Min fremtidige deltagelse

Bestyrelsesmedlemmernes forum.
Forumregler
Det er kun medlemmer af gruppen Bestyrelse, og redaktører og administratorer, som kan lave nye indlæg i dette forum. Når først et indlæg er lavet, så kan alle svarer på det.
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Min fremtidige deltagelse

Indlægaf NickyThomassen » 31. mar 2023, 17:58

Hej Ubuntu-folk :)

Med årets generalforsamling ganske kort ude i fremtiden, tænkte jeg at jeg på forhånd ville dele, at jeg ikke stiller op til bestyrelsen igen, eller kan fortsætte med at stå for regnskabet. Det har været en svær beslutning at tage, og jeg ville også ønske at det kunne være andeledes.

Siden sidste år har jeg været tilknyttet som studerende på DTU. Det er mildest talt et krævende studie, hvor studieretningen er computervidenskab i form af Cyberteknologi. Ved siden af det arbejder jeg som systemadministrator for en forskningsgruppe, også på DTU.

Samlet set kan jeg heller ikke længere garantere at kunne løfte driften af forummets server, og lige som med bestyrelsesarbejdet, vil jeg hellere melde det ud i god tid, end ikke at kunne fikse det næste problem. Selvom jeg ikke stiller op igen til maj, vil jeg holde et øje på serveren resten af 2023, men efter der, kan jeg desværre ikke garantere noget.

Jeg er klar over at det ikke er den bedste udmelding. Jeg håber alligevel at vi kan finde en løsning på driften i de kommende måneder, og jeg vil gerne give en stor tak for de mange gode år i godt selvskab.

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Min fremtidige deltagelse

Indlægaf Klaus Rasmussen » 31. mar 2023, 18:09

NickyThomassen skrev:og jeg vil gerne give en stor tak for de mange gode år i godt selvskab.

Lige over Nicky. :)
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Min fremtidige deltagelse

Indlægaf NickyThomassen » 5. maj 2023, 11:41

I forhold til server, mail og resten af tingende, så ser det ud til at

Serveren står i Christians navn hos GleSYS, imens at jeg lægger ud for den. Den koster cirka 275,- om måneden, og kunne sikkert erstattes af et almindeligt abonnement hos fx one.com, fordi forummet ikke ser så meget trafik mere. Det er kun hjemmesiden / forummet som er på serveren.

Bemærk at serveren ikke er blevet opdateret siden 2019.

Mail er på en af mine servere, og kan for min skyld godt blive der, men flytter vi hjemmesiden til fx one.com, vil jeg anbefale at flytte mailen med, så det hele er samlet.

Domænet står i mit navn, og jeg tænker at flytter vi hjemmesiden, så flytter vi bare domænet med, så det hele er samlet.

Kom gerne med input :-)

momsemor
Forfatter
Indlæg: 335
Tilmeldt: 19. nov 2008, 21:37
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Re: Min fremtidige deltagelse

Indlægaf momsemor » 5. maj 2023, 14:14

NickyThomassen skrev:Hej Ubuntu-folk :)

og jeg vil gerne give en stor tak for de mange gode år i godt selvskab.


I lige måde, Nicky :)
Vh. Jannie

momsemor
Forfatter
Indlæg: 335
Tilmeldt: 19. nov 2008, 21:37
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Re: Min fremtidige deltagelse

Indlægaf momsemor » 5. maj 2023, 16:58

NickyThomassen skrev:I forhold til server, mail og resten af tingende, så ser det ud til at

Serveren står i Christians navn hos GleSYS, imens at jeg lægger ud for den. Den koster cirka 275,- om måneden, og kunne sikkert erstattes af et almindeligt abonnement hos fx one.com, fordi forummet ikke ser så meget trafik mere. Det er kun hjemmesiden / forummet som er på serveren.

Bemærk at serveren ikke er blevet opdateret siden 2019.

Mail er på en af mine servere, og kan for min skyld godt blive der, men flytter vi hjemmesiden til fx one.com, vil jeg anbefale at flytte mailen med, så det hele er samlet.

Domænet står i mit navn, og jeg tænker at flytter vi hjemmesiden, så flytter vi bare domænet med, så det hele er samlet.

Kom gerne med input :-)


Hej Nicky...
Hvis vi skal skifte til one.com, hvilket produkt har vi så behov for?
https://www.one.com/da/
Vh. Jannie

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Min fremtidige deltagelse

Indlægaf NickyThomassen » 7. maj 2023, 09:09

Anders er lidt eksperten når det kommer til One, men jeg ville nok vælge den pakke de kalder for "Explorer":
https://www.one.com/en/plans-pricing

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Min fremtidige deltagelse

Indlægaf AJenbo » 7. maj 2023, 17:12

Jeg tror faktisk vi kan klare os med Beginner. Det største problem er at vi på One.com skal holde sitet opdateret da de ikke tilbyder at køre på udgået udgaver af PHP.

Som tingende ser ud for mig pt. har jeg ikke mulighed for at migrere sites tema til nyre udgaver af phpbb, så hvis ikke andre melder sig må vi lidt finde os i at blive flået tilbage til et standard blåt tema uden menuen i toppen.

Tilbage til "Bestyrelsesforum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster