Ny Ubuntu mobil til December Emnet er løst

Alt om mobiltelefoner med Ubuntu på.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Ny Ubuntu mobil til December  Emnet er løst

Indlægaf lath » 26. sep 2014, 23:14

En kinesisk OEM producent skulle have en Ubuntu mobil klar til salg til December 2014:

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Ny Ubuntu mobil til December

Indlægaf Blueeyez » 27. sep 2014, 19:17

Lækkert lækkert :-D

Den kan nok bruges som pc med de nævnte specs..
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: Ny Ubuntu mobil til December

Indlægaf kent a » 27. sep 2014, 21:43

Er det en Iphone clone. synes lidt den liner.
Lubuntu 18.04 LTS

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ny Ubuntu mobil til December

Indlægaf AJenbo » 27. sep 2014, 21:49

Alle smartphones er ens i dag

kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: Ny Ubuntu mobil til December

Indlægaf kent a » 27. sep 2014, 21:52

Ja til dels
Lubuntu 18.04 LTS

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Ny Ubuntu mobil til December

Indlægaf zob » 29. sep 2014, 19:10

I skrivende øjeblik linkes der til denne artikel fra forsiden af dr.dk:
http://www.dr.dk/Nyheder/Viden/Tech/2014/09/29/143213.htm

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Ny Ubuntu mobil til December

Indlægaf Finn Bjerke » 2. okt 2014, 08:58

Nye Windows 10 (siger at de....) kan køre på alle platforme, MAC og google/Android vil det samme. Sømløs integration af telefon, tablet og PC: Voila.

http://www.dr.dk/Nyheder/Viden/Tech/2014/09/30/204743.htm

Det er så trist at Ubuntu er fodslæbende langsom i dette race. Jeg ønkser Ubuntu på alle mine enheder fordi jeg syns at Microsoft, MAC og Google er usympatiske i deres policy på internet og andre steder og at deres brugergrænseflade / programmel ofte er blottet for logik. Vi er som open source bagud, men vi har et langt bedre produkt med Ubuntu.

Hvis du vil have tablet/smartphone/PC med et system, så er det nærliggende at det ikke bliver Ubuntu, det er jo trist.
Kardemommeloven er en god ting.

hardy
Indlæg: 129
Tilmeldt: 17. mar 2008, 22:57
Geografisk sted: Falster

Re: Ny Ubuntu mobil til December

Indlægaf hardy » 25. okt 2014, 15:33

Jeg overvejer kraftigt, at købe en Meizu MX4 Android, I min research stødte jeg på en, der skrev om, at den ville være nem og ændre til Ubuntu, når det styresystem frigives sammen med MX4 Ubuntu.
Er der nogen her, der ved noget om det? Hvis svaret er ja, er jeg godt nok meget tæt på at bestille den.
Ved ikke om jeg skulle have oprettet en ny tråd, men nu kom det her :)
OS: Ubuntu 16.04; 64 bit
Kører på gl. Labtop og mini PC

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Ny Ubuntu mobil til December

Indlægaf lath » 25. okt 2014, 18:41

hardy skrev:Jeg overvejer kraftigt, at købe en Meizu MX4 Android, I min research stødte jeg på en, der skrev om, at den ville være nem og ændre til Ubuntu, når det styresystem frigives sammen med MX4 Ubuntu.
Er der nogen her, der ved noget om det? Hvis svaret er ja, er jeg godt nok meget tæt på at bestille den.
Ved ikke om jeg skulle have oprettet en ny tråd, men nu kom det her :)

@hardy:
Du mener mig? - i det første indlæg i denne tråd?

Følgende citat:
The Meizu MX4 device is already available for pre-order and it comes with the latest Android Kit Kat 4.4.4, but soon users will be able to install Ubuntu on it without any issues.

... kan findes på: http://news.softpedia.com/news/Meizu-Confirms-MX4-Ubuntu-Touch-Release-for-December-2014-458782.shtml som jeg linker til i det første indlæg her i tråden.

Jeg ville have is i maven, og så vente, da produktgarantien på en umodificeret Ubuntu mobil, så vil dække.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

hardy
Indlæg: 129
Tilmeldt: 17. mar 2008, 22:57
Geografisk sted: Falster

Re: Ny Ubuntu mobil til December

Indlægaf hardy » 25. okt 2014, 19:20

lath skrev:Jeg ville have is i maven, og så vente, da produktgarantien på en umodificeret Ubuntu mobil, så vil dække.

/Lars

Det har du nok ret i, jeg blev vist lidt overstadig, da jeg kiggede rundt :)

Ved du om udbuddet af app m.v. er det vi kender fra Ubuntu Softwarecenter, for der er der nok en begrænsning i.f.t. til Android, Apple og Windows
Senest rettet af hardy 26. okt 2014, 01:33, rettet i alt 2 gange.
OS: Ubuntu 16.04; 64 bit
Kører på gl. Labtop og mini PC

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ny Ubuntu mobil til December

Indlægaf AJenbo » 25. okt 2014, 21:20

Det bliver ikke det samme udvalg nej, programmerne i softwarecentet er til desktop. De vil dog være mulig at installere når det bliver muligt at skifte mellem dekstop og mobil tilstand.

Fiskemanden
Indlæg: 27
Tilmeldt: 27. feb 2011, 19:48

Re: Ny Ubuntu mobil til December

Indlægaf Fiskemanden » 26. okt 2014, 11:31

Det kan være jeg tager fejl, men når man køber en Samsung android phone (feks.) har man een opdatering og så er det slut, dvs. ingen løbende sikkerhedsopdateringer, men kun bloatware & spamopdateringer. Det bliver spændende at se Canonicals politik på dette område.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Ny Ubuntu mobil til December

Indlægaf lath » 26. okt 2014, 19:50

Fiskemanden skrev:Det kan være jeg tager fejl, men når man køber en Samsung android phone (feks.) har man een opdatering og så er det slut, dvs. ingen løbende sikkerhedsopdateringer, men kun bloatware & spamopdateringer. Det bliver spændende at se Canonicals politik på dette område.


Til min Samsung Galaxy S2 fik jeg hele 3 opdateringer. Det kræver en konto ved Samsung for at få de mange opdateringer.
Da den blev meget hårdt kvæstet og ustabil efter jeg havde tabt den i regnvejr på et fortorv ved jeg ikke om den sidenhen har fået flere opdateringer.

Canonical er muligvis afhængige af producenten af mobilen - ligesom ved Android mobiler, men et godt slagsargument er hvis Canonical vælger at have en meget bedre service end for Android og iPhone: Altså en forretningsmodel, der ikke går ud på at du skal købe en ny mobil ca. hvert 1½-2 år.
Det kan være meget attraktivt altid at tilbyde adgang til nyeste Ubuntu version og nyeste firmware for en mobil.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ny Ubuntu mobil til December

Indlægaf AJenbo » 26. okt 2014, 20:18

Mine oplevelser:
ASUS T300 tablet har fået en del opdateringer men det sluttede med 4.2.2
Soney Experia Z modtager stadig opdateringer til det seneste Android.
Huawei Honor fik 1 opdatering til 4.0.3, telefonen har generelt svært ved 4.x
HTC decire fik et par opdateringer men det sluttede hurtigt omkring 2.3, telefonen er dog også for svag til 4.x

kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: Ny Ubuntu mobil til December

Indlægaf kent a » 26. okt 2014, 20:25

Vi har to Nexus i huset og det får opdateringer til det nyeste.
Min 2år gammel sony acro s har fornylig fået en opdatering jelly bean, plus en tillæg opdatering lidt efter, men tror ikke der komme flere til den, men det er heller ikke nødvendig da den virker og kan det den skal.

Jeg er meget optaget af det her ubuntu mobil.

Da jeg godt kan lid tanken om at have computer og smartphone i et. hvor man kan smide mobil i en dockingstation hjemme på kontoret.
Lubuntu 18.04 LTS

Tilbage til "Mobiltelefoner"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster