Phoneblocks: Edgeś moralske konkurrent

Alt om mobiltelefoner med Ubuntu på.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Phoneblocks: Edgeś moralske konkurrent

Indlægaf Finn Bjerke » 15. sep 2013, 22:23

Debatindlæg
Her er der endelig nogle som tænker elektronik og økologi og fleksibilitet modsat Ubuntu Edge?

Billede
http://9gag.com/gag/aPvB0qR?ref=fb.s
http://www.phonebloks.com/

Jeg kan ikke gennemskue om de er drømmere, men mener at Edge tænker uøkologisk modsat disse folk. Shuttleworth tænker big business omkring smartphones hvad jo ikke er Ubuntu ånden. Medmindre man mener det er "lommePC" som er relvvant fremfor en telefon ?
Kardemommeloven er en god ting.

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Phoneblocks: Edgeś moralske konkurrent

Indlægaf Toddvarg » 16. sep 2013, 01:32

Om det er muligt er en ting, men jeg kan li ideen. Jeg vil gerne have en sådan telefon
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Phoneblocks: Edgeś moralske konkurrent

Indlægaf thomasjohansen » 16. sep 2013, 08:29

Det er vist mere en drøm end en realitet, eller også bliver det en meget tyk telefon.

Hvis man skal til at lave standartiseret "pins" tror jeg det giver en del kvaler at få til at fungere sammen. Bare min tanke uden at have en disse forstand på det.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

Nordsig
Indlæg: 361
Tilmeldt: 1. nov 2009, 20:11
Geografisk sted: Varde

Re: Phoneblocks: Edgeś moralske konkurrent

Indlægaf Nordsig » 16. sep 2013, 18:33

Tænker også at det aldrig vil blive populært. På deres side viser de at hvis man er til at fotograferer kan man jo bare vælge et bedre kamera. Fint nok, men basen bliver større og en anden klods skal skiftes eller man skal sætte en dummy klods for ikke at få et hul. Jeg tror samtidig også det bliver mere populært at skifte en masse små dele, der jo ikke fejler noget, men der er blot kommet nye og hurtigere dele. Hvad når der begynder at blive løse sokler eller de irrer pga. fugt der trækker ind under. Jeg tror ikke jeg ville vælge en sådan en. Pludselig er alle jo også begrænset af at skulle udvikle til at det skal passe sammen med "bundkortet", når de så ikke gider det længere kommer bundkort version 2.0 som i bund og grund er en ny telefon til nye byggesten og så er vi vel tilbage til problemstillingen med nutidens køb og smid væk mentalitet.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W

Tilbage til "Mobiltelefoner"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster