Smartphone anno 2013 hvad ville du købe?

Alt om mobiltelefoner med Ubuntu på.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Smartphone anno 2013 hvad ville du købe?

Indlægaf Finn Bjerke » 13. feb 2013, 01:44

Jeg undgår gerne MAC og Windows ting, men min gamle HTC desiree synger på sidste vers, android 2.3 ombord ikke brugervenlig men OK alligevel. HVad villle du købe? Hvornår kommer der en Ubuntu smartphone?
Kardemommeloven er en god ting.

pollute
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. okt 2009, 14:40
IRC nickname: pollute
Geografisk sted: Århus

Re: Smartphone anno 2013 hvad ville du købe?

Indlægaf pollute » 13. feb 2013, 07:52

Finn Bjerke skrev:Jeg undgår gerne MAC og Windows ting, men min gamle HTC desiree synger på sidste vers, android 2.3 ombord ikke brugervenlig men OK alligevel. HVad villle du købe? Hvornår kommer der en Ubuntu smartphone?


Hvis du skulle købe nu, ville jeg købe en Nexus telefon. Enten Galaxy Nexus eller Nexus 4. Ubuntu telefonen kommer til Efteråret så vidt jeg er orienteret, men kun på to markeder, og jeg tror den ene af em er nord Amerika.
Min computer er en Acer Predator G3610

Vinder
Indlæg: 217
Tilmeldt: 11. nov 2008, 14:57
IRC nickname: Vinder
Geografisk sted: Malmø

Re: Smartphone anno 2013 hvad ville du købe?

Indlægaf Vinder » 13. feb 2013, 09:46

Der er selvfølgelig en fare for at jeg nu afsporer Finns tanke med tråden, men har du flere oplysninger om hvornår en Ubuntu Phone kan være på markedet? Jeg synes kun at kunne finde referencer til "muligvis tidligt i 2014".

Jeg har selv en gammel HTC Legend som trænger til udskiftning, men med min anvendelse af telefonen kan jeg sikkert godt vente et halvt år på at en Ubuntu Phone kommer ud.

Er der et sted hvor man kan registrere forhåndsinteresse for Ubuntu Phone? Jeg tænkte på at hvis der er tilstrækkeligt mange som viser interesse, så er det måske mere sandsynligt at den også kommer til vores område?
Ubuntu 20.04 på Intel NUC
Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440

pollute
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. okt 2009, 14:40
IRC nickname: pollute
Geografisk sted: Århus

Re: Smartphone anno 2013 hvad ville du købe?

Indlægaf pollute » 13. feb 2013, 11:55

Vinder skrev:Der er selvfølgelig en fare for at jeg nu afsporer Finns tanke med tråden, men har du flere oplysninger om hvornår en Ubuntu Phone kan være på markedet? Jeg synes kun at kunne finde referencer til "muligvis tidligt i 2014".

Jeg har selv en gammel HTC Legend som trænger til udskiftning, men med min anvendelse af telefonen kan jeg sikkert godt vente et halvt år på at en Ubuntu Phone kommer ud.

Er der et sted hvor man kan registrere forhåndsinteresse for Ubuntu Phone? Jeg tænkte på at hvis der er tilstrækkeligt mange som viser interesse, så er det måske mere sandsynligt at den også kommer til vores område?


Her er et link http://www.omgubuntu.co.uk/2013/02/first-ubuntu-phone-available-october-says-shuttleworth

Det er ikke sikkert Ubuntu phone kommer til Europa.
Min computer er en Acer Predator G3610

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Smartphone anno 2013 hvad ville du købe?

Indlægaf Finn Bjerke » 13. feb 2013, 17:32

Jeg venter gerrne for at kunne få en Ubuntu telefon, måske det er emne for en selvstændig tråd ?

Måske jeg skulle købe brugt galaxy 2 indtil tiden kommer til en smartphone der vitterlig er smart (dvs Ubuntu baseret...) :D
Kardemommeloven er en god ting.

Brugeravatar
Martin Jørgensen
Indlæg: 406
Tilmeldt: 24. dec 2010, 15:58
IRC nickname: Martinjo84

Re: Smartphone anno 2013 hvad ville du købe?

Indlægaf Martin Jørgensen » 13. feb 2013, 18:07

Synes jeg så at Lenovo kom med en telefon, så er det spørgsmålet om den ikke bare komme med win 8 og så er den ikke spændene.

Men jeg hælder nu også mest til en Nexus telefon

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Smartphone anno 2013 hvad ville du købe?

Indlægaf Toddvarg » 13. feb 2013, 18:13

pollute skrev:
Finn Bjerke skrev:Jeg undgår gerne MAC og Windows ting, men min gamle HTC desiree synger på sidste vers, android 2.3 ombord ikke brugervenlig men OK alligevel. HVad villle du købe? Hvornår kommer der en Ubuntu smartphone?


Hvis du skulle købe nu, ville jeg købe en Nexus telefon. Enten Galaxy Nexus eller Nexus 4. Ubuntu telefonen kommer til Efteråret så vidt jeg er orienteret, men kun på to markeder, og jeg tror den ene af em er nord Amerika.

Ville ikke en telefon fra det nord Amerikanske marked fungere på det Danske marked? Siden det er en touch-telefon og sproget forhåbentligvis kan gøres om, så som i alle ubuntu installationer. Så kan man, med lidt held og posten, købe den direkte fra USA
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Smartphone anno 2013 hvad ville du købe?

Indlægaf lath » 13. feb 2013, 18:18

Lige igår opgraderede jeg min Samsung Galaxy S2 fra Android "ice cream sandwich" 4.0.4, også kendt som ICS til Android "Jelly Bean" 4.1.2 - og Android er igen-igen-igen blevet bedre.

Min S2'er startede i øvrigt ud med at have Android 2.3.6.

Så lige for tiden er der ikke brug for en ny mobil. Jeg har uheldigvis tabt den et par gange, men alt virker endnu.

Ubuntu telefonen ser helt klart interessant ud.

En anden kandidat er en Sailfish mobil fra Jolla Mobile (der består af tidligere Nokia udviklere), der kan køre både Qt(*) software og Android Apps via Alien Dalvik laget fra Myriad Group (bruges også af Nokia N8 mobilen til også at køre Android Apps):

*: Qt programmer og Mer projektet, der er et fork af MeeGo.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: Smartphone anno 2013 hvad ville du købe?

Indlægaf kent a » 13. feb 2013, 19:09

Jeg har købt for månede tid siden en Sony Acro S.

Den er jeg meget glad for, en lille anmeldelse jeg har lavet af den...

http://androidforum.dk/showthread.php?16038-Anmeldelse-af-Acro-S
Lubuntu 18.04 LTS

Nordsig
Indlæg: 361
Tilmeldt: 1. nov 2009, 20:11
Geografisk sted: Varde

Re: Smartphone anno 2013 hvad ville du købe?

Indlægaf Nordsig » 13. feb 2013, 19:20

Har nu den sidste måneds tid brugt en Hauwei U8825 som jeg købte fra Kina (dx.com)

Kom med kinesisk og engelsk som vallgmuligheder af sprog. Men efter en del googlen blev den rooted og forskellige custom roms installeret indtil jeg fandt lige den jeg ville have.
Så nu går jeg kun rundt med en mobil på mig, hvor jeg før altid havde 2, en til arbejde og en privat. Super smart at have, da der jo er plads til 2 simkort. Første sim er arbejde og andet privat.

Med gps og bluetooth tændt og en del snak i telefonen holder den batteri 2 dage.

Super mobil og kan klart anbefales.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W

Rinus
Indlæg: 156
Tilmeldt: 23. okt 2007, 20:15
Geografisk sted: Horsens

Re: Smartphone anno 2013 hvad ville du købe?

Indlægaf Rinus » 13. feb 2013, 22:09

Har selv tænkt på en Sony experia u til 1111 kr, eneste ulempe måske batteriet.

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Smartphone anno 2013 hvad ville du købe?

Indlægaf Finn Bjerke » 14. feb 2013, 00:01

2 simkort er klart en fordel, det er ulovligt (!) i Norge men for mig som dansker i Norge ville to simkort væære oplagt smart.
Kardemommeloven er en god ting.

pollute
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. okt 2009, 14:40
IRC nickname: pollute
Geografisk sted: Århus

Re: Smartphone anno 2013 hvad ville du købe?

Indlægaf pollute » 14. feb 2013, 08:35

Toddvarg skrev:
pollute skrev:
Finn Bjerke skrev:Jeg undgår gerne MAC og Windows ting, men min gamle HTC desiree synger på sidste vers, android 2.3 ombord ikke brugervenlig men OK alligevel. HVad villle du købe? Hvornår kommer der en Ubuntu smartphone?


Hvis du skulle købe nu, ville jeg købe en Nexus telefon. Enten Galaxy Nexus eller Nexus 4. Ubuntu telefonen kommer til Efteråret så vidt jeg er orienteret, men kun på to markeder, og jeg tror den ene af em er nord Amerika.

Ville ikke en telefon fra det nord Amerikanske marked fungere på det Danske marked? Siden det er en touch-telefon og sproget forhåbentligvis kan gøres om, så som i alle ubuntu installationer. Så kan man, med lidt held og posten, købe den direkte fra USA


Der skulle også komme noget Ubuntu phone til Galaxy nexus. Men jeg er ikke helt sikker om det er nogen der har ported det, eller hvad. Første gang Ubuntu phone blev vist var vist på en Galaxy nexus.
Min computer er en Acer Predator G3610

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Smartphone anno 2013 hvad ville du købe?

Indlægaf lath » 14. feb 2013, 09:16

pollute skrev:
Toddvarg skrev:
pollute skrev:
Finn Bjerke skrev:Jeg undgår gerne MAC og Windows ting, men min gamle HTC desiree synger på sidste vers, android 2.3 ombord ikke brugervenlig men OK alligevel. HVad villle du købe? Hvornår kommer der en Ubuntu smartphone?


Hvis du skulle købe nu, ville jeg købe en Nexus telefon. Enten Galaxy Nexus eller Nexus 4. Ubuntu telefonen kommer til Efteråret så vidt jeg er orienteret, men kun på to markeder, og jeg tror den ene af em er nord Amerika.

Ville ikke en telefon fra det nord Amerikanske marked fungere på det Danske marked? Siden det er en touch-telefon og sproget forhåbentligvis kan gøres om, så som i alle ubuntu installationer. Så kan man, med lidt held og posten, købe den direkte fra USA


Der skulle også komme noget Ubuntu phone til Galaxy nexus. Men jeg er ikke helt sikker om det er nogen der har ported det, eller hvad.


"Nogen" (Canonical) er ved at porte til Galaxy Nexus - det er den første mobil Ubuntu Phone vil virke på.
Der snakkes om uger til første alfa release.

pollute skrev:Første gang Ubuntu phone blev vist var vist på en Galaxy nexus.

Det er helt rigtigt.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

pollute
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. okt 2009, 14:40
IRC nickname: pollute
Geografisk sted: Århus

Re: Smartphone anno 2013 hvad ville du købe?

Indlægaf pollute » 14. feb 2013, 11:05

lath skrev:
pollute skrev:
Toddvarg skrev:
pollute skrev:
Finn Bjerke skrev:Jeg undgår gerne MAC og Windows ting, men min gamle HTC desiree synger på sidste vers, android 2.3 ombord ikke brugervenlig men OK alligevel. HVad villle du købe? Hvornår kommer der en Ubuntu smartphone?


Hvis du skulle købe nu, ville jeg købe en Nexus telefon. Enten Galaxy Nexus eller Nexus 4. Ubuntu telefonen kommer til Efteråret så vidt jeg er orienteret, men kun på to markeder, og jeg tror den ene af em er nord Amerika.

Ville ikke en telefon fra det nord Amerikanske marked fungere på det Danske marked? Siden det er en touch-telefon og sproget forhåbentligvis kan gøres om, så som i alle ubuntu installationer. Så kan man, med lidt held og posten, købe den direkte fra USA


Der skulle også komme noget Ubuntu phone til Galaxy nexus. Men jeg er ikke helt sikker om det er nogen der har ported det, eller hvad.


"Nogen" (Canonical) er ved at porte til Galaxy Nexus - det er den første mobil Ubuntu Phone vil virke på.
Der snakkes om uger til første alfa release.

pollute skrev:Første gang Ubuntu phone blev vist var vist på en Galaxy nexus.

Det er helt rigtigt.

/Lars


Tak for at du gad sige god for mit indlæg :P
Min computer er en Acer Predator G3610

Tilbage til "Mobiltelefoner"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster