vidt jeg kan se, så er det ikke nødvendigvis en Ubuntu mobil endnu. Tags det står på siden er meizu og android. Er du sikker på at denne mobil kommer med Ubuntu touch den 19.november?

Jeg er ikke 100, men der er lagt i kakkeloven til et eller andet og efter de gæt der er på nettet, kan det næsten ikke være andet end MX4 med Ubuntu
OS: Ubuntu 16.04; 64 bit
Kører på gl. Labtop og mini PC

Tilbage til "Mobiltelefoner"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster